anonym napisał:
Měl jsem možnost 5 let provozovat Bravu i Mareu motor 1,6 16V 76kW. Dynamika a vnější líbivé tvary jsou i dnes celkem OK. Jinak poruchovost je hrozivá (poruchy startování, spálené cívky v ABS Lucas (nejde rozumně vyměnit), 3x odešel vstřikovač, problémy s různými tlaky ve válcích, 2x výměna L-sondy, olej se doléval spíš průběžně cca 1l/1000km, odešlo servo (vytekla kapalina), praslo potrubí klimatizace, protočily se šrouby sání na filtru vzduchu (nešlo povolit/vyměnit), 2x výměna stabilizátoru u...
Promiňte ,ale Váš soupis zavád vypadá ,jakoby jste navštívil fórum Fiatmareaklubu a opsal tam vše co ti kluci řešili. Za 5 let provozu se mi zdají Vámi uváděné závady dosti nepravděpodobné i když píšete že to byly dva auta.
Nepíšete sice rok výroby,ale budu usuzovat dle narážky na plastové sání,že se jedná o poslední typ motoru.
Ano tento motor je drahší na údržbu pravě díky tomuto provedení sání třeba při výměně akčního členu volnoběhu.Olej je pro mne celkem nová informace.Pokud jste tam lil předepsaný olej v předepsaných intervalech tak 1l na 1000km zní dosti nepravděpodobně.Při špatném nebo starém oleji a neslušné jízdě se stávalo že motor si začal brát olej přes pístní kroužky a přes gufera ventilů.
Různé tlaky na válcích by i odpovídali problémům s kroužky nebo hlavou což ovšem opět odpovídá spíše brutálnímu zacházení z autem. Povolená kladka rozvoďáku toď otázka po které výměně řemene.Jestli to bylo po první a Vy jste nevyměnil i dotčený napínák pak se nedivte.Jinak jsem neslyšel,že by někomu povolil napínák před první výměnou.Pokud se vymění při výměně řemene tak ani pak.Jen je třeba brát na zřetel ,že fiat zkrátil výměnu rozvodů a doporučoval ji po 60 000tkm nebo 5-ti letech.
Ke zbytku Vámi uváděných závad se snad ani nemá cenu vyjadřovat.Prasklá trubka klimatizace to se může stát všude,u marei je to o to horší že se blbě mění(pokud se bavíme o té stejné).
Stabilizátory .Nemůžu posoudit nepíšete kolik jste najel,ale tento problém je spíše u motoru 2.4 v dehtovém provedení kvůli váze motoru.
Výměna lambdy opět se némám jak chytit neznám nájezd,ale pokud se podíváte k výrobci sond tak je uváděná životnost 60000km.A ano marea a fiaty vůbec (s řídící jednotkou IAW)jsou háklivé na pomalu reagující nebo špatnou lambdu.
Emise na dobré slovo .Tomuto se mi nechce věřit pokud je dobrá lambda tak tento motor nemel problémy z emisema.vůbec.
U zhasnutého tachometru se mi taky nechce moc pozastavovat-vyměnit žárovku snad umíte a žárovky občas hoří a to u všech aut.Podsvětlení je vůbec všeobecný problém všech aut.
Takže s prominutím ,ale taková odpověď právě patří do kategorie "jsem někde četl tak to tam prásknu".
Jen nakonec bych dodal,že osobně marei nemám ,ale vůbec bych se ji nebál, pokud to není kousek od standartního domácího kutila.Recenzent píše,že byl prvním majitelem v ČR,takže tady odpadá jakákoliv možnost standartního postupu českých bazarů"koupíme dva a poskládáme z toho jedno".
Radek