0
powrót
 

diskuze k tématu: Ekologická daň na vozy splňující Euro 3 se odkládá

kategorie zaszeregowania tematu:
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 09.05.2016 11:52, Feedback
A jak to dopadlo? Klesl průměrný věk registrovaných automobilů nebo se zvýšil.
A proč není tato daň rozdělená na diesely a benzíny, kde jsou pro stejné Euro různé limity, když jde teda taky o tu ekologii?
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 09.05.2016 12:13, RE: Feedback
David V napisał:
A jak to dopadlo? Klesl průměrný věk registrovaných automobilů nebo se zvýšil.A proč není tato daň rozdělená na diesely a benzíny, kde jsou pro stejné Euro různé limity, když jde teda taky o tu ekologii?


To jsi Davide nepochopil "smysl" (nebo spíš nesmysl) této daně. Neplatíš za neekologičnost staršího auta. Ta daň tě má motivovat k jeho vyřazení, sešrotování a nákupu nového maximálně ošizeného spotřebního krumplu (tedy vlastně auta). O emise reálně vůbec nejde.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 09.05.2016 12:40, RE: Feedback
David V napisał:
A jak to dopadlo? Klesl průměrný věk registrovaných automobilů nebo se zvýšil.A proč není tato daň rozdělená na diesely a benzíny, kde jsou pro stejné Euro různé limity, když jde teda taky o tu ekologii?


Jednodušší by bylo napasovat to na spotřební daň, ne? Jinou u benzínu, jinou na naftu. Ale to bys musel mít hooodně velký páky .
Takhle je to jen další forma daně, nic víc. Ekologie je jen zástěrka, protože kdyby o ní skutečně šlo, tak to v realitě vypadá úplně jinak.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 09.05.2016 12:42, RE: Feedback
Pavlik napisał:
David V napisał:
A jak to dopadlo? Klesl průměrný věk registrovaných automobilů nebo se zvýšil.A proč není tato daň rozdělená na diesely a benzíny, kde jsou pro stejné Euro různé limity, když jde teda taky o tu ekologii?
To jsi Davide nepochopil "smysl" (nebo spíš nesmysl) této daně. Neplatíš za neekologičnost staršího auta. Ta daň tě má motivovat k jeho vyřazení, sešrotování a nákupu nového maximálně ošizeného spotřebního krumplu (tedy vlastně auta). O emise reálně vůbec nejde.


Ale to já přece vím. Já jen šťourám.
Rovněž vím, že to jako pobídka stejně nefungovalo a vozový park stárne rychleji, než do té doby.
Taková normální daň z chudoby.
reagować
ruo140
ilość wystąpień4
data registracji10.08.2014
Poniedziałek 09.05.2016 23:01, RE: Feedback
David V napisał:
Pavlik napisał:
David V napisał:
A jak to dopadlo? Klesl průměrný věk registrovaných automobilů nebo se zvýšil.A proč není tato daň rozdělená na diesely a benzíny, kde jsou pro stejné Euro různé limity, když jde teda taky o tu ekologii?
To jsi Davide nepochopil "smysl" (nebo spíš nesmysl) této daně. Neplatíš za neekologičnost staršího auta. Ta daň tě má motivovat k jeho vyřazení, sešrotování a nákupu nového maximálně ošizeného spotřebního krumplu (tedy vlastně auta). O emise reálně vůbec nejde.
Ale to já přece vím. Já jen šťourám.Rovněž vím, že to jako pobídka stejně nefungovalo a vozový park stárne rychleji, než do té doby.Taková normální daň z chudoby.


Selský rozum politik nikdy nepochopí, přitom je to logické - mám staré auto a kdyby nebyla ekologická daň, koukal bych po mladším a to moje bych prodal někomu, kdo má ještě starší a ten by to svoje zlikvidoval. Jenže s "ekopoplatkem" ho ode mě nikdo nekoupí - tak si ho musím nechat až do likvidace já. Koloběh se zabrzdí. Jenže vysvětlujte to politikům, když jim lobbisté prodejců valí šrouby do hlavy úplně jiné. Obyčejní lidé lobbisty nemají.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Wtorek 10.05.2016 06:30, Volby
politici podle svých slov čekají na další vývoj.

I prd Velebnosti, politici uz zas maji pred volbama a vrchni populista si nebude prece kazit "karmu". Nejpozdeji pristi rok pred Vanocema nam to "ekologicky" vysvetli a napari ve dvojnasobne vysi.
reagować
rudolf.nedorostekFB
ilość wystąpień1
data registracji23.01.2014
Wtorek 10.05.2016 11:33, Daň z čeho?
Tak mám auro vyrobené v r.: 2000 a platiljsem daň 3000.- Kč. Tak jak to tedy je? Žeby byrokratický zádrhel? Rudolf
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Wtorek 10.05.2016 16:40, RE: Volby
bitner napisał:
politici podle svých slov čekají na další vývoj. I prd Velebnosti, politici uz zas maji pred volbama a vrchni populista si nebude prece kazit "karmu". Nejpozdeji pristi rok pred Vanocema nam to "ekologicky" vysvetli a napari ve dvojnasobne vysi.


Přesně to mě napadlo - volby se blíží ...
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Wtorek 10.05.2016 17:37, RE: Daň z čeho?
rudolf.nedorostekFB napisał:
Tak mám auro vyrobené v r.: 2000 a platiljsem daň 3000.- Kč. Tak jak to tedy je? Žeby byrokratický zádrhel? Rudolf


Ono to vůbec není o roku výroby, ale o tom, s jakou normou byl daný typ auta s daným typem motoru homologován.
Kupříkladu Škody Fabie se zážehovým motorem s dvěma lambda sondami byly už od roku 1999 homologovány dle Euro 4 (ačkoliv ta bylo povinná až od roku 2005). Na druhou stranu my jsme ještě tehdy nebyli v EU, takže na náš trh Škodovka dodávala i motory 1.4 MPI s pouze jedna lambda sondou, které plnily jen Euro 2 a dnes za jejich převod musíte ekodaň platit. Fabie s diesely a 1.0 MPI byly homologovány dle Euro 3. A abyl to nebylo tak jednoduché, speciálně pro německý trh existovaly Fabie s normou D4, to byl v podstatě předchůdce Euro4.

Takže pro vaše auto jsou dvě možná vysvětlení.
1) Bylo vyrobeno dřív, než si myslíte, třeba v roce 1999. Zjistit rok výroby auta není jednoduché, protože do TP se rok výroby nepíše a mnohé automobilky (například Škoda) rok výroby nedávají ani do VIN kódu (místo toho tam dávají tzv. modelový rok).
2) Auto bylo dodáno na trh mimo teritorium tehdejší EU (např. ČR,Slovensko, Polsko) a povinnost plnit Euro 3 se na něj nevztahovala.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.