0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Punto - jak vyřešit kolísání otáček?

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Cztwartek 02.05.2013 09:53, diagnostika
A co si takle
a) zaplatit 500,- za vyčtení chyb diagnostikou (já vím, za 500 se nechá pořídit 50 lahváčů)
nebo
b) koupit si na aukru za 350,- Kč universální diagnostiku a zdiagnostikovat si to sám (předpokládá jisté znalosti)
Co to sou za dotazy?
reagować
stenly71
ilość wystąpień17
data registracji09.01.2013
Wtorek 07.05.2013 16:41, vstřikování 1,2 8V 44kw
"krokový motorek chodu naprázdno (LFRV – Leerlaufregelventil, I(S)CV – Idle (Speed) Control Valve). Ve většině případů se zanese karbonem a začne váznout."

Pokud je 1,2 8V 44kw jednobod, tak na výše uvedenou závadu nesázím.
reagować
stenly71
ilość wystąpień17
data registracji09.01.2013
Wtorek 07.05.2013 16:43, RE: diagnostika
free78 napisał:
A co si takle a) zaplatit 500,- za vyčtení chyb diagnostikou (já vím, za 500 se nechá pořídit 50 lahváčů) nebo b) koupit si na aukru za 350,- Kč universální diagnostiku a zdiagnostikovat si to sám (předpokládá jisté znalosti) Co to sou za dotazy?


Jsou to normální dotazy, co se Vám na tom nelíbí ? Poradíte tedy nebo to hodláte pouze nevhodně komentovat ?
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 07.05.2013 20:14, RE: vstřikování 1,2 8V 44kw
stenly71 napisał:
"krokový motorek chodu naprázdno (LFRV – Leerlaufregelventil, I(S)CV – Idle (Speed) Control Valve). Ve většině případů se zanese karbonem a začne váznout." Pokud je 1,2 8V 44kw jednobod, tak na výše uvedenou závadu nesázím.


To s tím nesouvisí, krokový motorek dávkuje vzduch. Palivo se do něj vstřikuje až později.
reagować
stenly71
ilość wystąpień17
data registracji09.01.2013
Środa 08.05.2013 10:21, .
jj,řídí vzduch, to je jasné, ale u jednobodového vstřikování je ta klapka proplachována benzínem, funguje to vlastně jako karburátor, takže se karbonem nezanáší. Ovšem podotýkám, nevím, zda je to případ uvedeného Punta.
reagować
stenly71
ilość wystąpień17
data registracji09.01.2013
Środa 08.05.2013 10:25, .
hm, ted na to koukám, tazatel má to vícebodové vstřikování. Ten jednobod se týká pouze 55ky Punta 176.
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Cztwartek 09.05.2013 13:55, RE: diagnostika
stenly71 napisał:
free78 napisał:
A co si takle a) zaplatit 500,- za vyčtení chyb diagnostikou (já vím, za 500 se nechá pořídit 50 lahváčů) nebo b) koupit si na aukru za 350,- Kč universální diagnostiku a zdiagnostikovat si to sám (předpokládá jisté znalosti) Co to sou za dotazy?
Jsou to normální dotazy, co se Vám na tom nelíbí ? Poradíte tedy nebo to hodláte pouze nevhodně komentovat ?


poradil jsem hned 2 (dle mne jediné) reálné možnosti řešení. Viz body a) a b). Nevhodně komentovat budu s dovolením cokoliv co uznám za vhodné.
reagować
patriot.007
ilość wystąpień4
data registracji17.05.2013
Piątek 17.05.2013 10:27, Jak to řešit
Řešit to lze jednoduše. Dát auto do servisu s vyjmenovanými závadami v přejímacím zápisu.
Nemůžou po Vás chtít peníze za vyměněné díly, když ta výměna nepomohla a závada zůstala. To je snad jasné, ne ?
Doporučuji s tím zajet přímo do značkového servisu. Jejich výhodou je, krom znalosti problematiky a "špeků" jednotlivých motorizací, že mají spoustu dílů skladem, nebo díly objednají a pokud výměna nepomůže, nechají si je. Oprava systémem pokus-omyl je v těchto případech často nejefektivnější, takže ve výsledku oprava ve značkovém servise může vyjít podstatně levněji, než u garážníka, který zkouší měnit kde co a samozřejmě nakoupené díly se Vám snaží prodat (řekne, že se to prostě muselo měnit).
Nejhorší jsou domácí amatéři, kteří takto na autě vymění skutečně všechno, ve snaze ušetřit nakonec prodělají gatě. Stalo se to jednou i mně a samozřejmě znám spoustu známých. V těchto případech (chod motoru) skutečně doporučuji značkový servis. Stejné příznaky mohou totiž mít neskutečně mnoho příčin.
reagować
Fiat123456
ilość wystąpień1
data registracji15.06.2015
Poniedziałek 15.06.2015 10:47, Fiat Punto 1,2
Zdravím, potřebuji radu. Mám Fiat Punto 1,2 r.v.2009 v LPG. Auto mě začlo chcípat. Jedu např. 80km v kuse motor je zahřátý, vyřadím podřadim a motor zhasne, otáčky spadnou na nulu a konec. Není to pravidelně, 14 dní v pohode, pak to chcípne třeba dvakrát denně atak... Auto startuje v pohodě, jede bez problému, bez škubání. Chcípá to v lpg i v benzínu. Díky za tipy.
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 15.06.2015 12:24, RE: Fiat Punto 1,2
Fiat123456 napisał:
Zdravím, potřebuji radu. Mám Fiat Punto 1,2 r.v.2009 v LPG. Auto mě začlo chcípat. Jedu např. 80km v kuse motor je zahřátý, vyřadím podřadim a motor zhasne, otáčky spadnou na nulu a konec. Není to pravidelně, 14 dní v pohode, pak to chcípne třeba dvakrát denně atak... Auto startuje v pohodě, jede bez problému, bez škubání. Chcípá to v lpg i v benzínu. Díky za tipy.


Měl jsem celkem 3 vozy na LPG. Postupoval bych takto:
1) Svíčky - používal jsem 4 kontaktní BOSCH, dobře fungují, moc nestojí. Mají li ty vaše za sebou více než 10 tisíc km (a nejedná se o nějaké speciály z iridia), tak vyhodit, dát nové.

2) Zapalovací cívky - nejsou nějak oprskané, nelítají někde jiskry? Stačí ověřit opticky. Za studena i za tepla kouknout na ně v různých otáčkách (přidám si plyn ručně nebo někoho požádám...).
Někdy nemusí docházet ani k jiskření a cívka za nějakých podmínek nefunguje na 100 procent. Chce to ověřit za motor sem tam nejede na 3 válce.

3) připojit na diagnostiku (jakoukoliv, klidně nejlevnější universální z aukra), vyčíst seznam závad. Není tam něco podezřelého ? LPG třeba celkem často odpráskne lambda sondu.

4) máte li systém sekvenčního vstřikování a nebyla li lišta v posledních řekněme 30 tisících km vyčištěna, tak bych to rozhodně nechal udělat (ale chcípe li to i na benzín, tak toto není ta závada)

5) co škrtící klapka? Není zanesená/špinavá?
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.