anonym napisał:
Jak se tady rozepisujete o rychlosti, tak zapominate na beznou 10procentovou odchylku tachometru. 150-160 dle tacho na dalnici je defakto predpisova jizda - 135-145 v realu, 10km navice jsou tolerovany dokonce v Americe, jinak, 220 tacho znamena 200 v realu, coz opravdu vetsina aut co ma 100kw pojede. (Mimo dodavek a SUV). No a 220 realnych, to musite mit na tachometru circa 250.
1. Jsem sice blondýna, ale kontrolovat rychlost pomocí navigace umím.
2. Myslím že to byl AutoBild, kde byl docela zajímavý test tachometrů. Nevím jaký k tomu měli důvod, ale mezi medalisty zařadili i Citroën C5 (že by v německu nadržovali "frantíkům"?).
Tachometr je až neuvěřitelně přesný, při místních povolených maximálních rychlostech vpodstatě absolutně(přeměřuje max. o 2-3 km/h). To vydrží až do cca 220 km/h (do té doby je čilý a naprosto suverénní i motor), poté se odchylka začne zvyšovat a to až na nějakých + 13 km/h (ostatně i motor ztratí někde okolo 225 km/h čilost a "mladistvé nadšení" zabrat kdykoli kdekoli v jakékoli jízdní situaci, ať rovince či v kopci).
Budu konkrétní, při jízdě na tempomat nastavený na 224 km/h navigace Garmin ukazuje rychlost 220-222 km/h.
PS: Ale problém na který upozorňujete samozřejmě znám, pravidelně se s ním setkávám v levém pruhu dálnice, kdy jedu na tempomat přesně, nebo jemně nadpředpisovou rychlostí (většinou si nastavuji 133 km/h) a "louda" přede mnou (kterému tachometr přidává i 20 km/h) je rozhořčen, že bych ho ráda předjela.
Kylie