Fiat123456 napisał:
Zdravím, potřebuji radu. Mám Fiat Punto 1,2 r.v.2009 v LPG. Auto mě začlo chcípat. Jedu např. 80km v kuse motor je zahřátý, vyřadím podřadim a motor zhasne, otáčky spadnou na nulu a konec. Není to pravidelně, 14 dní v pohode, pak to chcípne třeba dvakrát denně atak... Auto startuje v pohodě, jede bez problému, bez škubání. Chcípá to v lpg i v benzínu. Díky za tipy.
Měl jsem celkem 3 vozy na LPG. Postupoval bych takto:
1) Svíčky - používal jsem 4 kontaktní BOSCH, dobře fungují, moc nestojí. Mají li ty vaše za sebou více než 10 tisíc km (a nejedná se o nějaké speciály z iridia), tak vyhodit, dát nové.
2) Zapalovací cívky - nejsou nějak oprskané, nelítají někde jiskry? Stačí ověřit opticky. Za studena i za tepla kouknout na ně v různých otáčkách (přidám si plyn ručně nebo někoho požádám...).
Někdy nemusí docházet ani k jiskření a cívka za nějakých podmínek nefunguje na 100 procent. Chce to ověřit za motor sem tam nejede na 3 válce.
3) připojit na diagnostiku (jakoukoliv, klidně nejlevnější universální z aukra), vyčíst seznam závad. Není tam něco podezřelého ? LPG třeba celkem často odpráskne lambda sondu.
4) máte li systém sekvenčního vstřikování a nebyla li lišta v posledních řekněme 30 tisících km vyčištěna, tak bych to rozhodně nechal udělat (ale chcípe li to i na benzín, tak toto není ta závada)
5) co škrtící klapka? Není zanesená/špinavá?