0
powrót
 

diskuze k tématu: Můžu do ojetého Punta tankovat vysokooktanový benzin?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 09:23, rada
to je ichtyl... to je jasne ze se nic nestane.. ktrom vyšších účtů za benzin
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 09:47, rada
pro m.d.: urážet lidi Vám jde, ale poskytnout radu ne. Jste frajer! K tématu: motor by to poškodit nemělo, ale i tak si myslím, že pro takové auto s tímto motorem je dost zbytečné. To co jste popsal můžete být jen Váš subjektivní pocit - že lépe reaguje, lépe jde do otáček, protože to od auta chcete a očekáváte to. Pro většinu běžných motorů vyšší oktanové číslo nemá žádný účinek...v dlouhodobějším měřítku možná, ale jen minimální. U přeplňovaných motorů a nebo FSI motorů by ten rozdíl byl znatelnější.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 10:02, rada
Benzín s vyšším oktanovým číslem není více hořlavý. To je jen častý omyl. Naopak. Je obtížnější jej zapálit, proto nedojde k samozápalům a směs ve válci se zapálí až ve správný okamžik zapalovací svíčkou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 10:40, rada
Kedysi sme mali doma americku verziu Opel kaddet (Pontiac le mans) s motorom daewoo 1.6. Na tu dobu to islo neskutocne (myslim ze mal 75 koni). Kedze sme setrili, daval sa tam najlacnejsi benzin (vtedy este asi 91 bezolovnaty, alebo 93, nie som si isty, neriesil som). Ked som uz na nom jazdil ja, par krat som tam dal 98 benzin, co to spravi, a musim povedat, ze na tomto konkretnom aute to bol sakra rozdiel. Auto islo tichsie a bolo aj vykonnejsie. Vtedy som sa o auta nejako nezaujimal, a ani som od toho nic necakal, a este som aj velmi nevsimavy clovek, takze ked som si to uz vsimol ja, tak to rozhodne nieco pridat muselo :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 12:04, rada
Testoval jsem to na přeplňovaném motoru relativně zánovního auta a musím napsat - i když budu mít určitě spoustu odpůrců - Drahé palivo, údajně s vyšším oktanovým číslem, nemá žádný vliv na výkon či spotřebu. Je to čistě pocitová záležitost. Načepoval jsem za draho, kurňa to to jede......
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 13:51, rada
Ad free: vyšší oktanové číslo znamená vyšší odolnost vůči detonačnímu spalování - samozápal je něco trochu jiného, i když může souviset.Moderní motory mají být seřízeny z výroby na daný typ paliva a opotřebením se oktanový nárok spíše snižuje ( zmenšení kompresního tlaku ) .Pokud ve Vašem motoru docházelo k detonačnímu spalování ( říká se, že zvoní ventily - je to ale prudké vymezení vůlí v pohyblivých částech), pak použití paliva s vyšším oktanovým číslem má význam.Jinak motoru benzín s vyšším okt. číslem neškodí, v některých (dost krajních) případech jeho práci i mírně zlepší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 14:57, rada
to Rojack: mám přímovstřik a lepší palivo poznám. Spotřeba jde dolů o cca půl litru. Nejsem si úplně jistý, jestli auto líp jede. to nemůžu posoudit. Ale při měření výkonu na brzdě je údajně rozdíl ve výkonu poznat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 14:58, rada
Každopádně cpát do Punta benál za 40+ korun /tolik jsem naposledy platil na Shellce, ale to už jsou přece jenom zloději/ je hodně velký odvaz
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 16:28, rada
Motor to nepoškodí, ale ani mu to nijak objektivně nepomůže.Je-li doporučené palivo BA 95, je nejlepší se toho držet. Vše navíc je z největší míry o pocitech.
Chcete-li jezdit svižněji a rychleji, pořiďte si jiné auto se silnějším motorem. Jinudy vede cesta jen obtížně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 16:55, rada
Ne, motor se tím nepoškodí. Na fusionu mi oproti std. naturalu od Benziny klesla spotřeba asi o 0,5 litru na 100 km (musel jsem jednou nabrat obyčejný, protože verva nebyla) - měřeno na trase Ostrava-Zlín-Ostrava, kde mám konzistentní výsledky co do času jízdy i spotřeby. Tankuji to i do dalších dvou aut, možná je to placebo, ale škodit by to nemělo a při přepočtu vyšší ceny na úsporu PHM to na plné nádrži vyjde šul nul. Verva by měla mít v sobě dodatečná aditiva a tím trochu pomoci životnosti pohonné soustavy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 18:17, rada
Mně na trase rychlostní silnice Olomouc-Vyškov klesla spotřeba dlouhodobě o litr na sto. Jezdím tam dvakrát týdně už hodně dlouho, takže podkladů pro porovnání mám dost. Dali tam totiž všude značky omezující rychlost na 100km/h. Závěr z toho je ten, že spotřebu vám sníží klidnější a pomalejší jízda spíše, než ten podvod Verva.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 19:36, rada
tohle se tady už 2 měsíce neřešilo, tak je třeba to oprášit, pravda. Lít to do Punta je opravdu vyhazování peněz, ve smyslu, udělám pro auto to nejlepší...ale nedělám vůbec nic,co by mu pomohlo (placebo však říká,že ano...). Vysokooktan bych tankoval do přímovstřikových motorů, tam je prokazatelně zvýšený výkon až o 1-2kW. Minule jsme se s Davidem V přeli, jestli to někdo pozná. Já se vsadím,že většina lidí ne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.11.2011 23:37, rada
Puntu by to uškodit nemělo, tam se snad ani nemohou potkat ventily s válcem, pokud mě pamět něklame, natož 98čka nebo 100ka natural. Jsou ale auta, např. starší Mercedesy 55 AMG, které 98 a vyšší nedoporučují kvůli možnosti propálení pístu. Proč to může nastat, to už se mě ale neptejte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 08.11.2011 07:24, rada
Kdysi jsem nalil ještě do pařeza (pro ty mladší Jawa 555) Natural 95. To se ještě běžně používalo BA 91 - Special. Čekal jsem jak to poletí a ............ ono nic Sorry za takovou měnší skoro 30 let starou vzpomínku. To jsem míval plnou nádrž za dvacku a ještě mi zbylo na žvýkačky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 08.11.2011 13:28, rada
Je nutné si uvědomit to co by měl vědět každý ze ZŠ, oktanové číslo udává pouze kvalitu benzinu v rozmezí 20-120. Čém je číslo vyšší nebo nižší tím je benzin čistější. Velikost čísla poté udává i odolnost proti samozápalu, benzin oktanového čísla 20 by byl sice dokonale čistý, ale také by velmi rychle vzplanul. Čistější benzin má chod motoru samozřejmě vliv, protože odplavuje karbon, vyšší odolnost proti samozápalu zase napomůže tomu, že se benzin více stlačí a menší množství směsi tak vyprodukuje stejné množství energie. Jak tady ale někdo správně poznamenal, některé starší Mercedesy měli problém s vyšší teplotou při spalování a dlouhodobé použití vysokooktanového benzinu mohlo motor poškodit. Nicméně na autě jako je staré Punto to nemá žádný vliv, jezdit můžete prakticky na co chcete, pokud dodržíte minimální oktanový požadavek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 08.11.2011 13:38, rada
jak už jsem psal, mám třapůlku V6, dělanou pro Ameriku, takže ať tam liju 95ku od Tesca nebo V-Power Racing 100okt. od Shellky je to jedno, na spotřebu ani jízdní vlastnosti to vliv nemá. Jediný ´´benzín´´ u kterého jsem pozoroval znatelně lepší výkon/pružnost byl E85, ale za cenu spotřeby +50%.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 09.11.2011 22:34, rada
mam taky punto a myslim ze rozdil tam je ale spis zalezi na cerpaci stanici jaky maji obrat atd.jak uz tu nekdo predeslal.Je to o pocitu.hlavne lijte dobry olej a NGK svicky kvalitni vzduch.filtr a pak se muzete tesit ze jste pro puntika neco dobre udelal.Hodne stasnych KM
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 09.11.2011 23:00, rada
jeste pro doplneni.Pred lety mel SLOVNAFT hodne spatny benal a oproti ostatnim benzinkam to delalo v kopci o 1kvalt.Auto skubalo...hruuuza.Ted uz se polepsili(snad)Takze nejezdit naJZD a brat 95treba i tu lepsi a usetrene koruny nechat na kvalitni udrzbu.nepsal jste jaky olej tam lijete,ale puntu pasuje nejvic castrol 5w40a kdyz date KN vzduch.filtr i ty NGK svicky,tak Vam budou horet gumy:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 10.11.2011 21:17, rada
kvalitnější benzín rozhodně neublíží... jen zůstává otázkou, jestli jednoduchý motor využije jeho výhod a za vyšší cenu přinese i lepší "služby". Na druhou stranu 1.2 s 16V od Fiata nepatří k vyloženě jednoduchým motorům... takže asi opravdu i nějaký objektivní rozdíl můžete zaznamenat. Rozhodně není důvod se ho bát... Proč se cítím oprávněn ke komentáři: 14 let aktivně v automobilovém prodeji a servisu, včetně pozice vedoucího značkového servisu a garančního technika.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2011 10:38, Dobrý dotaz
Konečně pořádný dotaz, jaké mám na tipcars rád. Tuner tůruje 59Kw motor a dopřává mu rád 7000 otáček. Věta jak lusk. Pozlatit.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.