David V napisał:
Odhlídnu od technické stránky věci, protože BMW nejsou můj šálek čaje a naftu v autech jako je X6, nebo Řada 6 při nákupních cenách přes 2 M, považuji za naprostý nesmysl.Ale tady je dotaz motivován touhou něco takového vlastnit -to nemusí být nutně z důvodu, že by chtěl ostatním ukázat, že na to má. Za tím může být úplně stejná ekonomická rozvaha, jako u lidí, kteří hodlají investovat cca 200 tisíc a zvažují, jestli koupit nového Logana nebo ojetého Passata, přičemž by dali dohromady peníze na nového Golfa. Jen je přenesená do jiných částek k jiným vozům. Taky jsem si koupil pro někoho ekonomicky nesmyslné auto, které mě po přičtení oprav stálo za 8 let přes 200 tisíc, protože jsem prostě chtěl benzínový šestiválec a auto jsem nekupoval za poslední peníze. Prvních 6 let jsem s ním jezdil výhradně do autorizáku, protože to bylo akceptovatelné. Teď třeba jezdím na Vervu100 průměrně za 8,5 litru, což je další věc, kterou by mnoho lidí absolutně nestrávilo, stejně tak, jako že jezdím s autem z roku 2001, protože se přece musí každou chvíli rozpadnout.To je každého boj, jsou lidi, kteří musí mít věci za každou cenu, tam poradit nelze. Pak jsou lidi, kteří po něčem touží, ale poslouchají argumenty ostatních a výsledek je pak mix touhy a rozumu, což ale nutně nemusí znamenat nákup nového auta, pokud dojde ke správnému vyhodnocení touhy vs. finanční náročnosti.Takže, pokud dotyčný touží po chrochtavé X6-ce a má dostatek peněz na servis a na závady spojená s věkem, čili jinými slovy, mohl by si to auto koupit nové, ale přijde mu to vyhazování peněz, pak proč ne. Ale pokud našetřil 3/4 M a přemýšlí co za to, tak bych buď koupil nové nebo za 500 tisíc ojeté, aby mi zbylo na ten servis.
úvaha je to správná, ale já jsem dotaz pochopil tak, že se tazatel má těch cca 700tkč a ptá se jestli za ně koupit X6 nebo za stejný peníz něco novějšího. Osobně bych volil jak už tu zaznělo "obyčejnou" 5er....
PS Stejně si myslím že sem ten dotaz dal někdo ze srandy pro oživení pač už se tu dlouho žádnej báwec neřešil
)))