gablenz napisał:
Já nejdřív zareagoval aniž bych si přečetl ten tvůj příspěvek k minulé recenzi....už jsem předem čekal něco o fakt moooc hustým krouťáku, kerej dá náklep i těm třiválcům a přitom bere skoro jako nafťák vole....Že se vyjádříš k problematice poměrně slušně a odborně, to jsem ve své paranoii nečekal...hahahahaha.....no není se čemu divit....padesát procent příspěvků je o tom jak je ten Ital moc na hovno a jak vítězí koncernový um nad nenávistí a úskočností italské chobotnice...
Jinak.....já už Oc...
V pořádku, hlavně že se vše vysvětlilo. Jinak abych zase nevypadal jako zapřísáhlý odpúrce turbodieslů, můj názor na věc je takový, že když lidé cestují tisícky kilometrů mimo města, po dálnici, prosím, mějte si své turbodiesly, ale když si člověk koupí malé auto do města a opatří ho dieslovým agregátem, tak to mi hlava nebere. Dělá to randál, kultivovanost chodu se rovná nule a navíc ten bordel co z toho leze...žádný ekologický diesel neexistuje, CO2 je ten nejméně škodlivý plyn, co při hoření vzniká a příroda se s tím vypořádá v pohodě. Ovšem na zneškodnění jedovatých plynů jako CO, NOx a nemluvě o prašném úletu, zas takové účinné mechanismy nemá
a ty mechanismy nemají ani lidská plíce. Potvrdí asi každý, kto byl v americe, že vzduch v tamních městech je mnohem dýchatelnější, než v Evropě, a to i navzdory faktu, že průměrný americký městský automobil je 3 tony těžký a s 5litrovým benzinovým osmiválcem. Dále k turnodieslům a plnění emisních norem Euro VI a pod...tak schválně kto z majitelů ekologiského dieslu s mamutím krouťákem do města ví, za jak dlouho začne katalyzátor efektivně pracovat? Odpověď zní, že podstatně pozdeji, než když se dovezou z domova do práce a z práce domů. To znamená, že jedou sice za 6 na 100 (mimochodem já se svou corollou 1,6 benzim jezdím při defenzivní jízdě - a jinak nejezdím - za 5,4 na letních a za 5,8 na zimních...tak kto je pak ekolog) a že tou cestou způsobili tisícky nádorů a karcinomů, to jde stranou.
No, je to tu zřejmě trochu od věci, ale budu to psát raději do každé diskuze, proteže lidi se nezajímají, nevědí; jsou pouze masírování naftovou lobby, která musí nějak zaplatit drahý vývoj a provoz a nějak zakrýt neekologické chování turbodieslů spolu s nemožnými jízdními vlastnostmi žvásty o nízkých emisích CO2 a vysokém a velice podstatném (dokonce podstatnějším údajem než je výkon samotný, chacha) krouťáku (což je silná devize všech přeplňvaných motorů, nejenom naftových) a slepě přijímají nepodstatná fakta a pak tím ještě obtěžujou slušné lidi a nevnímají ani nadprahové vysvětlující argumenty mluvící ve všech směrech pro benzínové motory...ale jak jsem řekl, nejsem zapřísáhlý odpůrce naftových motorů
))