David V napisał:
Tak nějak je málo, upřímně řečeno, koupil by sis věc, která tak nějak funguje? Rozvod stlačeného vzduchu je dávno vyřešen, přišel už s parní érou, kdy pára byla rozváděna přes šoupátkové rozvody. Navíc tam při čtení toho článku pořád cítím cizí zdroj energie, bez které to stejně asi nepůjde. Navíc nechápu potřebu nasávat vzduch z okolí, když si ho vezu plnou bombu a vzduch z okolí mi stejně žádnou práci nevykoná, naopak, pokud bych ho ve válci stlačoval, tak práci ještě mařím. A zastavení pístu ...
Tak nejak byla moje domnenka, ne vyrobce. Ja osobne bych si takovou "vec" koupil, ale ne nahradu za spalovaci auto, jen jako recesi. (mit na to). problem, anebo vyhoda bude ten motor roztocit, ale kdyz uz motor pobezi a pist jdouci do d.u. bude mit preci otevreny saci ventil, tak se energie nezmari (jinak by tam vznikal podtlak a brzdilo by se to). No a rozpohybuje se tim vstrikem vzduchu do valce a tak dale a dalsi pist a dalsi... to by slo,ne? Jako cizi zdroj sily bych videl elektrinu a starter a kompresor.... mozna tech 200 litru nadrze bude stacit kdyz si bude ten vzduch kompresor (beztak pistovej) trochu dofoukavat :) Bude to prece jen do mesta ale tu prestavku pistu v horni uvrati taky nechapu. a s tim rostlinym ojelem taky souhlas, fakt je to jen pro ty indy a podobny psonky. tam to mozna nezamrzne a ta "klima" co v clanku zminovali bude stacit umet jen chladit... topi topeni a to tam beztak potreba nebude, napada me odporovy, kdo vi. Nez sem ty informace z Indie dorazi, tak se beztak nejak prekrouti a natahnou... nebo se to dela az tady?? a ten dvojcinej pist ja nevim, konstrukcne to neni standard u vozidel, aerodynamicky by se to ve dne pistu jebalo a neustaly pracovni cyklus by byl jendnoznacne hodne nevyvazeny pro dopravni prostredek. Dva klasicky pisty udelaji tataz praci, asi pri vetsi ztrate, ale pri lepsimu davkovani vykonu, vyrovnanosti chodu, jednoduchosti konstrukce a ted me taky napadlo hlavne mazani !