0
powrót
 

diskuze k tématu: Boj mezi Volvem XC70 a S80 vs. Mazda 6 a Ford Mondeo

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.01.2013 11:16, Boj mezi Volvem XC70 a S80 vs. Mazda 6 a Ford Mondeo
Dobrý den,

poslední rok docela intenzivně hledám nástupce své současné benzínové Toyoty Avensis r.v. 2001 (2.0, 110 kW). Ač se slabostí pro Volva, rozhodl jsem se před lety pro nevýraznou, avšak neskutečně spolehlivou a relativně úspornou Toyotu (zatím najeto 268 tis. prakticky jen s doplňováním benzinu, výměny oleje a brzdových destiček).

Pohodlí už ale není takové, jaké bych si představoval a navíc odchází katalyzátor, tak hledám nástupce. Můj roční nájezd se točí kolem 20 000 km, pojíždění po městě je minimum (jednou týdně nákup), většinou jezdím vzdálenosti (200-300 km + dovolená Rakousko, Itálie). Bez ohledu na jasnou nevýhodu dieselu s ohledem na možné náklady v případě poruchy a odrazování všech kolem, jsem se rozhodl přiklonit k dieselu - hlavně kvůli dálničním přesunům, kdy si motor pobroukává a točí polovinu otáček, co srovnatelný benzín. Dlouhým hledáním a s přihlédnutím ke stropu +- 350 tis. jsem se ve finále začal rozhodovat mezi Volvem XC70 s motorem D5 (po faceliftu 2008), Volvem S80 se stejným motorem, případně Mazdě 6 v objemu 2,2 či Fordu Mondeo 2,0. Pro první dva jmenované hovoří prostor, pohodlí, image, slušný motor v případě D5, na druhou stranu hrozí větší nájezd kilometrů, víc potenciálních investic (automat, AWD v případě XC70). Šestková Mazda i Mondeo za srovnatelné peníze nabízejí novější modely, ale na silnicích je jich spoustu a působí víc jako \"spotřebák\". Navíc o problémech se vstřiky u Mazdy už jsem se taky něco dočetl. Tak kam ty koruny nasypat?

Moc děkuji předem za reakci,

Petr
reagować
zeneva
ilość wystąpień75
data registracji24.08.2009
Wtorek 22.01.2013 12:20, Japonec
Osobne bych sel do Mazdy 6 (mam ji a spokojenost), ale v benzinu 2,0 (104 kW) a dlouhodoba spotreba je 7,6. Pri ceste do Italie na dovolenou 7,0 s plne nalozenym autem pri dodrzovani povovlene rychlosti.Nemam osobni zkusenost s dieselem, ale japonci umi dobry benziny. zadny downsizing.myslim, ze 20 tis km rocne je to, kde se lame vyhoda nafty oproti benzinu. U Mazdy je rozdil ve spotrebe cca 1,5l/100 km benzin/nafta Mazda je urcite nejsportovnejsi a jizdne nejzabavnejsi z uvedenych aut. Volvo je komfortnejsi na panelkach jako D1. S80 je sedan - neprakticky pristup do kufru.
Mazda take neni uplna masovka narozdil od Mondea
Stastnou volbu!
reagować
eLzyx
ilość wystąpień11
data registracji03.11.2008
Wtorek 22.01.2013 12:28, Volvo AWD a automat
já bych řekl, že u takto zánovních modelů se již není čeho bát. Problémy s AWD se týkaly převážně modelů s 2. generací haldexu. Model 2008 bude mít minimálně 3.generaci haldexu na který Volvo přešlo v roce 2006. Jsou tam mimo jiné používány i odolnější materiály.
Co se týče automatů - tam je to víceméně to samé. Problémy byly v dobách 5 stupňových automatů, kdy Volvo tvrdilo, že je olejová náplň doživotní. U těch nových modelů by již servisy měly od počátku pravidelně měnit olej, takže riziko předčasného rozpadnutí automatu je nízké. Z toho vyplývá, že byste si měl při nákupu zkontrolovat zda byl olej v automatu měněn a hlavně - jestli tak bylo činěno v autorizáku. Jakmile se do něj nalije jiný olej (nejčastěji Dexron), tak to má převodovka za pár ...
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 04.02.2013 23:00, Re:
Dobrý den. Váš dotaz patří mezi ty dobře specifikované, pokusím se Vám tedy poradit. Pokud se Vám líbí Volva, kupte si ho (ať už XC70 nebo S80). Auta jsou to velmi dobrá, motor D5 je mimořádně povedený s jemným zvukem, v interiéru jsou použity kvalitní materiály. Od potenciálních vyšších investic Vás může zachránit důkladná prohlídka před koupí vozu a také jeho následná nešizená údržba (například neposlouchat výrobce v tom, že olej v motoru se mění po 30 tis. km, ale zkrátit tento interval na polovinu, náplň automatické převodovky rovněž není doživotní - její výměnou každých 60 tis. km znatelně prodloužíte životnost převodovky atd.). Ford Mondeo je sice více "obyčejné" auto, nicméně je to etalon jízdních vlastností. Co se týče problémů se vstřikovači, není to záležitost jen Mazdy. Vstřikovače se opotřebovávají a jednoho dne prostě odejdou u každého vozu. Kdy se to stane nejvíce ovlivňuje kvalita nafty, které zrovna v Česku není vůbec dobrá. Je hodně vozů, co v zahraničí najedou leckdy i přes 250 tis. km bez problému, potom si je koupí někdo z Česka, párkrát natankuje nekvalitní naftu a závada vstřikovačů je na světě.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.