Karel - TipCars.com napisał:
Pokud se toto zneužívání diskusí na TipCars.com nerozšíří, budeme takovéto příspěvky tolerovat, možná by ale čtenářům pomohlo, pokud byste také napsal své dojmy za delší dobu užívání vaší Xantie...
Ok. Výtku přijímám.
Mám Xantii jen asi rok, ale koupil jsem ji od kamaráda co ji měl asi pět let, takže o tom autě vím i o jeho problémech. Mimo bežnou obměnu spotřebních dílů v podstatě žádné nebyly. Koupil jsem to auto i proto, že mám známého přímo v sevisu Citroenu a měl jsem od něj inforamce, že Xantia je z citroenů své doby rozhodně kvalitou o třídu výš. Koroze doteď neexistuje a motor by měl bez problému vydržet půl milionu km (tradiční kvalita nafťáků od Peugeotu). Na hydropneumatice byl za celou dobu jediný problém, že se zaneslo nějaký hejblátko dole na pdvozku a následně se zlomilo a auto se nezdvihalo a zůstávalo v jedné poloze (oprava za chvilku a za pár korun). Mimochodem Citroen už dnes dává na hydropneumatiku záruku na 200t. km. I v článku uváděných 100t. km na výměnu koulí u Xantie je podle mých informací poměrně brzo, neboť u mého vozu byly měněny poprvé až po více než 150t. km, a to s tím jezdil člověk, který servisoval atuo přímo v autorizovaném servisu.
Z mé zkušenosti jde o nesmírně pohlodlné auto, které má navíc velmi dobré a čitelné jízdní vlastnosti (což u pohodlných aut nebývá zrovna zvykem). Mám srovnání s Focusem či předchozím modelem Mazdy 626, se kterými si dovolím projet zatáčku sice ještě o něco rychleji, ale přesto si Xantie libuje i při poměrně razantní jízdě a pohodlí se u uvedených nedá vůbec srovnávat. Na to, jak velký a těžký kočátr to je, je nesmírně dobře ovladatelná. Interiér je i po letech velmi zachovalý, jen věnec volantu by mohl být z trvanlivějšího materiálu. Máme chatu na vysočině, a tam, kde Fabie dře spodkem, já u Xantie zvednu podvozek a projedu všude. Úžasná je i konstantní světlá výška při jakémkoliv zatížení vozu.
Tak snad tolik. Mimochodem nám citroeňákům hrají negativní předsudky řidičů k těmto autům do karet, protože se pak dají snáze koupit jako ojetitny. Nedávno jsem svoji Xantiti nabízel známému a ten mi řekl, že chce spolehlivý auto a ne citroena. Za břicho sem se popadal, když si přeivezl Fiata Mareu. Nakonec mi ho ale bylo líto, protože se mu do měsíce pokazilo něco zásadního na motoru a oprava vychází na 30t. a jelikož dal všechno do pořízení auta, tak mu teď stojí před domem. A já, stále jezdím ...