BMW528i napisał:
Rozdíl na povku mezi litrem a 1,4 je jedna kategorie a je to pár stovek ročně myslím cca 800 za rok.
Jsou to 2 kategorie, ta první je do litru, ta druhá do 1 350 cm3 a fordovská 1.4 je přes tuto hranici. Čili mezi tím, co chce, a tím, co mu nabízíš, je na povinném ručení rozdíl tak 1 500. Je nutné si uvědomit, že kategorii 1,0-1,35 l má řidič s bonusy asi za 1 700 korun ročně (při individuální pojistice u slušné pojišťovny), kdežto základní pojistné je nějakých 4 300. A u té 1.4 to je 6 400. I s maximálními bonusy, které kupující asi mít nebude, je tam roční rozdíl minimálně 1 000 Kč.
Upřímně řečeno, co bych hledal já, je punto II po faceliftu, tak r. 2005, s motorem 1.2 8V, případně když naběhlo grande punto tak doprodávanou dvojku s přídomkem Classic. Sehnat slušný kus s klimatizací nebude takový problém, motor je nesmrtelný, bytelný, karoserie je odolnější proti korozi a spotřeba nižší o litr než u té fiesty. 3dveřák s výbavou Sporting na originálních 15" kolech vypadá pořád docela dobře. Pokud by někdo oželel i v dnešní době klimatizaci, tak třeba toto nemusí být špatný kup: http://www.tipcars.com/fiat-punto/12i-nehavarovaneserviska-33030098.html