Piątek 07.11.2014 06:07,
Bravo II
Technici na STK si můžou říkat, co chtějí, ale do zadních lamp nezatéká - za některých konstalací počasí se mezi vnějším čirým plexi a vnitniřním barevným plexi sráží v malé míře vzdušná vlhkost, že se to projevuje právě při změně prostředí (jako vjetí do garáže nebo haly STK). Děje se to i za velmi teplých letních dní, není to třeba jen po dešti. Samovolně se však tato vlhkost rychle odpaří a lampy nijak nepoškozuje (nezhoršuje ani viditelnost světel). U prvních modelových ročníků Fiat lampy měnil, ale děje se to i u faceliftovaných kusů (vyrobených od roku 2010). Opakuji, není to závada.
Při koupi doporučuji pořádně vyzkoušet blinkry - páčky pocházejí ještě ze stila a trpí stejným neduhem - občas zlobí jejich aretace v pravé poloze. Servisy to individuálně řešily výměnou celého modulu, případně drobným zabroušením plošek. Blinkry jako takové jsou i při tomto problému funkčí.
Další věcí na vyzkoušení je automatická klimatizace - hrozí její porucha, pokud bylo auto provozováno se slabou baterií.
Kůže na volantu není příliš kvalitní - pokud bude svrchní vrstva oloupaná, nemusí to znamenat stočený tachometr. U aut stojících na slunci nebo s řidiči, kterým se více potí ruce, může volant vypadat opotřebeně i při 60-80 tisících km. Volant lze bez problému nechat přečalounit kvalitnějším materiálem.
Nenáročnému řidiči lze doporučit i výborný základní motor 1.4 16V - má sice pouze 66 kW a auto s provozními náplněmi váží 1 a čtvrt tuny. Přesto tento motor dokáže jet i poměrně dynamicky - podstatné je nedusit ho v nízkých otáčkách, nejlépe zabírá od 3 500 do 4 500 otáček. Svou jednoduchou konstrukcí se hodí do městkého provozu na krátké pojížďky, protože odpadají případné starosti/péče o turbo. Přitom reálná spotřeba i v čistě městském provozu je okolo 7 litrů na 100 km, tedy o litr méně, než kolik výrobce udává. Neztratí se kupodivu ani na dálnici a tam lze spotřebu taky držet nízko díky standardní 6stupňové převodoce.
I silnější motor T-JET je často spojen se základní výbavou (zejména šlo-li o auto koupené v ČR), exempláře dovezené ze zahraničí jsou na tom s výbavou většinou lépe. Oproti stilu bravo sice o některé prvky přišlo, přesto lze natrefit na kusy s prosklenou střechou, koženým interiérem (komfortní nebo sportovní verze) či velkou integrovanou navigací.
Motory T-JET ve výbavě Sport, případně silnější naftové motory MultiJet, měly za příplatek až 18palcová kola. Bravu sice velmi sluší, ale jízda s nimi už nění dvakrát pohodlná. Lepší volbou jsou menší 16- nebo 17palcové ráfky (absolutním základem byla 15palcová plechová kola).
Bravo II je celkově velmi dobré a především spolehlivé auto, které doplácí hlavně na všeobecnou pověst italských vozů a díčí ergonomické prohřešky (ovládání mlhovek napravo od rádia, kufr s vysokou nakládací hranou a bez madla na víku, méně místa na nohy na zadních sedadlech vinou posunutí interiéru dozadu kvůli mohutné palubní desky). Při výběru ojetiny je lepší ignorovat nejlevnější kusy, které za sebou mají zpravidla podivnou minulost a mohly by potrápit hlavně kvůli nekvalitní opravy po havárii. Zejména příplatkovou červenou perleťovou metalízu Maranello totiž garážoví lakýrníci nedokáží trefit a jde o jasný signál fušerského zásahu do vozu.
reagować