0
powrót
 

diskuze k tématu: C-Max s LPG je vhodný?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.04.2015 22:03, C-Max s LPG je vhodný?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda byste mohli poradit s Fordem C-max rok 2008-2009 s motorizací 2,0 s LPG 107 kW - tovární montáž. Jaká je spolehlivost při najetých 200000 km, závady, a jiné informace všeobecně. Porovnání s diesly (nyní vlastním 1,6 TdCi 66 kW) - nároky na servis, opravy dílů, spotřeba, problémy s klapkami sání, zkuste se o tomto modelu s LPG trochu více rozepsat. Děkuji za jakékoliv informace. S pozdravem Jan Fučík
reagować
eCORE
ilość wystąpień94
data registracji12.03.2014
Cztwartek 30.04.2015 09:00, Rada nerada
Benzinový motor Ford (Duratec) 2,0 se 107 kw v Mondeu ročníky 2001 - 2007 nebyl pro přestavbu na LPG vhodný, detaily jsou dohledatelné i na tomto webu. Jde o nějaký problém s ventily.

Nevím, jestli v tomto C-Maxu je stejný motor, jen mě to napadlo, protože má identický výkon a podobný rok výroby. Určitě se to dá dohledat podle kodu motoru apod.

Třeba se ozve někdo, kdo tomu víc rozumí....
reagować
woji
ilość wystąpień17
data registracji13.09.2013
Cztwartek 30.04.2015 09:40, 2,0 16V
Benzínové motory Ford jsou všeobecně nevhodné pro dodatečnou přestavbu na LPG z důvodu výše popsaného problému s ventily. Avšak pokud se jedná o zástavbu LPG z výroby, problém to není, protože jsou zde použité jiné materiály a spolehlivost je vcelku vysoká.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Cztwartek 30.04.2015 12:22, Lpg
Pokud je to tovární přestavba,tak bych se toho nebál.Určitě budou použité jiné odolnější ventily.Ostatně dělá to ,tak více automobilek,například Dacia.Horší je to s kvalitou LPG.Bohužel jde stále dolů.Inspekce pravidelně při svých kontrolách zjišťuje stále větší procento závad.Především násobně přesahující limity síry.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 30.04.2015 14:30, motor
Původně jsem si říkal, že se k tomu nevyjádřím, přece jen mám taky informace z druhé a třetí ruky, ale protože tu není dost informací, tak přispěju se svou trochou do mlýna.

Původní motor 2.0 107 kW, který přišel s Mondeem Mk3 nebyl pro zástavbu LPG vhodný, protože ventilová sedla nejsou dost tvrdá a ventily se zaklepávají. K tomu ještě tento motor nemá vymezení ventilové vůle řešené hydroštely, ale podložkami a po 200 tisících km je dobré nechat seřídit ventilové vůle. Nicméně se najdou takto přestavěné auta.

Jenže - aby to bylo složitější, tak je tu verze Flexifuel, která je už od výroby přestavěná na provoz E85. Tady už trochu vařím z vody - podle mých informací by měla být pro provoz na E85 upravená hlava, hlavně jiné materiály. Nemám úplně jasno, co všechno se změnilo, ale možná je to zaklepávání ventilů vyřešené. Nicméně stále tam asi bude to vymezování ventilové vůle podložkama.

No a další dohad - já jsem nezaznamenal, že by tady Ford prodával auta přestavěná na LPG hned z výroby, ale to nic neznamená, dít se to mohlo. Ale spíš tipuju na dovoz, pravděpodobněji z Holandska, kde je LPG oblíbené a výrobci mohou jít trhu vstříc. Tomu dovozu taky napovídá to, že C-Max se tady s benzínovým dvoulitrem téměř nevyskytuje (podobně Focus2 je s dvoulitrem v Německu běžný, tady vzácnost).

Když ještě trochu pátrám, tak dodavatelé dílů znají C-Max 2.0 LPG, kód motoru SYDA. Parametry stejné jako ten starý profláknutý z Mondea, ale rozdíl by mohl být v té modifikované hlavě. Pokud má dotazované vozidlo kód motoru SYDA, tak bych o tom uvažoval, ale prověřil bych, jak je to s těmi ventilovými vůlemi, nejlépe dotazem v servisu.
reagować
@ndre
ilość wystąpień6
data registracji03.02.2012
Cztwartek 30.04.2015 15:41, Re: C-Max s LPG je vhodný?
Zdravím, pokusím se odpovědět alespoň na základní otázky, sám již 2 roky provozuji na LPG totožný motor v Mondeu z roku 2008 (Duratec 2.0/107 kW, kód motoru AOBA), najeto zatím cca 45.000 km bez problému.

Je pravda, že obecně tyto motory lidi na fórech na přestavbu na LPG nedoporučují, avšak po diskuzi s lidma ve firmě, která mně auto nakonec i přestavěla, jsem se rozhodl do toho jít.

1. Problém s ventily - ano, tento motor nemá hydroštely, musí se po nějaké době seřídit ventilové vůle. Ty byste měl ale seřídit, ať už budete jezdit na BA95 anebo LPG. Ve fordím servisu jsem tuto problematiku rovněž s technikama probíral a není to úplně jednoduchá akce - musí dolů vačkové hřídele aby se technik vůbec dostal k ventilům a dle potřeby vyměnil hrníčková zdvihátka. Takže, v případě, že budete provozovat motor na LPG a nedejbože dojde k nejhoršímu (podpálený ventil, ztráta komprese), tak jediný dodatečný úkon dle výše uvedeného postupu by byla výměna podpálených ventilů a případně zabroušení hlavy ("generálka hlavy"). Finančně to už rozhodně nebude daleko od čistě samostatného seřízení ventilové vůle.

2. Hlavně si zajistěte dopředu servis, který se Vám o LPG instalaci bude do budoucna starat. Pokud takovýto spolehlivý nemáte, čekají Vás obrazně galeje. LPG systémů na trhu je dneska hafo, a ne každý servis umí servisovat všechny, hlavně pak v odpovídající kvalitě. To se týká rovněž továrních přestaveb - značkové servisy je častokrát vůbec neznají, neumí opravit nebo seřídit a LPG specialisté na tom bývají stejně. Takže - nejprv najít servis a zjistit detaily o voze a systému, pak teprve případně řešit nákup dané ojetiny.

Doufám, že jsem Vás příliš neodradil, to určitě nebylo cílem, já sám jsem po jeho vyzkoušení velice spokojen a ušetřené prostředky jsou za poslední dva roky docela znát. Pokud máte zájem a pohybujete se v okolí Brna, můžu Vám doporučit zdejší specialisty. Resp., koukněte na stránky www.autolpg.cz, mají tam dobré forum, kde se řeší různé otázky ohledně přestaveb a servisu vozů na LPG.

reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 30.04.2015 15:59, RE: Re: C-Max s LPG je vhodný?
@ndre napisał:
. Pokud máte zájem a pohybujete se v okolí Brna, můžu Vám doporučit zdejší specialisty.


Já jsem z Brna a reference na dobrou firmu mne vždy zajímá, tak se podělte s informací. Jinak mé Mk3 už má poměrně hodně let a tak řeším co dál, tak by mne zajímala zkušenost s dvoulitrem v Mk4. Nechcete napsat recenzi?
reagować
@ndre
ilość wystąpień6
data registracji03.02.2012
Cztwartek 30.04.2015 16:12, RE: Re: C-Max s LPG je vhodný?
Koloss napisał:
@ndre napisał:
. Pokud máte zájem a pohybujete se v okolí Brna, můžu Vám doporučit zdejší specialisty.
Já jsem z Brna a reference na dobrou firmu mne vždy zajímá, tak se podělte s informací. Jinak mé Mk3 už má poměrně hodně let a tak řeším co dál, tak by mne zajímala zkušenost s dvoulitrem v Mk4. Nechcete napsat recenzi?


Přestavbu jsem realizoval ve firmě pana Čadka (již výše zmíňovaná adresa www.autolpg.cz), dílny mají v Brněnských Ivanovicích, kousek od Makra.

Mno, o recenzi jsem zatím neuvažoval, ale možná zkusím dát něco dohromady, Mondeo už kroutí svůj třetí rok služby, takže pár relevantních informací bych snad měl ;)
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 30.04.2015 16:36, RE: Re: C-Max s LPG je vhodný?
@ndre napisał:
Koloss napisał:
@ndre napisał:
. Pokud máte zájem a pohybujete se v okolí Brna, můžu Vám doporučit zdejší specialisty.
Já jsem z Brna a reference na dobrou firmu mne vždy zajímá, tak se podělte s informací. Jinak mé Mk3 už má poměrně hodně let a tak řeším co dál, tak by mne zajímala zkušenost s dvoulitrem v Mk4. Nechcete napsat recenzi?
Přestavbu jsem realizoval ve firmě pana Čadka (již výše zmíňovaná adresa www.autolpg.cz), dílny mají v Brněnských Ivanovicích, kousek od Makra. Mno, o recenzi jsem zatím neuvažoval, ale možná zkusím dát něco dohromady, Mondeo už kroutí svůj třetí rok služby, takže pár relevantních informací bych snad měl ;)


Koukám na stránky a máte tam tu ochranu sedel (to jejich VSE nebo FlashLube)?
reagować
@ndre
ilość wystąpień6
data registracji03.02.2012
Cztwartek 30.04.2015 16:44, RE: Re: C-Max s LPG je vhodný?
Koloss napisał:
@ndre napisał:
Koloss napisał:
@ndre napisał:
. Pokud máte zájem a pohybujete se v okolí Brna, můžu Vám doporučit zdejší specialisty.
Já jsem z Brna a reference na dobrou firmu mne vždy zajímá, tak se podělte s informací. Jinak mé Mk3 už má poměrně hodně let a tak řeším co dál, tak by mne zajímala zkušenost s dvoulitrem v Mk4. Nechcete napsat recenzi?
Přestavbu jsem realizoval ve firmě pana Čadka (již výše zmíňovaná adresa www.autolpg.cz), dílny mají v Brněnských Ivanovicích, kousek od Makra. Mno, o recenzi jsem zatím neuvažoval, ale možná zkusím dát něco dohromady, Mondeo už kroutí svůj třetí rok služby, takže pár relevantních informací bych snad měl ;)
Koukám na stránky a máte tam tu ochranu sedel (to jejich VSE nebo FlashLube)?


Ne, pouze aktivovaný přístřík benzínu od cca 3.700 ot./min.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 01.05.2015 16:27, RE:
Dobrý den. Benzínový dvoulitr si s přestavbou na LPG poradí velmi dobře, je také velmi spolehlivý a trvanlivý. Problémy s vířivými klapkami v sání byly postupně výrobcem odstraněny použitím přepracovaného sání, které s nimi již problém nemá. V porovnání s dieselovou šestnáctistovkou se jedná o spolehlivější motorizaci, při provozu na LPG bude mít i nižší náklady na palivo.
reagować
fugasjan
ilość wystąpień1
data registracji30.10.2012
Niedziela 03.05.2015 21:37, RE: motor
Koloss napisał:
Původně jsem si říkal, že se k tomu nevyjádřím, přece jen mám taky informace z druhé a třetí ruky, ale protože tu není dost informací, tak přispěju se svou trochou do mlýna. Původní motor 2.0 107 kW, který přišel s Mondeem Mk3 nebyl pro zástavbu LPG vhodný, protože ventilová sedla nejsou dost tvrdá a ventily se zaklepávají. K tomu ještě tento motor nemá vymezení ventilové vůle řešené hydroštely, ale podložkami a po 200 tisících km je dobré nechat seřídit ventilové vůle. Nicméně se najdou takto přestavěné auta. Jenže - aby to bylo složitější, tak je tu verze Flexifuel, která je už od výroby přestavěná na provoz E85. Tady už trochu vařím z vody - podle mých informací by měla být pro provoz na E85 upravená hlava, hlavně jiné materiály. Nemám úplně jasno, co všechno se změnilo, ale možná je to zaklepávání ventilů vyřešené. Nicméně stále tam asi bude to vymezování ventilové vůle podložkama. No a další dohad - já jsem nezaznamenal, že by tady Ford prodával auta přestavěná na LPG hned z výroby, ale to nic neznamená, dít se to mohlo. Ale spíš tipuju na dovoz, pravděpodobněji z Holandska, kde je LPG oblíbené a výrobci mohou jít trhu vstříc. Tomu dovozu taky napovídá to, že C-Max se tady s benzínovým dvoulitrem téměř nevyskytuje (podobně Focus2 je s dvoulitrem v Německu běžný, tady vzácnost). Když ještě trochu pátrám, tak dodavatelé dílů znají C-Max 2.0 LPG, kód motoru SYDA. Parametry stejné jako ten starý profláknutý z Mondea, ale rozdíl by mohl být v té modifikované hlavě. Pokud má dotazované vozidlo kód motoru SYDA, tak bych o tom uvažoval, ale prověřil bych, jak je to s těmi ventilovými vůlemi, nejlépe dotazem v servisu.


Dobrý den,
děkuji zatím za Vaše informace ( psal jsem úvodní příspěvek ), přidám také své informace a upřesním dotazovaný C-max.
Dotazovaný C-max je dle zjištěných informací vyroben továrně s LPG a má kód motoru zmiňovaný SYDA, zjištěno u všech C-maxů dle VIN na Ford ETIS, kde se dá zjistit velice podrobně kompletní údaje o autě, jak a kdy vyjelo z výrobní linky a je tam záznam o LPG. Všechny C-maxy a Focusy jsou z Itálie či Němacka z let 2008 a 2009. Zajímavé je, že mi Ford Česká republika sdělil, že se Fordy továrně na LPG nepřestavují. Otázku servisu ve Fordu jsem ještě nezjišťoval. Myslím, že jsem někde narazil na to, že systém je značky BRC. A ten by asi neměl být problém v ČR servisovat. Děkuji za další info. S pozdravem Fučík
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 04.05.2015 14:36, RE: motor
fugasjan napisał:
Dobrý den, děkuji zatím za Vaše informace ( psal jsem úvodní příspěvek ), přidám také své informace a upřesním dotazovaný C-max.Dotazovaný C-max je dle zjištěných informací vyroben továrně s LPG a má kód motoru zmiňovaný SYDA, zjištěno u všech C-maxů dle VIN na Ford ETIS, kde se dá zjistit velice podrobně kompletní údaje o autě, jak a kdy vyjelo z výrobní linky a je tam záznam o LPG. Všechny C-maxy a Focusy jsou z Itálie či Němacka z let 2008 a 2009. Zajímavé je, že mi Ford Česká republika sdělil, že se Fordy továrně na LPG nepřestavují. Otázku servisu ve Fordu jsem ještě nezjišťoval. Myslím, že jsem někde narazil na to, že systém je značky BRC. A ten by asi neměl být problém v ČR servisovat. Děkuji za další info. S pozdravem Fučík


Ten kód motoru a dovoz je dobrá známka toho, že pro montáž LPG bylo nejspíše uděláno vše, co ze strany Fordu uděláno být mohlo. K aktuálnímu stavu bych asi jen dodal, že by bylo dobře si nechat změřit tlaky na válcích, jestli jsou OK. Rovnoměrné a dostatečně vysoké tlaky by měly být znamení, že motor provozem na LPG neutrpěl víc než je nutné.

A ještě jedna věc, která se ale nedá téměř nijak vychytat - můj motor někdy kolem 200 tisíc km začal brát olej, což se nedá zjistit jinak než delším provozem. Protože to začalo téměř skokově, tak bych tipoval, že něco odešlo a já jsem dosud nezjistil co. Někdo se kdesi zmínil, že to tyhle motory dělají, ale popravdě nevím. Vzhledem k příbuznosti těchto motorů s mým, na to upozorňuju, nicméně je možné, že právě některá z těch modifikací tento problém řeší. Každopádně - žít se s tím dá, prostě s sebou vozím olej a občas doliju.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Piątek 15.05.2015 11:58, RE
Obecně vzato ten motor mívá při provozu na LPG jeden možný problém a to je zaklepávání výfukových ventilů. Je to dáno tím, že je to motor původem od Mazdy, který kombinuje měkká sedla výfukových ventilů a úplnou absenci seřizování ventilové vůle (nemá ani hydroštely, ani šroubky, ani vyměnitelné podložky). Pokud je vůle špatná, musí se vyměnit celé zdvihátko ventilu.
Do originálních zástaveb LPG dával Ford hlavu motoru s odolnějšími sedly, ale ani to nezaručuje, že to vydrží statisíce kilometrů náročného provozu (např. německá dálnice).
Pokud se problém podchytí včas, tak oprava není moc drahá, furt to vyjde levněji, než řešit něco u dieselu. Takže pokud máte v okolí někoho, kdo by případně potřeby uměl opravit ty ventily a sedla, tak ano.
reagować
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Środa 04.05.2016 14:08, 2.0 Duratec LPG
Sice starší téma a už možná trochu mimo mísu, ale pro někoho by to mohly být užitečné informace.

Před měsícem jsem koupil Mondeo 2010 s motorem 2.0 Duratec FlexiFuel 107 kW a hned jsem ho nechal předělat na plyn. Najel jsem s tím zatím tak 4000 km, spotřeba okolo 9,5 - 10 l plynu.

Dle firmy, která mi LPG do auta instalovala, je u tohoto motoru nutné přidávat k LPG zařízení na ochranu ventilových sedel (tzv. "přímaz") - nejčastěji se jedná o JLM nebo FlashLube - které údajně problém s ventily zcela eliminuje.

Jak už tady psal někdo výše, vzhledem k absenci hydroštel nebo jakékoli jiné regulace ventilové vůle je potřeba po určité době u této motorizace kontrolovat, případně seřídit ventilové vůle ať už je auto provozována na jakékoli palivo.

Bohužel ani v autorizovaném servisu Ford mi nebyli schopni říct, zda verze FlexiFuel, kterou mám a která je továrně uzpůsobená na provoz na E 85, má oproti klasické verzi nějaké konstrukční úpravy (např. odolnější hlavu), díky kterým by tento motor byl na LPG vhodnější.

To, že tento motor není na přestavbu na LPG vůbec vhodný, většinou tvrdí lidé, kteří dané problematice vůbec nerozumí a z vlaku viděli útržkovité informace někde na internetovém fóru. Dnešní technologie a systémy LPG už jsou úplně jinde, než tomu bývalo kdysi a konstrukčně tak starý a jednoduchý motor, jako je 2.0 Duratec, se s provozem na LPG vyrovná úplně v pohodě. A toto není tvrzení na základě něčeho, co jsem vyčetl na diskuzních fórech, ale zkušenosti mnoha firem, které přestavby na LPG provádějí a zároveň přímé zkušenosti motoristů, kteří buď sami provozují auta na LPG nebo se specializují na prodej určité značky a pravidelně servisují motory na plyn (např. Autopalkovice u Frýdku-Místku - místní velmi dobře známý specialista na Mazdy, který má zkušenosti s desítkami Mazd provozovaných na LPG).

Pokud máte někdo zájem přestavět to či ono auto na plyn, určitě se nenechte odradit větami typu "Ford Mondeo není vhodný na plyn kvůli absenci hydroštel ... " apod. někde na fóru a dejte si tu práci a čas a najděte si o tom relevantní informace.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Cztwartek 05.05.2016 11:21, RE: 2.0 Duratec LPG
PavelKeprt napisał:
...Dle firmy, která mi LPG do auta instalovala, je u tohoto motoru nutné přidávat k LPG zařízení na ochranu ventilových sedel (tzv. "přímaz") ...To, že tento motor není na přestavbu na LPG vůbec vhodný, většinou tvrdí lidé, kteří dané problematice vůbec nerozumí... Dnešní technologie a systémy LPG už jsou úplně jinde... 2.0 Duratec, se s provozem na LPG vyrovná úplně v pohodě....


Trochu si protiřečíš. Pokud podle firmy je nutný přímaz, motor zřejmě moc vhodný není... ještě v součtu v manuálním vymezováním vůle.... tedy když ne nevhodný, tak minimálně neoptimální na přestavbu. Troufnu si tvrdit, že technologie LPG se zaklepáváním ventilů nemá nic společného, jev závisí především na konstrukci motoru. Navíc po pár tisícíh km je předčasné dělat závěry.

reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Cztwartek 05.05.2016 18:43, RE: 2.0 Duratec LPG
capslock napisał:
PavelKeprt napisał:
...Dle firmy, která mi LPG do auta instalovala, je u tohoto motoru nutné přidávat k LPG zařízení na ochranu ventilových sedel (tzv. "přímaz") ...To, že tento motor není na přestavbu na LPG vůbec vhodný, většinou tvrdí lidé, kteří dané problematice vůbec nerozumí... Dnešní technologie a systémy LPG už jsou úplně jinde... 2.0 Duratec, se s provozem na LPG vyrovná úplně v pohodě....
Trochu si protiřečíš. Pokud podle firmy je nutný přímaz, motor zřejmě moc vhodný není... ještě v součtu v manuálním vymezováním vůle.... tedy když ne nevhodný, tak minimálně neoptimální na přestavbu. Troufnu si tvrdit, že technologie LPG se zaklepáváním ventilů nemá nic společného, jev závisí především na konstrukci motoru. Navíc po pár tisícíh km je předčasné dělat závěry.


Souhlas.
Navíc Mondeo s tímhle motorem při rychlostech nad 100km/h točí poměrně dost, takže bych to například na dálnici jako optimální opravdu nepovažoval. A řešit to systémem s přívstřikem jde, ale proč, že jo. O akustické nepohodě nemluvě. Ale když to někomu vyhovuje, tak proč ne...
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Piątek 06.05.2016 07:29, RE: 2.0 Duratec LPG
capslock napisał:
PavelKeprt napisał:
...Dle firmy, která mi LPG do auta instalovala, je u tohoto motoru nutné přidávat k LPG zařízení na ochranu ventilových sedel (tzv. "přímaz") ...To, že tento motor není na přestavbu na LPG vůbec vhodný, většinou tvrdí lidé, kteří dané problematice vůbec nerozumí... Dnešní technologie a systémy LPG už jsou úplně jinde... 2.0 Duratec, se s provozem na LPG vyrovná úplně v pohodě....
Trochu si protiřečíš. Pokud podle firmy je nutný přímaz, motor zřejmě moc vhodný není... ještě v součtu v manuálním vymezováním vůle.... tedy když ne nevhodný, tak minimálně neoptimální na přestavbu. Troufnu si tvrdit, že technologie LPG se zaklepáváním ventilů nemá nic společného, jev závisí především na konstrukci motoru. Navíc po pár tisícíh km je předčasné dělat závěry.


Ale jdi
A s čím tedy souvisí? Jen a pouze s vestavěným systémem LPG. Nemám čas ted nic psát, ale stručně. Přímaz je placebo. Exustuje stej né % motorů, které zakukaly s přímazem, jako % těch, které jezdí bez přímazu. Zásadní a kruciální potíž je v tom, že výsledkem práce mechanika jest zničený motor, protože onen neumí naladit systém tak, aby motor nespaloval trvale chudou směs, čímž je proces spalování posunut do vyšších teplotních mezí a následkem toho jsou roztečené ventil a zničená sedla. Totéž, pokdu někdo hovoří o "přívstřiku" benzínu . jde opět jen a pouze o neshcopnost mechanika naladit ŘJ LPG tak, aby dodala maximální potřebné množství LPG při plné zátěži. zejména tento nesmysl oblbuje lidi u DI motorů. ALe už musím končit, více lze dohledta i dzena tipcars.

Poslední: věří někdo tomu, že pár ml jakési "antihmoty" dokáže ochránit ventilová sedla? Že by přestala paltit fyzika. Lid chce být klamána tady se to daří. LPG čest.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Piątek 06.05.2016 10:54, RE: 2.0 Duratec LPG
Zdeny60 napisał:
A s čím tedy souvisí? Jen a pouze s vestavěným systémem LPG.... Přímaz je placebo. Exustuje stej né % motorů, které zakukaly s přímazem, jako % těch, které jezdí bez přímazu. ...onen neumí naladit systém tak, aby motor nespaloval trvale chudou směs... zejména tento nesmysl oblbuje lidi u DI motorů....


Ventily se nezaklepou ani při chudé směsi, pokud jsou sedla trvanlivá. Příliš bohatou směs preventivně z ekonomických důvodů nikdo nastavovat nebude, měkká sedla se zdeformují i tak. Procenta sis vymyslel, žádná statistika neexistuje.

Přívstřik benzínu u DI motorů je nastavený proto, aby se nezapekly benzínové vstřikovače zasahující přímo do spalovacích prostor.

Kapaliny pro ochranu sedel obsahují draslík jako účinnou látku, efekt na ventilová sedla může být diskutabilní, ale nenazval bych to placebem.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Niedziela 15.05.2016 08:23, LPG
Tak ukaž na konkretní motor konkretního auta, které schlamstne LPG a po 100.000km bude v cajku = nebude třeba řešit GO hlav nebo výměnu sedel a pod. Dnes žádný. Ty, který jsou z výroby, mají hlavy přizpůsobené. Holt doba litinových motorů, odolných čemukoliv, je pryč.
Placebo: kolik toho draslíku se tí s pár kapkami na kilometr dostane na sedla? Asi tak nula nic. Kdo chce věřit, je na tom líp. Já-jakožto chemik-tomu nevěřím ani náhodou. Mrknu na koncentraci, na dávku a je mi jasné, že jde o rádoby pseudopomocný prostředek, který by měl sice fungovat,m ale z podstaty dávkování téměř nefunguje, tudíž jak píš je kupa aut s dávkováním, co odešly a kupa, co bez dávkování jezdí-ovšem majiteolé furt řeší ventily a pod.
Chduá směs je mimo diskuzi. Přívstřik vbenzínu je na místě POUZE u přímovstřikových motorů, jinka je to kravina - motor musí umět jet na LPG i pod maximální zátěží - jenže jak píš a nerad se opakuji - tohle umí málokdo, protože plynař se málokdy zaobírá tím, aby vstřiky LPG? reduktor uměly nakrmit motor při max. výkonu. Radši ti řekne, že z "důvodu ochrany motoru jsem udělal přívstřik při 4000rpm" A jako horší scénař je - že podcení bohatost a motor pak spaluje chudou směs. Sám uznáš, co se pak v takovém případě v motoru děje.

Každý, ať si kopí, co chce a jezdí na coc che. Ale pokud LPG, pak se výběr setsakra zužuje těm, kod chtějí auto na deset let a stovky tisíc km a navíc se nechtějí smířit s tím, že jim hrozí roziko velmi drahé oarvy. je to a kalkulačce a číslech. Já tím prošel LPG ne.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.