anonym napisał:
Ja nevim, ale u Fiata mluvit o spolehlivosti motoru /zejmena naftoveho/ je trechu obskurni.
Nevím, co vám v hospodě zase nakukali, ale aspoň ta svá moudra nepředávejte dál.
Naftové motory Fiat patří právě k těm spolehlivějším. Sám provozuji Tipo 1,9 TD a po dvaceti letech od výroby (rok 1988 a jsem asi tak 8. majitel) mi teď začalo trochu téct čerpadlo, protože jsem asi půl roku jezdil na napodobeninu nafty. U pozdějších modelů se často doporučuje motor 1,9TD 74kW, protože je relativně spolehlivý, problém může nastat pouze s hlavou válců jako u každého předkomůrkového dieslu. Varianta JTD je řazena mezi spolehlivější agregáty používající CR. Nikde jsem nezaznamenal nářky, že by se tyto motory kazily víc než HDI od PSA nebo TDCi od Fordu
Když se tak zamyslím, vstřik. čerpadla dělá Bosch a systémy CR taky Bosch.
A konkrétně u těchto dodávek, ale taky u Ducata a spol. bych řekl, že motor 2.0 Multijet 120k dělá Iveco. PSA zřejmě dodává i pro Fiat motory 1,6HDI.