0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetý Citroën Berlingo – jaký motor na dálnice?

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Piątek 22.08.2014 09:30, 2.0 HDI
Pre vas najazd urcite volit naftu, ale nebrat motor 1.6 HDI. Ten je sice dobry pre majitela, co kupuje nove auto, ale v ojazdenom to moze byt velky problem. Preto by som hladal 2.0HDI. Spotreba na dialnici bude podobna. Je viac verzii tohto motora. Ak chcete bezudrzbove auto, je tu starsi motor 66kw. Nema dpf, dvojhmotu a turbo nema naklapacie lopatky. Mal som tento motor v xsare a mozem ho len doporucit. Jazdil som po meste 4 roky a s motorom sa nic nedialo. Az na zamrznutu naftu, ale to skor pripisujem na vrub shell, po zmene cerpacky problem odstraneny.2.0HDI 80kw uz ma vsetky menovane kazitka, ale myslim ze sa da zohnat este bez DPF. NA c5 clube ale vsetci chvalia 100kw 2.0 hdi, co je kompletne prerobeny motor. Ma dostatocny vykon, myslim ze sa aj dodava so 6 st. prevodovkou. Tieto poznatky ale nemam z berlinga, ale so xsary a c5, je mozne ze v berlingu su nejake zmeny. Osobne by som sa nebal ziadneho s tychto motorov, len 66 a 80kw budu uz starsie.
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Piątek 22.08.2014 10:49, RE: 2.0 HDI
Citroenak napisał:
Pre vas najazd urcite volit naftu, ale nebrat motor 1.6 HDI. Ten je sice dobry pre majitela, co kupuje nove auto, ale v ojazdenom to moze byt velky problem. Preto by som hladal 2.0HDI. Spotreba na dialnici bude podobna. Je viac verzii tohto motora. Ak chcete bezudrzbove auto, je tu starsi motor 66kw. Nema dpf, dvojhmotu a turbo nema naklapacie lopatky. Mal som tento motor v xsare a mozem ho len doporucit. Jazdil som po meste 4 roky a s motorom sa nic nedialo. Az na zamrznutu naftu, ale to skor pripisujem na vrub shell, po zmene cerpacky problem odstraneny.2.0HDI 80kw uz ma vsetky menovane kazitka, ale myslim ze sa da zohnat este bez DPF. NA c5 clube ale vsetci chvalia 100kw 2.0 hdi, co je kompletne prerobeny motor. Ma dostatocny vykon, myslim ze sa aj dodava so 6 st. prevodovkou. Tieto poznatky ale nemam z berlinga, ale so xsary a c5, je mozne ze v berlingu su nejake zmeny. Osobne by som sa nebal ziadneho s tychto motorov, len 66 a 80kw budu uz starsie.


Doporučovaný motor 2,0HDI 66Kw jsem měl možnost sedlat necelý rok v Xsaře jako služebním voze. Byl to rok 2004/2005. Vyloučil bych možnost že se jednalo o špatný kus jelikož v oddíle jich jezdilo 15 a víceméně jsme se na konci sezony po delším užívaní všichni shodli na dvou věcech. Spotřeba neskutečně vysoká průměr 8/100 úplně normální. Jakmile šla rychlost na dálnici přes 120 spotřeba se šplhala k 10-ti litrům. Na druhou stranu při 90-100Km/h se dalo jet za 5,5/100 Projev motoru po stránce výkonu katastrofický. Pocitově to auto mělo tak 50Kw. Pro upřesnění doplním že auto jsem dostal jako nové a vracel s najetými 15-ti tisíci.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Piątek 22.08.2014 12:36, 66kw
Ja som mal tu xsaru ako 9 rocnu s najazdenymi standardnymi 130t km (x3?) a auto pri ceste zo ZA do BA priemer (tacho 140) 5.8 litra, spat priemer 6.1. Dlhodoba z 60% mesto a 40% okresky som mal 5.3 litra. Extremne usporna jazda po okreskach= 4.6 litra, ale to uz som odvtedy nikdy neskusal. To je aj papierova spotreba :) Dialnicu som ale chodil tak 3x do roka. Daval som pri kazdom tankovani aditiva. Najazdil som na nej cez 100t km. Jediny problem bol, ze pri 140 uz tocila okolo 2800, ak si dobre pamatam, a na diesel to uz bolo dost. Pocitac to nemalo, vsetky spotreby boli po dotankovani. Viacero ludi mi ale vravelo, ze nie je mozne ze to ide tak dobre, ze to musi byt chipnute, ale to som nezistoval.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 25.08.2014 14:49, Caddy vs Berlingo
Předpokládám, že řeč je o starém VW Caddy a má ho nahradit Berlingo. To sice není špatná dodávka, ale jak už bylo napsáno, motor pro dálnici je vhodný pouze 2,0 Hdi, jenže celkově bych 40 000 na dálnici v Berlingu strávit nechtěl. Na to jsou vhodnější dodávky, jako současné VW Caddy, které je se správným motorem uservisovatelné i úsporné a celkově je hodně robustní a odolné. Navíc docela pohodlné a i na dálnici směrově stabilní. Jeden z posledních poctivých VW. Pokud vozíte lehčí věci a smíříte se s jízdou do 100 km/h mezi kamiony, bude vám stačit blbuvzdorný 2,0 SDI. Od spoda táhne pěkně a jak jsem napsal, při měnším zatížení do 100 km/h absence turba vůbec nevadí. Ale je to vykoupeno kratšími převody, takže při dálničních rychlostech už hodně točí a je hlučný, kde jako zesilovač působí dodávková karoserie bez tapecírunku. Takže druhou možností je 1,9 TDI. Tady jen pozor na dovozové kusy které občas mívají DPF. S tím si 1,9 nerozumí a jen otravuje a zvyšuje spotřebu. Ještě zmíním alternativu 2,0 CNG, ale chce to mít na své trase plničky CNG.
reagować
bacza
ilość wystąpień1
data registracji27.08.2014
Środa 27.08.2014 09:09, klidně Benzín
Mám Berlingo 2009 1,6VTI benzin a spotřeba při 130km/h, kterou tady uvádějí majitelé dieselu 2.0 HDI je u benzínu vyšší max. o 1 litr na 100km. Když počítám vašich 40.000 km ročně tak je rozdíl cca v projetém benzínu maximálně 15.000 Kč za rok.

To je cca cena tak 2 ks vstřiků do dieselu. Když jsem kupoval své Berlingo nové u kamaráda, který mě chtěl dobře poradit, chtěl jsem samozřejmě naftu jezdím cca tolik jako vy. Doporučil mi jednoznačně benzín. Hdi motory jsou i Berlingu dobré jenže :

1. místo nafty se v ČR prodává na mnoha místech ještě stále sračka a stačí 1x načerpat špatně a máš o výdaje postaráno - to se u benzínu nestane
2. Berlingo je vysoké s bídnou aerodynamikou. Do 100 km/h to jde ale pokud je protivítr na dálnici, je to větší problém než plná nálož nákladu či přívěs.

Takhle to mám jednoznačné. Naftová auta jsem měl a kromě starého klasického Tranzita jsem u všech řešil vstřiky, čerpadla apod. Po zkušenosti s Berlingem na benzín, které jezdí 5 let ve firmě a tahá i vleky jsem přešel na benzín a po 20 letech jsem letos z firmy odstranil poslední naftové auto a nahradil všechny osobáky benzínem.
reagować
kos
ilość wystąpień11
data registracji15.11.2007
Cztwartek 28.08.2014 09:39, 1.6 HDi
Tak já mám tu nešťastnou 1,6 HDI 2007 od novoty, dnes najeto 180 tis km. Jediné opravy,které jsem dělal.
90 tis. km poprvé brzdové desky
120 tis km desky + kotouče,
125 tis km ložisko předního kola
zima 2014 nová baterie
175 tis - nové turbo
Jinak olej po 10 tis, do nafty adit a nemám problém.
V době koupě jsem občas jezdil benzín 1,6 80 kw, kde průměr spotřeby nešel pod 9l.
Já mám dlouhodobý 6,5 nafty. Což je úspora 1Kč/km. za 7 let 180 tis. Kč.
Jinak spotřeby:
do 110km/h - 5,5l
při 130km/h - 7l motor točí lehce přes 3000 ot., bohužel 6 rychlostí je až u nového modelu
Oproti 2,0 HDI lehčí a modernější motor. Větší pravděpodobnost rozumného nájezdu km.
VTI motory nebyly příliš spolehlivé pokud vím, ale třeba se pletu.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Cztwartek 28.08.2014 22:19, 1.6hdi
Nepisem,ze je to uplne zly motor,ale ako novy urcite zmysel dava. Nemyslim si ze je taky moderny oproti 2.0 hdi.Co sa tyka spolahlivosti, asi by som siel skor do dvojlitra. Chvalim vas interval vymeny oleja, ale ta vymena turba v 170 tisic mi na spolahlivy motor prilis nesedi. Vacsinou je to sposobene namahanim motora,ktory ma sice 80 kw,ale vykon je nahanany turbom. A ked sa auto nalozi,treba ho tocit. a mozte si tiez pozriet diskusie o tvare olejovej vane...
reagować
kos
ilość wystąpień11
data registracji15.11.2007
Piątek 29.08.2014 08:46, hdi
80kW motory se do partnera nedávaly. Byly verze 55 a 66kw. Já mám 55 kW.
A turbo je dnes spotřební věc.
Které TDI PD nemá do 100 tis. nové.
Pro mne to byla výmněna v materiálu za 10 tis. Kč.
Problém určitě není ve vaně. Měl jsem to celé rozhozené, vanu dole, měnil jsem i sací koš, trubku k turbu.
Hlavní problém je v přívodní olejové trubce k turbu, respektive ve šrobu, který ji drží u motoru.
Šroub je průtokový a má v sobě malé a jemné sítko, které se časem zanese a nepropouští dostatek oleje. A turbo se vlastně zadře. Nemá to souvislost se zacházením chlazením s níčím takovým, prostě k turbu neteče dostatečné množství oleje. Nový šroub, co jsem dával nový, je udělaný už trochu jinak. Zdálo se mi že sítko už není tak jemné, tak by to mělo vydržet déle.
Takže pokud ještě turbo někomu u tohoto motoru neodešlo tak doporučuji provést.
Minimálně dát šroub nový, nebo ze starého toto sítko vyloupnou (dá se), potom buď vyčistit nebo ho nedávat zpět vůbec. Bohužel,aby se tam člověk dostal, musí jít celý přední díl výfuku dolů.
reagować
kamil321
ilość wystąpień70
data registracji19.01.2012
Piątek 29.08.2014 10:13, Nikdy...
Řeknu to asi tak..Pokud to auto najelo 350 tisíc v těžkách podmínkách už bych do francouze nešel.. Má auta od francouzů po němce také pracovala v těžké práci i pro soukromé účely a přesně tohle je chvíle, kdy bych se od francouze odloučil. Vzhledem k dotazu a roku 2003 předpokládám, že se jednalo o staršího caddyho předešlé generace, jenže i ten byl kvalitní a tuším že měl pozink. V jižních státech jich slouží spolehlivě dodnes mraky. Měl jsem Renault Expres, odjezdil si své ale ikdyž motor 1,9D, který se později s turbem dával do cangoo byl téměř zázrak, prostě na tvrdou práci trpělo. Torní zadní náprava a neskutečné pozdější nezastavitelné rezivění a sporadické poruchy tyhle auta dřív nebo později prostě zastaví...viz neustálá oxidace kontaktů po každé projeté louži, ikdyž 300 tisíc najel také...zpracování prstě horší a o cangoo ani nemluvím. Berlingo to samé a některá i ráda hoří. Přesně v tomhle ideálním případě mohu velmi doporučit následovníka Caddyho tj caddy 3, který od roku 2004 měl vynikající kvalitu naprosto všeho a je k dostání za malé peníze, které se ještě víc vrátí prakticky minimální údržbou..2,0SDI a nic neřešit:) Mé má jeden puchýřek laku u kliky a jinak nic než běžná údržba a téměř 400 najetých tisíc! Zpracování vynikající, vyšší posaz, ergonomie, zadní náprava s tlumiči i pery na 800 kilo a nestárnoucí design. Také VW na tom neměl co vylepšovat, proto se spíš ročníky směrem nahoru "inovativně" jen horšily v kvalitě a naopak 2004 jsou ty nejlepší. To auto jen jezdí...
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Piątek 29.08.2014 10:34, RE: Nikdy...
kamil321 napisał:
Řeknu to asi tak..Pokud to auto najelo 350 tisíc v těžkách podmínkách už bych do francouze nešel.. Má auta od francouzů po němce také pracovala v těžké práci i pro soukromé účely a přesně tohle je chvíle, kdy bych se od francouze odloučil. Vzhledem k dotazu a roku 2003 předpokládám, že se jednalo o staršího caddyho předešlé generace, jenže i ten byl kvalitní a tuším že měl pozink. V jižních státech jich slouží spolehlivě dodnes mraky. Měl jsem Renault Expres, odjezdil si své ale ikdyž motor 1,9D, který se později s turbem dával do cangoo byl téměř zázrak, prostě na tvrdou práci trpělo. Torní zadní náprava a neskutečné pozdější nezastavitelné rezivění a sporadické poruchy tyhle auta dřív nebo později prostě zastaví...viz neustálá oxidace kontaktů po každé projeté louži, ikdyž 300 tisíc najel také...zpracování prstě horší a o cangoo ani nemluvím. Berlingo to samé a některá i ráda hoří. Přesně v tomhle ideálním případě mohu velmi doporučit následovníka Caddyho tj caddy 3, který od roku 2004 měl vynikající kvalitu naprosto všeho a je k dostání za malé peníze, které se ještě víc vrátí prakticky minimální údržbou..2,0SDI a nic neřešit:) Mé má jeden puchýřek laku u kliky a jinak nic než běžná údržba a téměř 400 najetých tisíc! Zpracování vynikající, vyšší posaz, ergonomie, zadní náprava s tlumiči i pery na 800 kilo a nestárnoucí design. Také VW na tom neměl co vylepšovat, proto se spíš ročníky směrem nahoru "inovativně" jen horšily v kvalitě a naopak 2004 jsou ty nejlepší. To auto jen jezdí...


S tím caddy couhlasím, je to naprosto jednoznačně jako celek nejlepší auto ve své třídě. A to už 10 let. Taky se i přes minimum modernizací a vysokou cenu prodává pořád velmi dobře.
Jen SDI bych si do osobáku nikdy nedal. Sice provozní náklady jako z pohádky ale nejede a je hlučné. Což při pojíždění po městě nevadí ale na dálnici už hodně. Prý se to dá řešit montáží šestikvaltu z oktávky, nevím.
Lepší než berlingo/partner je i doblo, jen je třeba překousnout ten design a to že interier se prostě za čas začne rozpadat. Ale mechanicky je skvělé a jízdní vlastnosti rozhodně nejlepší v segmentu.

reagować
kamil321
ilość wystąpień70
data registracji19.01.2012
Piątek 29.08.2014 19:06, RE: Nikdy...
PetrT napisał:
kamil321 napisał:
Řeknu to asi tak..Pokud to auto najelo 350 tisíc v těžkách podmínkách už bych do francouze nešel.. Má auta od francouzů po němce také pracovala v těžké práci i pro soukromé účely a přesně tohle je chvíle, kdy bych se od francouze odloučil. Vzhledem k dotazu a roku 2003 předpokládám, že se jednalo o staršího caddyho předešlé generace, jenže i ten byl kvalitní a tuším že měl pozink. V jižních státech jich slouží spolehlivě dodnes mraky. Měl jsem Renault Expres, odjezdil si své ale ikdyž motor 1,9D, který se později s turbem dával do cangoo byl téměř zázrak, prostě na tvrdou práci trpělo. Torní zadní náprava a neskutečné pozdější nezastavitelné rezivění a sporadické poruchy tyhle auta dřív nebo později prostě zastaví...viz neustálá oxidace kontaktů po každé projeté louži, ikdyž 300 tisíc najel také...zpracování prstě horší a o cangoo ani nemluvím. Berlingo to samé a některá i ráda hoří. Přesně v tomhle ideálním případě mohu velmi doporučit následovníka Caddyho tj caddy 3, který od roku 2004 měl vynikající kvalitu naprosto všeho a je k dostání za malé peníze, které se ještě víc vrátí prakticky minimální údržbou..2,0SDI a nic neřešit:) Mé má jeden puchýřek laku u kliky a jinak nic než běžná údržba a téměř 400 najetých tisíc! Zpracování vynikající, vyšší posaz, ergonomie, zadní náprava s tlumiči i pery na 800 kilo a nestárnoucí design. Také VW na tom neměl co vylepšovat, proto se spíš ročníky směrem nahoru "inovativně" jen horšily v kvalitě a naopak 2004 jsou ty nejlepší. To auto jen jezdí...
S tím caddy couhlasím, je to naprosto jednoznačně jako celek nejlepší auto ve své třídě. A to už 10 let. Taky se i přes minimum modernizací a vysokou cenu prodává pořád velmi dobře.Jen SDI bych si do osobáku nikdy nedal. Sice provozní náklady jako z pohádky ale nejede a je hlučné. Což při pojíždění po městě nevadí ale na dálnici už hodně. Prý se to dá řešit montáží šestikvaltu z oktávky, nevím. Lepší než berlingo/partner je i doblo, jen je třeba překousnout ten design a to že interier se prostě za čas začne rozpadat. Ale mechanicky je skvělé a jízdní vlastnosti rozhodně nejlepší v segmentu.


Z toho Caddyho jde ta kvalita, bezpečnost přímo cítit, jezdí se v něm opravdu velmi dobře. Bytelnost, a odkládací přihrádky i na 2l lahve, odkládací prostor nad hlavou. Velmi praktické auto a narozdíl od osobní kategorie má i plynovou vzpěru kapoty:)) Prostě je vidět, že se snažili postavit co nejlepší a promyšlené auto. Pokud to má být na dálnice bral bych osvědčenou dobře jetou 1,9TDi 77kW, protože narozdíl od SDI má levnější vstřikovače a jsou všude, s SDI se nedají zaměnit. Na dálnici je SDI opravdu jen pro klidnou jízdu, kolem 90 točí cca 2500 otáček ale při 120 snad 3600 a víc, a ikdyž auto jede v pohodě a dokonce i po 110km trochu "ožívá":) ten hluk je už pak otravný (142km/h omezovač). Jenže i přes pouhých 51 kw, kdy jsou rychlosti do města parádně poskládané a motor jede krásně pružně, je cítit, že by na dálnici tu šestku překvapivě po rovině klidně utáhnul, auto je hodně těžké a jede setrvačností, a kdyby se dal použít šestikvalt, byla by to naprostá paráda. To teda bych bral hned. Převodovka je skvěle odstupňovaná s perfektním řazením a pokud se nejede nad 100km/h na dálnici turbo absolutně nechybí. Za caddyho se dá připojit 1200-1300kg přívěs, což je snad unikát a průměrná spotřeba se pohybuje celkem pravidelně 5,6l, TDi by mělo mít o pár deci ještě nižší. Ten posaz je hodně návykový a dobře se s ním parkuje. Dále výborná svítivost světel a perlička oproti francouzským autům, za celou dobu jsem v interiéru neměnil ani jednu žárovičku a nic nepřestalo fungovat, dokonce i klima jede stále jak nová a neuchází.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Sobota 30.08.2014 19:36, Ad Caddy
Caddy SDI je výborný diesel do města a okolí, kdy vynikne jeho pružnost, ale na dálnici se nehodí, protože mu prostě chybí výkon a má problém i mimo město v kopcích. U Caddyho bych volil spíše CNG verzi, která je v rámci třídy bezkonkureční ... narozdíl od jiných CNG aut má dostatečný dojezd, palivové náklady jsou nižší než u dieselů, přitom osmiventilový dvoulitr je ještě pružnější než SDI, na dálnici má víc výkonu a je spolehlivý.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.