rudolf.nedorostekFB napisał:
Tak mám auro vyrobené v r.: 2000 a platiljsem daň 3000.- Kč.
Tak jak to tedy je?
Žeby byrokratický zádrhel?
Rudolf
Ono to vůbec není o roku výroby, ale o tom, s jakou normou byl daný typ auta s daným typem motoru homologován.
Kupříkladu Škody Fabie se zážehovým motorem s dvěma lambda sondami byly už od roku 1999 homologovány dle Euro 4 (ačkoliv ta bylo povinná až od roku 2005). Na druhou stranu my jsme ještě tehdy nebyli v EU, takže na náš trh Škodovka dodávala i motory 1.4 MPI s pouze jedna lambda sondou, které plnily jen Euro 2 a dnes za jejich převod musíte ekodaň platit. Fabie s diesely a 1.0 MPI byly homologovány dle Euro 3. A abyl to nebylo tak jednoduché, speciálně pro německý trh existovaly Fabie s normou D4, to byl v podstatě předchůdce Euro4.
Takže pro vaše auto jsou dvě možná vysvětlení.
1) Bylo vyrobeno dřív, než si myslíte, třeba v roce 1999. Zjistit rok výroby auta není jednoduché, protože do TP se rok výroby nepíše a mnohé automobilky (například Škoda) rok výroby nedávají ani do VIN kódu (místo toho tam dávají tzv. modelový rok).
2) Auto bylo dodáno na trh mimo teritorium tehdejší EU (např. ČR,Slovensko, Polsko) a povinnost plnit Euro 3 se na něj nevztahovala.