mp-77@email.cz napisał:
Běžte většina z vás do zadele s kecama typu, že jsem pitomec/socka, že uvažuji o dieselu, že je to diagnoza. že diesel je v takovémto autu něco jako Startky nebo krabičák apod, Většinou jsou to hospodské plky od jedinců, kteří tohle auto viděli tak na obrázku. Jak jsem uvedl, chci auto pro radost s nájezdem 20-25tkm/rok. Výraz "pro radost" pro mě neznamená, že chci ortodoxní sporťák, ale spíš auto, na pohodovou, komfortní jízdu (ale v nepraktické podobě kupé). To že motor netočí 7tis otáček, mi je fuck. Automat byl jedním z požadavků, což aktivně sportovnější ambice do značné míry eliminuje. Jinak bych si koupil třeba Subaru s manuálem. Právě proto, že moje zkušenost byla s tímto motorem pouze krátká (a v lehce novější verzi) a většinu jsem si jen přečetl, doufal jsem, že mi tu někdo napíše vlastní zkušenost, plusy minusy. Zatím jsem vycházel z informací z testů dohledatelných na webu . Netvrdím, že co napíše kdejaký novinář, kterému byl automobilkou zaplacen výlet, je dogma. Ale asi je to objedktivnější, než výše uvedené hospodské plky, kterých jsem se tu dočkal. Konkrétně třeba o 350 CDI v coupé jsem si přečetl (CTVR+C, CTRL+V): ".... v mých očích absolutně nejlepší volbou jsou vznětové šestiválce spojené s automatickou převodovkou. Hladkost a zátah šestiválců je doslova omračující, stejně tak spotřeba, kterou lze udržet do 7,5 l/100 km" " ....asi bych dal přednost E 350 CDI. Tenhle motor totiž éčku neuvěřitelně sedne. Je dokonale odhlučněn, za plynem jde rychleji než E 500 a v nízkých a středních otáčkách je dynamičtější. Navíc působil i obratněji, a to i přesto, že je ještě o pár kilo těžší než E 500" "co ovšem můžeme říci rovnou je fakt, že každodenní život s agregátem 350 CDI je opravdu příjemnou zkušeností. Oproti předchozím generacím je opět o kus kultivovanější, má méně výrazný turboefekt a nabízí tolik síly, že se předjíždění stane radostí. Dokonce má ve vyšších otáčkách poměrně libý zvuk...." Tudíž pokud někdo nemá srovnání MB vs. Audi a vyjádří se že TENTO diesel NE, tak se zcela konkrétním argumentem, proč by se mu vyhnul (např. výrazně vyšší cena za servisní prohlídky, časovaná bomba v podobě součástky XY, fatální škody mnoha kusů při 200tkm, zásadně horší nějaká vlastnost). Jinak k výběru, rozoložení na trhu (350 CGI vs CDI) : na MOBILE.de je v ceně do 20000 Eur 22 ks benzínů, naft 86 ks, na SRITMONITORU je poměr evidovaných typů obdobný. Coupé není žádné flotilové/managerské auto primárně hltající tisíce km měsíčně, přesto cca 3/4 zákazníků zvolili naftu. Dle většíny místních asi také idioti.
Ale my se tady nebavíme o nových autech, ale o ojetinách za zlomek původní hodnoty. Až to auto budeš kupovat nové za 1,5+ mega, tak můžeš jako argumenty použít recenze nových aut. Zkušenost s provozem ovšem říká, že ojetá nafta prostě servisně znamená vyšší předvídatelné náklady (čímž se snižuje její výhodnost úspory paliva) i vyšší rizikovost obecně. Nájezd 20-25 tisíc km ročně by byl na hranici rentability u nového auta, ale u ojetiny bych se tím zabýval nad 30 nebo tehdy, pokud neexistuje rozumná benzinová alternativa (ano, u Audi asi ne, ale Mercedes benzin vyrobit umí). Dále má Reno pravdu v tom, že auta v naftě budou celkově více opotřebená, a s ohledem na to, že se bavíme o autech prémiových značek, je to na nich opticky méně poznat, pokud jsou stočená (další možná past).