David V napisał:
Takový člověk je blázen. Ono našetřit konečnou sumu není takový problém, než průběžně platit blíže nedefinované poměrně horentní sumy. Ale myslím, že už tady o tom byl článek dříve. Ano u Fordu je to jedno vidinou člověka provozujícího dražší auto. Majitel Felicie by nad účtem za 4 tisíc sprásknul ruce. Je to relativní. Běžný provoz běžného auta při nájezdu 20 tkm/rok odhaduji na 6,5-7 tisíc/ měsíc. U Audi i s pojištěním to bude o 30% více i za předpokladu, že si budu servisní práce lepit jak se...
Jako dlouhodobý majitel Audi (+nejbližší rodina a přátelé mají dalších 6, převážně A4 a A6) můžu nákup doporučit i běžnému smrtelníkovi. ALE! je třeba si správně vybrat model, motor, převodovku a některé prvky výbavy. Takže jaký model vybrat? Pokud nemáte auto napsané na firmu měla by být A6 strop. A8, Q7-ta se sype dost, je už opravdu někde jinde. Motor - u těch nových to už začíná být problém, ale u starších jednoznačně 1,9 TDI, 1,8 turbo (to staré), 2,0 16V (ne FSI), 2,0 TFSI nebo 3,0 V6. Určitě NE - 2,5 V6 TDI ( kdo ho měl, buď se ho stihnul včas zbavit, nebo do něj nasypal několik desítek tisíc) a obecně novější diesely, stejně ta jejich spotřeba už není nic moc.
Převodovka - manuál nebo tiptronik, s quattrem problémy nejsou, bacha na multitronik - nebrat ani zadarmo. Výbava - určitě pozor na vzduchový podvozek, zvlášť u druhé generace A6 vč. Allroad se kazí snad chronicky.
Vzhledem k dostupnosti dílů z druhovýroby, vrakovišť a shodnosti dílů s jinými koncernovými auty, jsou u Franty servisní náklady na úrovni Superb, Passat.
Např. BMW (E46) se kterým najedu míň než s Audi, je servisně daleko nákladnější. Hlavně proto, že spousta dílů (např. z oblasti elektriky) se dá koupit jen orig. BMW a na vrakovištích není až takový výběr. Audi taky zapracovalo na trvanlivosti podvozkových dílů a vydrží už dost i na našich cestách. Už to není jako u A4 první generace, kde se měnila ramena ve velkém...