David V napisał:
Myslím, že tato statistika nic nepřinese, pokud nebude v procentuálním vyjádření. Pokud by to bylo na pouhý počet a celoročně, tak to řidiči, kteří nepřezouvají, budou zkreslovat a paradoxně v nevýhody letních (předpokládám totiž, že víc lidí jezdí v zimě na letních než v létě na zimních). Pokud se ovšem dá statisticky zjistit, kolik lidí přezouvá a kolik ne a jaký je podíl jejich nehod navíc vztažený na ujetý kilometr (někdo totiž nepřezouvá a prakticky nejezdí), pak by číslo pravděpodobně něja...
Me jen prijde, ze zastanci jezdeni na letnich i v zime maji argumenty podobne kurakum a to typu: muj deda kouril 2 krabky kazdy den a dozil se 90let....
Staci se podivat na testy pneumatik co provadi motoristicke magaziny nebo nezavisle zkusebny, ne opravdu neni vsechno na svete podplacene.
Rozdil mezi letni a zimni pneumatikou zvlast kolem 0 teplot na mokre vozovce se pohybuje pri brzdeni v nekolika metrech, pri rozjezdu tak neprokluzuji, drzi stopu. Ne protoze si to vyrobci vymysleli, ale protoze zimni pneu ma jine chemicke slozeni, laicky je mekci. letni pneu je monhem tvrdsi a za studena pak uplne, nema pak dostatecnou prilnavost k vozovce. Do snehu je rozdil uz obrovsky, letni pneumatika ma naprosto jiny dezen, zimac ma spoustu lamel, vice bloku aby prave mela co nejvice zaberovych a brzdicich hran pri styku z vozovkou.
Nevim proc se nekteri ridici tohle snazi zpochybnit aniz by o tom cokoliv vedeli. Zvlast kdyz jde o jejich bezpeci dnes uz ani ne o penezenku, nikdo netvrdi, ze clovek musi mit na aute premiove znacky.