Tazatel se ptá na ojetinu STŘEDNÍ TŘÍDY, BENZÍN NEBO NAFTA a odpoví se mu, Civic.
Základní odpovědí by mělo být - nekuopouj si na svůj profil jízd naftu, nebo spláčeš nad vejdělkem. 15tkm za rok, 2km skoky po městě se studeným motorem-to je cesta do pekel (napřed pro auto, pak pro majitele). Co čekáš? Že se ti bude nafta v nádrži tvořit a ty bdeš jezdit azdarmo??? Ani omylem - v tomto režimu se budeš jen smutně dívat, co všechno ti na autě po chvíli odejde. Vynechám kmentář k libůstkám, jako ojetá ALfa Roemo bez neprůstřželné festovní historie, vytesané do zalté desky, přišroubované na volantu
Ale to jsem odbočil...
Cítím, že tazatel jest mlád a že potřebuje skutečně radu. Ta zní: BENZÍN - to za prvé. Tam tě nebude TOLIK děsit časté studené startování, krátké jízdy po městě zejména v zimě (v naftovém autě ti navíc bude hrozit riziko umrznutí, protože nafta ti po 2km topit prostě NEBUDE, ani kdybys ji prosil, leda, že bys měl vůz s předehřevem, ale to je otázkou...) Dále - nekupuj si exotiku alias již zmíněná Alfa - o tom by se dalo hodně dlouze vykládat. Taktéž bych se vyhnul značkám a modelům, které jsou hojně využívané jako služební flotilové vozy - Fokusy, Fabie, Oktívie. Napřed si polož otázku, proč by někdo prodávasl 4 letou Oktávii s 60tkm (to je tvůj nájezd) v top stavu s naftovým motorem??? No vidíš, ty bys to taky neudělal. A kdo ji po 4 letech pustí do světa, tak většinou je to firma, která je má na lízinka jsou po 4 letech odepsané, tudíž mohou jít do světa. Ale napředsi na sebe musely vydělat! To znamená, že nemají 60 tiscí, ale klidně 250, protože výkonný cesťák natočí za rok minimálně 60tkm ani u toho nemrkne (to mi věř, 14 let jsem to dělal). Ale to vše jistě víš.
Takže - benzín. Levnější na PC, levnější na servis, menší pravděpodobnost, že to byl služebák a má tedy jistý předpoklad míti méně stočené kilomery, než služební naftový bývalý vůz typu Oktávia či Fokus či Mondeo. Bude to levnější, bude to topit, nebude to vyžadovat astronomické (ve srovnání s PC ojetiny) částky na opravy klíčově poruchových dílů následkem jejich opotřebení (´turbo, dvouhmnotový setrvační, EGR ventily, vstřikovače, potažmo spojka - snad jsem na nioc základního nezapomněl), pokud to nebdue cokoliv od Das Auto, tak ti ukradnou s násobně menší pravděpodobností,.
Takže vol rozumem, nebo klidně i srdcem, ale zvaž, k čemu to chceš a kolik máš v kešeni na servis a provoz. Být opět mlád (toliko parodie na slove známé Mistrovy předělávky Forever young), bych si vyhlédnul v bazaru NAPŘ. Toyotu AVensis s 1,8-2,0 benzínovým motorem, nebo klidně benzínové Mondeo s 1,8-2,0 z let 06 - 08 (prptpže tyto byly lepší, než ty následujcí), klidně i Hondu (ale radši Accorda, protože Civic je o třídu níže, n ež požaduješ), nebo Subaru Legacy či Forester z let 05-07, ale i klidn Rebnault Megane s 1,6i, staré Volvo V70 s 2,0 či 2,4i( i když tady je dobré býti velmi na pozotu-nájezdy Volv jsou astronimické-proč asi??) Mazdu 6 bych vynechal, protože ohledem na cenu to bude generace 2006-2007 a ta bude po 10 letech zralá na GO jistých částí kastle, neb hnije a klidně bych mrknul po Pežotu 407 kombi nebo Citroenu C5 s 2,0i motory. Není třeba se jich bát-navzdory pověrám jsou stejně nespolehlivíé, jako stejně staré ostatní běžné vozy (opět mluvím ze zkušenosti).
Třeba ti někdo poradí více.
PS: znovu jsem si v klidu přečetl tvé zadání, což jsem poprvé neudělal - vlastně sis sám odpověděl v duchu tom, co jsem ti napsal já. A propos - rozdíl ve spotřeba nafta benzín = 2 litry. Tj 9x2*30Kč = 540Kč!!! To řešíš a zvažuješ naftu?????????? Jednou měsíčně te ohrozí připlatit 5tikilo za benzín? Pak radši auto nekupovat. PHM jsou totiž ty nižší výdaje za auto.