tomaskrtek napisał:
taktéž se připojuji, ta novější 1.6ka mě zajímala, jedná se tedy o motor který se dává do BMW 1 a MiniCoopera??? v jedničce na ní lidi hodně nadávají.
Mělo by jít o ten samý motor. Taky už jsem na něj slyšel kritiku (ztráta výkonu apod.). Nepochopím, že si BMW takhle ku*ví jméno. Když se kazí elektronika motoru, různá čidla, lambda sondy, EGR, ŘJ, tak to zamrzí, ale člověk se s tím nějak srovná, protože konkurence na tom obvykle bývá podobně. Ale mechanika jakou je rozvodový řetěz, to je čistý šlendrián, ať už konstrukční nebo výrobní. Bohužel, taková je doba. První kupec tohle neřeší a výrobci by byli nejraději, kdyby další kupci ani nebyli. Jedničkové Báwo se základními motory jsou obvykle stejně auta pro lepší sekretářky, paničky, nebo frajírky co na lepší nemají. Však nová generace má mít, co jsem slyšel, pohon předních kol, protože obvyklý kupec a uživatel stejně neví, která kola jsou poháněná. Stačí mu, že to má vrtulku na kapotě. Na druhou stranu tento krok chápu, běžný uživatel ani nevypíná ESP (nebo o něm ani neví), takže rozložení hmotnosti, citlivost řízení, atd. je u u prd*le, protože na limitu si to samo sníží výkon a přibrzí. A kdo ještě vůbec jezdí v zatáčkách na limitu? Hlavně když to pojede rychle po rovině. Auto s př. pohonem tak může být výrobně levnější, cena zůstane stejná a zvýší se tím zisk. Logické, ne? Třeba staré BMW, Mercedesy, Audi byly výrazně dražší než konkurence, protože kombinovaly kromě technologií také prvotřídní materiály, zpracování. To vytvářelo image značky. Dnes to je naopak, přidanou hodnotu tvoří 1.) image, a až potom ostatní. Cena je sice stále vyšší než u konkurence, ale už ne o tolik. Čistý kalkul vyhrává...