Piątek 24.01.2014 09:12,
Dobló benzin
Jezdil jsem prakticky všechny motorizace první generace Dobla tak Vám zkusim poradit. Vynechejte prosim 1.2 Fire z Punta a po faceliftu následovníka 1.4. Oba motory mají s autem dost práce a kromě městského provozu jsou v obsazení více než dvěma osobama a kýbly s barvou nepoužitelné pro bezpečnou jízdu. I při podřazení se kromě hluku z pohledu dynamiky moc nezmění. Pokud trváte na benzinu tak jediná správná volba je 1.6 16v, sice tročku baští 9-10, ale kromě rozvodů které doporučuji udělat maličko dříve než v předepsaných 120tkm trpí akorát na vadné cívky. Tento motor se dokáže statečně vyrovnat i s přestavbou na LPG. Jinak u Dobla doporučuji zkontrolovat výfukové potrubí, speciálně pružný vlnovec ve spojení s katalyzátorem, unavenost zadních listových per a panty zadních křídlových dveří které rády zatuhnou. Nelekejte si více opotřebovaného interiéru, toto auto Made in Turkey má uvnitř to nejhorší co lze v autech použít takže povrchová úprava plastů a mizerná látka čalounění je standard. Nejlepší možná volba je 1.9 JTD, bohužel auta byla nová dost drahá takže se vzhledem ke spolehlivosti prodávají značně ojetá, 1.3 Multijet už taková výhra není a na 1.9D s Lucas čerpadlem zapomeňte raději úplně. Jako alternativu bych Vám ještě doporučil Opel Combo s motorem 1.4 16v, dokáže jezdit kolem 7 litrů a je celkem spolehlivé. Zde se raději 1.7 DTI/CDTI nebo fijaťácké 1.3 CDTI vyhněte, ve městě v tom autě v zimě bez webasta zmrznete. U Fiatu si při koupi zkontrolujte rozměr pneu, před faceliftem tam byly atypické pneu rozměru myslím 175/75 14" jenž se kvůli nevhodnému poměru mezi profilem a šířkou rychle sjížděly a které český človíček nahrazoval tím co dal Barum domeček a ve VTP nejsou povolené.
reagować