pája napisał:
Nevím jaké vzdálenosti budete jezdit,ale snažil bych se vybírat mezi jinými značkami. Př.od japoncůkde mají poměrně hodně MPV nebo bych šel do Fordu C-Max i S Max.Fiaty mají poměrně dobře udělanou karoserii /bývala špičkově pozinkovaná /nevím jak to dnes dělají ,ale motorově to byla hrůza.Poměrně velká spotřeba a brzké problémy s motory/některé typy již v 60 tis.km měly i 1l spotřeby oleje na 1000 km.Já měl před lety Fiata Tempru..Po stránce karoserie špičková ,ani odlétávající kamínky nezanechávaly na karoseri dolíčky bez barvy,ale v 70 tis.km praskl kotouč spojky jako by ho někdo uřízl a od té doby to nestálo za nic. Kolega měl Brávu a byl víc v servisu než na silnici a to měl nějakých 90 tis.km najetých.Od té doby jsem přešel na Toyoty a nic jiného bych již něchtěl. NA MPV Corolle Versu mám najeto 210 tis.km a kromě běžných dílů/pneu,stěrače ,baterie ,přední destičky po 100 tis.km,zadní po 160 tis.km,pravidelný servis po 15 tis.km/ jsem do tohoto auta nemusel nic investovat.Je tam dokonce původní chladicí kapalina,která před zimou ještě vykazovala použití do -35°C..Doporučuji se podívat na německé stránky,tam si vyberete dle přání jakékoliv auto ve vynikajícím stavu za podstatně menší cenu nákupu a ve většině případů se servisní knížkou.U nás v rodině máme již pátou Toyotu všechny ze zahraničí se servisními knížkami a se žádnou dosud nebyl problém.Přeji Vám štěstí při výběru.
No to teda čumim. Nadávat někoho na motory Fiat už jsem dlouho neslyšel.
Fiat má motory výborné, do aut typu Doblo se hodí diesel a motor JTD by mohla Toyota Fiatu závidět. Uplně jedno jaký typ, Toyota nikdy nic podobného nevyrobila. Jak Toyota umí diesly vidím u sousedova poruchového LC...
U benzínů je Fiat také špička, tam se Toyotě v klidu vyrovná. Tedy do obsahu 1,6, potom už Fiat nic moc nenabízí. Toyota ale vydrží mnohem víc pokud je motor zanedbáván, což majitelé ale často zneužívají a mění olej všelijak. Fiat je na to mnohem citlivější. To ale neni chyba Fiatu.
Jediné, bohužel celkem zásadní, co lze Fiatům vyčítat je kvalita zpracování. To se moc nezlepšilo. Auta sice jezdí, ale kolikrát z nich odpadává vše co může. Hlavně interier bývá katastrofa. Ale nereznou, skoro vůbec.
Pokud tazatel kouká po autech typu Doblo bude mu malé MPV jako je Verso malé. Rozdíl je velký, je vidět že Doblo je primárně dodávka.
Taky bych už moc nevěřil pohádkám o kvalitních levných ojetinách v DE, ceny jsou nižší u nás a
ojetiny se ve velkém vyváží z CZ do celké EU. Bazary na to dokonce zřizují specialisty. Týká se to hlavně aut do dvou let stáří, ty jsou u nás výrazně levnější. Jediné co je v DE lepší je výběr, to ano.