silverado napisał:
Uvědom si že píšeš příspěvek v zemi, kde průměrné stáří aut je 16let, nová auta si kupují hlavně firmy a pouze malá část populace, konkurence je relativně nízká stejně jako životní úroveň. Řada kupujících neocení že ti dealer sežene "tvoji" barvu interiéru do týdne. Ocení maximální možnou slevu a jsou kvůli ní ochotni objet klidně deset dealerů a nakonec pojedou do jiného města kvůli pětistovce.
V zemi, kde si lidé kupují z 90% jen nová auta, obměňují je každé tři roky a dají za ně částku odpov...
Krásný článek. Taky mám několik Alfyček a to neznamená, že se budu A.R. slepě zastávat..a rovnou tady říkám, že 2.0TS 16V je snad nejporuchovější motor(špatné uložení vačky, zadírání-špatné mazání, nečakaně mizející olej, variátor atd) Ale jak je vidět, tak dobrou udržbou i tenhle motor leze udržet v dobré kondici + samozřejmně trochu štěstí. Sám jsem měl 1.8TS a bez problému, ale z mého okolí klekl hodně lidem. Ale jak říkám to jsou jen TS 16V. Ostatní 2.5 V6, JTD patří mezi velmi spolehlivé.
Jinak ty km u nového auta bych si psal do deníčku, protože jestli má vůz najeto 34 nebo 52 km má velký vliv na jeho stav :)
K ford mánii dodávám, že tato zn. se vždy potýkala s podprůměrnou spolehlivostí(až teď je na tom lépe)..možná měl výše uvedený velmi velké štěstí..nicméně všechny zn. a to včetně VW, Mercedes atd. májí své mouchy a je jich plno, takže ve srovnání s nima (snad jsme dospělí a máme torchu přehled) je tahle červená Alfa dost nadprůměr.. a myslim, že každý jejich majitel by byl šťastnej, kdyby se ho dotkly pouze výše uvedené opravy..protože jen o těch se i majitelům Fábií a jíných nákupních vozíků(které ani nezažívají moc sportovní jízdy) ..jen sní. Ale jak říkám stav téhle Alfyčky je taky hodně o štěstí a ikdyby tam bylo více poruch tak má stále oproti konkurenci rezervu.
Nikdy jsem netvrdil, že A.R. je nejspolehlivější..a je to dáno jejím určením..používáním..atd. a i přez to 156 v TUV testech spolehlivosti je na tom stejně jako Passat a lépe než většina francouzké produkce a některé německé. Čím více techniky, služitosti pro co nej jízdní vlastnosti..tím samozřejmně i více možných poruch.