0
powrót
 

diskuze k tématu: Vyplatí se pořízení hybridu?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.07.2012 08:54, silniční daň
To je pro mně novinka, že hybridy nepodléhají silniční dani. Jen nevím proč, jejich reálná spotřeba je v průměru většinou horší než u podobně výkonného dieselu. A při výrobě baterií je příroda drancována víc než dost. Zatím se taky úplně neví co s bateriemi po skončení životnosti (většinou 5 - 10 let). Měly by být podporovány skutečná alternativní paliva jako LPG a CNG, nebo vývoj úplně jiných obnovitelných zdrojů. A četl jsem zajímavý článek o náhradě ropy, která se už dá vyrábět např. ze zbytků po dřevoprůmyslu. Testují to kamioňáci někde ve Švédsku a zatím si to pochvalují. Výkonové parametry má prý jako normální nafta, ale měla by být o hodně čistší (např. menší počet pevných částic). Škoda, že to zároveň netestují v normálních common-railech a PD. Přece jen spousta kamiónů může jezdit i na bionaftu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.07.2012 09:58, RE: silniční daň
Paul napisał:
To je pro mně novinka, že hybridy nepodléhají silniční dani. Jen nevím proč, jejich reálná spotřeba je v průměru většinou horší než u podobně výkonného dieselu. A při výrobě baterií je příroda drancována víc než dost. Zatím se taky úplně neví co s bateriemi po skončení životnosti (většinou 5 - 10 let). Měly by být podporovány skutečná alternativní paliva jako LPG a CNG, nebo vývoj úplně jiných obnovitelných zdrojů. A četl jsem zajímavý článek o náhradě ropy, která se už dá vyrábět např. ze zbytk...
zivotnost baterii je udavana na zivotnost vozu a to neni urcite 5-10 let, a treba u prvnich priusu od r.97 kteri jezdijo do ted sem o nich nenasel na netu zminku ze by nekdo shanel baterie nebo si stezoval na jejich nefunkcnost
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.07.2012 10:29, RE: silniční daň
Paul napisał:
To je pro mně novinka, že hybridy nepodléhají silniční dani. Jen nevím proč, jejich reálná spotřeba je v průměru většinou horší než u podobně výkonného dieselu. A při výrobě baterií je příroda drancována víc než dost. Zatím se taky úplně neví co s bateriemi po skončení životnosti (většinou 5 - 10 let). Měly by být podporovány skutečná alternativní paliva jako LPG a CNG, nebo vývoj úplně jiných obnovitelných zdrojů. A četl jsem zajímavý článek o náhradě ropy, která se už dá vyrábět např. ze zbytk...
Po skončení životnosti můžeš baterie zrecyklovat, žádná věda. A spotřeba? Nebudeme se tady přít o to, kam patří hybrid, řekněme, že je primárně určen pro pohyb ve městě. Tam utře jakýkoliv diesel. Navíc nesmrdí, během stání nedělá randál a co si budem říkat, to co produkují sazomety je mnohem škodlivejší než to, co se dostane z výfuku benzínových aut.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.07.2012 11:29, RE: silniční daň
benzinak napisał:
zivotnost baterii je udavana na zivotnost vozu a to neni urcite 5-10 let, a treba u prvnich priusu od r.97 kteri jezdijo do ted sem o nich nenasel na netu zminku ze by nekdo shanel baterie nebo si stezoval na jejich nefunkcnost
První generace se u nás neprodávala, max. nějaký extra dovoz, ale v USA jich jezdí mraky a taky další hybridní auta, např. od Hondy. Díval jsem se na US stránky a baterie se tam normálně mění za ceny od 4000 - 7000 dolarů. Jsou i firmy co nabízí repas za cca 2000.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.07.2012 14:04, Vyplatí se pořízení hybridu?
Ne. Zbytečná otázka.Hybrid je dnes ekonomický nesmysl.
Správná otázka zní: Má hybrid smysl?
Odpověď: V současném pojetí a při zanedbání některých ekonomických ukazatelů a jako testování budoucích alternativ při využití pěněženek geeků přijímající nadšeně jakoukouli novinku se dá říci, že jde o líheň nápadů alternativ pro zítřek. Současné hybridy ani při vysoké spotřební dani (pokutě) uvalené na ropná paliva nejsou schopny ekonomicky konkurovat ani v úzce specializovaném provozu a podmínek. Spotřeba je totiž zanedbatelná veličina při pohledu na celkové náklady provozu dnešního hybridu (pořízení, provoz, rádius, životnost, likvidace, dopady těžby lithia atd.). Jinými slovy: Hybrid má smysl pro budoucnost, existuje však řada lidí, kteří si chtějí bez ohledu na náklady (nebo z neznalosti ekonomie provozu) vyzkoušet a zažít možnou budoucnost už nyní. Je to taková forma zábavy a sebereprezentace, nic víc nic míň...

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.07.2012 01:19, RE: Vyplatí se pořízení hybridu?
typek napisał:
Ne. Zbytečná otázka.Hybrid je dnes ekonomický nesmysl.
Správná otázka zní: Má hybrid smysl?
Odpověď: V současném pojetí a při zanedbání některých ekonomických ukazatelů a jako testování budoucích alternativ při využití pěněženek geeků přijímající nadšeně jakoukouli novinku se dá říci, že jde o líheň nápadů alternativ pro zítřek. Současné hybridy ani při vysoké spotřební dani (pokutě) uvalené na ropná paliva nejsou schopny ekonomicky konkurovat ani v úzce specializovaném provozu a podmínek. Spotř...
Tak jednoznačně bych to neviděl. Kolem roku 2008 jsem koupil Yaris jako druhé auto do rodiny za cenu cca 335 tisíc. Chtěl jsem silnější benzinový motor, pár drobných vychytávek, klimu a taky plnou bezpečnostní výbavu. Auto plánuju držet 10 a víc let. Proto jsem chtěl ESP a max. počet airbagů včetně kolenního. To je totiž model co byl ve své době testovaný v Euro NCAPu a dostal 5*. Ne to holo auto za 220 tisíc se 2ma airbagama bez ESP.<br>
No a dnes se dá pořídít Yaris Hybrid s top výbavou jako duální automatická klima parkovací kamera, ESP, automatická převodovka atd. za 350 tisíc. To není o tolik víc než jsme tehdy zaplatil. Možná je to hodně za auto typu fábie. Ale vzhledem k té výbavě to není zas až tak tragická cena. Podobně vybavený diesel stojí 365 tisíc. A jako auto do města bych radši volil levnější benzínový hybrid.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.07.2012 12:29, RE: Vyplatí se pořízení hybridu?
Petr S napisał:
Tak jednoznačně bych to neviděl. Kolem roku 2008 jsem koupil Yaris jako druhé auto do rodiny za cenu cca 335 tisíc. Chtěl jsem silnější benzinový motor, pár drobných vychytávek, klimu a taky plnou bezpečnostní výbavu. Auto plánuju držet 10 a víc let. Proto jsem chtěl ESP a max. počet airbagů včetně kolenního. To je totiž model co byl ve své době testovaný v Euro NCAPu a dostal 5*. Ne to holo auto za 220 tisíc se 2ma airbagama bez ESP.<br>
No a dnes se dá pořídít Yaris Hybrid s top výbavou jako d...
zajimalo by mne, kolik stoji benzinovy yaris ve stejne vybave a jaka je uspora benzinu. pokud se zacne hybrid vyplacet po 150 tis km, tak jak to je nekdy u malych benzinaku ve srovnani s diesely, tak to jsou vyhozene penize a je lepsi koupit benzin. samozrejme pokud je nekdo nadsenec hybridu, tak at jezdi hybridem. dalsi otazkou je, jak dobre/spatne se bude hybrid po x letech prodavat
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.07.2012 00:12, RE: Vyplatí se pořízení hybridu?
zeneva napisał:
zajimalo by mne, kolik stoji benzinovy yaris ve stejne vybave a jaka je uspora benzinu. pokud se zacne hybrid vyplacet po 150 tis km, tak jak to je nekdy u malych benzinaku ve srovnani s diesely, tak to jsou vyhozene penize a je lepsi koupit benzin. samozrejme pokud je nekdo nadsenec hybridu, tak at jezdi hybridem. dalsi otazkou je, jak dobre/spatne se bude hybrid po x letech prodavat
Je možné že oproti benzínu se to v zásadě nevyplatí. Protože co jsem letmo kouknul na ceník, tak i model za cca 230 tisíc je dost slušně vybavený. Aspoň z pohledu co mě zajímá: 7 airbagů a ESP. Parkovací kameru až tak nepotřebuju.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.