Koloss napisał:
Původně jsem si říkal, že se k tomu nevyjádřím, přece jen mám taky informace z druhé a třetí ruky, ale protože tu není dost informací, tak přispěju se svou trochou do mlýna. Původní motor 2.0 107 kW, který přišel s Mondeem Mk3 nebyl pro zástavbu LPG vhodný, protože ventilová sedla nejsou dost tvrdá a ventily se zaklepávají. K tomu ještě tento motor nemá vymezení ventilové vůle řešené hydroštely, ale podložkami a po 200 tisících km je dobré nechat seřídit ventilové vůle. Nicméně se najdou takto přestavěné auta. Jenže - aby to bylo složitější, tak je tu verze Flexifuel, která je už od výroby přestavěná na provoz E85. Tady už trochu vařím z vody - podle mých informací by měla být pro provoz na E85 upravená hlava, hlavně jiné materiály. Nemám úplně jasno, co všechno se změnilo, ale možná je to zaklepávání ventilů vyřešené. Nicméně stále tam asi bude to vymezování ventilové vůle podložkama. No a další dohad - já jsem nezaznamenal, že by tady Ford prodával auta přestavěná na LPG hned z výroby, ale to nic neznamená, dít se to mohlo. Ale spíš tipuju na dovoz, pravděpodobněji z Holandska, kde je LPG oblíbené a výrobci mohou jít trhu vstříc. Tomu dovozu taky napovídá to, že C-Max se tady s benzínovým dvoulitrem téměř nevyskytuje (podobně Focus2 je s dvoulitrem v Německu běžný, tady vzácnost). Když ještě trochu pátrám, tak dodavatelé dílů znají C-Max 2.0 LPG, kód motoru SYDA. Parametry stejné jako ten starý profláknutý z Mondea, ale rozdíl by mohl být v té modifikované hlavě. Pokud má dotazované vozidlo kód motoru SYDA, tak bych o tom uvažoval, ale prověřil bych, jak je to s těmi ventilovými vůlemi, nejlépe dotazem v servisu.
Dobrý den,
děkuji zatím za Vaše informace ( psal jsem úvodní příspěvek ), přidám také své informace a upřesním dotazovaný C-max.
Dotazovaný C-max je dle zjištěných informací vyroben továrně s LPG a má kód motoru zmiňovaný SYDA, zjištěno u všech C-maxů dle VIN na Ford ETIS, kde se dá zjistit velice podrobně kompletní údaje o autě, jak a kdy vyjelo z výrobní linky a je tam záznam o LPG. Všechny C-maxy a Focusy jsou z Itálie či Němacka z let 2008 a 2009. Zajímavé je, že mi Ford Česká republika sdělil, že se Fordy továrně na LPG nepřestavují. Otázku servisu ve Fordu jsem ještě nezjišťoval. Myslím, že jsem někde narazil na to, že systém je značky BRC. A ten by asi neměl být problém v ČR servisovat. Děkuji za další info. S pozdravem Fučík