Michal napisał:
Tipo 1,9TD 66kW mám teď, motor mám po kompletní GO včetně nového turba. Jede to pěkně, ale ten zátah turba je až tak od 2500 otáček. Když to srovnáš s dnešními TD, tak ta novější auta mají slušný zátah už od nějakých 1800 otáček, což není k zahození. Ale 1,9TD v Tipu je na svou dobu nadprůměrný motor a s celkem lehkým autem dělá divy. Občas se může objevit prasklá hlava válců, tak na to při koupi pozor.
Tipo 1,7D 42kW jsem měl také, když se tomu šlápne hodně na krk, tak se taky pohne kupředu, al...
Mám 1,9TD 3 roky, kdy mělo na tachometru 160000. Teď má přes 220000 km a má zkušenost je taková - tlaky jsem neměřil, ale v poslední zimě jsem nastartoval i při -26 st. C, jezdím v průměru za 6,5 l a to jezdíme v pěti po okreskách. Turbo začíná táhnout od 2000 až do 3000, pak zleniví. Olej nedolévám, prostě ho nežere (cyklus výměny je 7500 km). Nevím, co je váha vzduchu, motor šlape jako hodinky. Souhlasím s Michalem s problémem drátů vedoucí do pátých dveří, už jsem je musel měnit 2x, asi by to vyřešila předělávku a la Favorit. Elektriku je třeba kontrolovat - myslím ukostření. Nepochopil jsem kritiku multifunkčních páček pod volantem od autora článku, naopak se mi líbí, že je to všechno pokupě a nemusím v noci ve tmě někde šmátrat po přístrojovce, protože to mám u volantu. Jo, to tu ještě nikdo nepoznamenal, grafické symboly páček jsou při rozsvícení světel hezky podsvětlené. Naopak budíky napravo od dvojice hlavních budíků jsou podsvětlené slabě. Mám model 1993 a pořád oceňuju centrál na DO, klimu, elektricky stahované okna, výškově seřiditelný volant, ABS, servo a hlavně ten obrovský vnitřní prostor, kterému nemůže Oktávka konkurovat (s výjimkou kufru - tam je poměr přesně opačný). Nevím, co je rez (něco by se asi našlo, ale nehledám). To vše dnes můžete koupit v ceně kolem 30000 Kč.