duch napisał:
Porovnávat zrychlení dvou aut s různými řidiči je velmi ošidné ale dost často se jím lidé chlubí. Ať sprinty na 400m nebo zrychlení 0-100km/h jsou totiž hodně závislé i na tom "článku" mezi sedadlem a volantem. Stačí malá chyba při rozjezdu nebo řazení. Dobrý řidič s průměrným autem potom většinou ujede průměrnému řidiči dobrým autem.
... taky na ochotě brutálně motor točit až do maxima, což ženy většinou nedělají. I na odvaze zrychlovat bez zaváhání až do těch 180ti.
Docela mne to zaujalo - vyměnil jsem V70 2,4 D (starší model) za C-Max 1,8 TDCi a jsem s výměnou maximálně spokojen (s autem jezdí hlavně rodina), i když oproti TDCi 2,0 mi tam chybí ta šestá rychlost, paky by to bylo úplně dokonalé.
Podle mne to zrychlení zas tak mimo není. Nedalo mi to a podíval jsem se na stránky Fordu a Volva:
- C-Max 2.0 TDCi 100 kW - stovka za 9,6, maximálka 200
- Volvo V70 2,4 D 129 kW - stovka za 9,5, maximálka 215
(V60 se v současné době neprodává, nenašel jsem parametry - verze z roku 2002 měla u D5 výkon jen 120 kW ale byla oproti stávající V70 o asi něco lehčí a aerodynamičtější)
Do stovky hraje pro C-Max nižší váha, kolem 150ti a dál bych si tipnul, že se nicméně začne významně projevovat nižší čelní profil a vyšší maximální výkon motoru Volva.