anonym napisał:
tak nevim. Za opravy 0,50 Kc za kazdy kilometr, zastavba plynu, obezretnost na kazde krizovatce, aby motor pri "specifickem" rezimu nezhasl, sedadla bez bocniho vedeni, opravy auticka ve volnem case ( Premek by mel radost), hluk na dalnici, spotreba syntetickeho oleje... Kde je vyhodnost koupe a provozovani takoveho vozidla? Nebo mi neco uniklo?
Autor: Díky také za negativní reakce, málem jsen spychl. Nechci se nijak obhajovat vážim si všech názorů. Kromě brzdových válečků, které jsem dost nemohl "rozdýchat" a vent. topení byla většina věcí pouze údržba nebo prevence. Bohužel patřím spíše k fandům aut až na to mytí jim dávám vždy co potřebují a nelituji korunu za údržbu. Nikdy auto nedojíždím zu Grund jak se tady v "Sudetech" říká a nezbavuji se ho v bazaru, aby se napálil další. Nejlepší je samozřejmě auto podobné tomu HDI, které jsem měl, kdy za 10000 tis. najetých jsem neinvestoval ani 1kč do opravy nebo prevence a zároveň se ty km vešli do mezidobí servisních prohlídek. Při prodeji jsem obdržel stejnou sumu jakou jsem vydal při koupi . To je výhodné, pokud se auty neživíte. Stane se to ale asi tak jednou za život, většině lidí nikdy (i já mám již vybráno ...).
Celkem zajímavé jsou reakce na spotřebu oleje. Opakuji co jsem napsal. Měl jsem auta nová i starší, firemní a soukromá a žádné auto nemělo 0 spotřebu oleje v rozmezí výměny, většina výrobců uvádí dokonce spotřebu 0,5-1L oleje na 1000km (to se samozřejmě sichrují). Z méno pohledu je spotřeba 0,5-0,6L (odhad, na měrce 5-6mm) na 15000 km taky nulová (rozmezí horní a spodní rysky na měrce je skoro 2cm). Další co je nutné vědět je, že plně syntetický olej je řídký a má tendenci k většímu úbytku než např. minerál.