0
powrót
 

diskuze k tématu: Fiat Bravo II – jak si stojí jako ojetina?

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Piątek 07.11.2014 06:07, Bravo II
Technici na STK si můžou říkat, co chtějí, ale do zadních lamp nezatéká - za některých konstalací počasí se mezi vnějším čirým plexi a vnitniřním barevným plexi sráží v malé míře vzdušná vlhkost, že se to projevuje právě při změně prostředí (jako vjetí do garáže nebo haly STK). Děje se to i za velmi teplých letních dní, není to třeba jen po dešti. Samovolně se však tato vlhkost rychle odpaří a lampy nijak nepoškozuje (nezhoršuje ani viditelnost světel). U prvních modelových ročníků Fiat lampy měnil, ale děje se to i u faceliftovaných kusů (vyrobených od roku 2010). Opakuji, není to závada.

Při koupi doporučuji pořádně vyzkoušet blinkry - páčky pocházejí ještě ze stila a trpí stejným neduhem - občas zlobí jejich aretace v pravé poloze. Servisy to individuálně řešily výměnou celého modulu, případně drobným zabroušením plošek. Blinkry jako takové jsou i při tomto problému funkčí.

Další věcí na vyzkoušení je automatická klimatizace - hrozí její porucha, pokud bylo auto provozováno se slabou baterií.

Kůže na volantu není příliš kvalitní - pokud bude svrchní vrstva oloupaná, nemusí to znamenat stočený tachometr. U aut stojících na slunci nebo s řidiči, kterým se více potí ruce, může volant vypadat opotřebeně i při 60-80 tisících km. Volant lze bez problému nechat přečalounit kvalitnějším materiálem.

Nenáročnému řidiči lze doporučit i výborný základní motor 1.4 16V - má sice pouze 66 kW a auto s provozními náplněmi váží 1 a čtvrt tuny. Přesto tento motor dokáže jet i poměrně dynamicky - podstatné je nedusit ho v nízkých otáčkách, nejlépe zabírá od 3 500 do 4 500 otáček. Svou jednoduchou konstrukcí se hodí do městkého provozu na krátké pojížďky, protože odpadají případné starosti/péče o turbo. Přitom reálná spotřeba i v čistě městském provozu je okolo 7 litrů na 100 km, tedy o litr méně, než kolik výrobce udává. Neztratí se kupodivu ani na dálnici a tam lze spotřebu taky držet nízko díky standardní 6stupňové převodoce.

I silnější motor T-JET je často spojen se základní výbavou (zejména šlo-li o auto koupené v ČR), exempláře dovezené ze zahraničí jsou na tom s výbavou většinou lépe. Oproti stilu bravo sice o některé prvky přišlo, přesto lze natrefit na kusy s prosklenou střechou, koženým interiérem (komfortní nebo sportovní verze) či velkou integrovanou navigací.

Motory T-JET ve výbavě Sport, případně silnější naftové motory MultiJet, měly za příplatek až 18palcová kola. Bravu sice velmi sluší, ale jízda s nimi už nění dvakrát pohodlná. Lepší volbou jsou menší 16- nebo 17palcové ráfky (absolutním základem byla 15palcová plechová kola).

Bravo II je celkově velmi dobré a především spolehlivé auto, které doplácí hlavně na všeobecnou pověst italských vozů a díčí ergonomické prohřešky (ovládání mlhovek napravo od rádia, kufr s vysokou nakládací hranou a bez madla na víku, méně místa na nohy na zadních sedadlech vinou posunutí interiéru dozadu kvůli mohutné palubní desky). Při výběru ojetiny je lepší ignorovat nejlevnější kusy, které za sebou mají zpravidla podivnou minulost a mohly by potrápit hlavně kvůli nekvalitní opravy po havárii. Zejména příplatkovou červenou perleťovou metalízu Maranello totiž garážoví lakýrníci nedokáží trefit a jde o jasný signál fušerského zásahu do vozu.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Piątek 07.11.2014 06:21, Bravo!
Konečně pořádný příspěvek!
Palec nahoru!
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Piątek 07.11.2014 15:13, RE: Bravo!
Zdeny60 napisał:
Konečně pořádný příspěvek! Palec nahoru!


Kvalifikovaná odpověď tazatelce je lepší než vyčtené rozumy pana Blaháčka! Fakt bych chtěl vědět, kde pan Blaháček pracuje, či kde ty rozumy bere?

reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Cztwartek 13.11.2014 22:53, ....
Nevím, jestli je ještě potřeba otiskovat odpověď redaktora, po tak fundované a vyčerpávající odpovědi.
reagować
vecernicek2
ilość wystąpień1
data registracji18.11.2014
Wtorek 18.11.2014 20:02, silnější benzínové motory
Dobrý den, také uvažuji o Fiatu Bravo, nevíte někdo jak jsou na tom se spolehlivostí silnější benzínové čtrnáctistovky, 103 a 110 kW? Díky za info
reagować
DanRendl
ilość wystąpień1
data registracji09.12.2014
Wtorek 09.12.2014 16:34, silnější motory
Dobrý den, mám Bravo s motorem 1,4 T 110kW, dovezen loni z Německa, nyní na tachometru 205000km a nemůžu si ho vynachválit. Olej dle servisky byl měněn po předepsaných 30000km a s motorem žádné problémy nejsou. Otec vlastní se stejným motorem Alfu Romeo Giulietta, najeto kolem 150000km a také bez problémů.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Wtorek 09.12.2014 23:13, octavisti
kdepak jsou ti zastánci koncernu s tím,že Fiat je lowend a nejporuchovější značka na světě?
jinak opravdu velmi přínosná recenze ! Palec nahoru také !
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.