anonym napisał:
Mám XII break 2.0 16V, nyní na LPG. Slouží mi už 140000 kilometrů a to co zažila by mi možná nevěřili ani v Citroenu...
Hydraulický podvozek je to nejlepší a většina mých známých radši jede v Xantii než v jejich nových autech (Vitara, Vectra). Pohodlí a prostor je s Octávií naprosto nesrovnatelný.
Moje auto má i po 220000 minimum problémů a například skoro žádné pazvuky v kabině (jen za velkého chladu chvilku). A to ji každé léto používám jako terenní vůz pro dopravu padáků na kopec...
Údržba je...
mám xantii 1.8 16 V 80 kW, r.v. 1998, koupil jsem ji kyž měla najeto 98 000 km, doposud jsem s ní najezdil 50 000 km, bez problémů, šlape jako hodinky, podvozek je fantastický, ihned po zakoupení Xantie jsem nechal přetlakovat podvozek a vyměnil náplně, nyní po ujetí 50 000 km - po 3 letech jsem podvozek tlakoval znovu - tlak v koulích byl na 50 %, takže tak akorát na výměnu, cena za přetlakování - v autě je 6 koulí, každá 500,-Kč tedy 3 000,-Kč a vím, že na 198 000 km, budu koule tlakovat znovu, takže na 100 000 km mě vychází údržba na nějjakých 6 000,-Kč, hydraulika je rozhodně minimálně stejně drahá jako klasické pružení - spíš bude levnější, a je fakt, že když naložíš do kufru 10 pytlů cementu, podvozek bude ve stejné výšce jako při prázdném autě, náhradní díly jsou poměrně levné, rozvody včetně kladek 3 000,-Kč, spojka mě stála 5500,-kč, koncový díl výfuku jsem sehnal za 1850,- do autorizovaného servisu rozhodně nejezdím, je to zbytečně drahé, vozidlo mi servisuje pan Nosek od Miletína, je to specialista na Citroen, mohu jen doporučit - opravdový odborník, který dá autu co opravdu potřebuje a sám v citroenu C5 jezdí, už se těším na cestu do Chorvatska, houpání podvozku bude lahůdka