0
powrót
 

diskuze k tématu: Zkušenosti s Volvo V50? - zvažuji koupi

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, ostatní, typ vozidla, osobní, volná diskuze
stormwitch
ilość wystąpień9
data registracji13.02.2016
Wtorek 08.03.2016 21:49, Zkušenosti s Volvo V50? - zvažuji koupi
Dobrý den, zvažuji koupi Volvo V50, s dieselovým motorem 1,6 od PSA, 6-ti stupňová převodovka, 84 kW, rok výroby 2011. Předem děkuji za každou zkušenost s tímto vozem.
reagować
woji
ilość wystąpień17
data registracji13.09.2013
Cztwartek 10.03.2016 09:32, jsem pro
Spousta lidí tvrdí, že V50 je jen převlečený a předražený Focus. Já osobně mám na tomto modelu najeto cca 200.000 km a s čistým svědomím můžu říct, že je tu přidaná hodnota, kterou já osobně dokáži ocenit. Pokud o V50 uvažujete jako o rodinném vozidle, poohlédněte se jinde. Vůz je vhodný pro dva lidi a na občasný převoz rozměrnějšího nákladu. Na zadních sedadlech je místa poskromnu. Motorizace je pro tento model dostačující, ale závoďák to není. Na druhou stranu se odvděčí spolehlivostí a nízkou spotřebou. K té spolehlivosti doplním potřebu pravidelného servisu a zkrácení výměny oleje na polovinu z důvodu malého množství oleje v motoru. Vůz je již na vrcholu a tak zásadní problémy jsou již odstraněny. Ve 140.000 km (80 kW verze ve 240.000 Km) je třeba výměna rozvodů. Ve 120.000 km výměna DPF. Jízdní vlastnosti jsou perfektní a řekl bych, že ještě o chlup lepší než u Focusu kvůli nižšímu těžišti (nastupování a vystupování je občas o nervy). V50 je daleko lépe odhlučněná, sedačky naprosto vyhovují i s možností seřízení a jsou velmi pohodlné. Použité materiály jsou k dané značce vyhovující. Výbava bývá většinou nadstandardní (pokud srovnávám s masovkou). Za zmínku stojí audiosoustava, pokud je vozidlo vybaveno High Performance je poslech radostí.
reagować
jiriez
ilość wystąpień10
data registracji10.05.2007
Cztwartek 10.03.2016 19:26, Otázka priorit
Zdravím, souhlasím s tím, co už tady bylo napsáno. Sám jsem chtěl kdysi V50, ale nejlépe 2.0 D, výbava Momentum, anebo 2.4 D výbava Summum (když Momentum se s tímhle motorem v podstatě nevyskytuje), proč s autem jezdím buď sám anebo ve dvou - na delší cesty po dálnicích anebo do práce (po Praze). 1.6 D jsem výslovně nechtěl, protože mám dost zkušeností s tímhle motorem z Peugeotu 307 a fakt to moc nejede (ale zase to fakt málo žere). Brzdou provozu nejste, ale žádné sprinty a závodění na semaforech a po dálnici od toho nechtějte. Jinak motor je to spolehlivý, myslím, že se PSA docela povedl (jen patří do menšího auta, u C30/S40/V50 je to fakt naftovej základ). Náhoda tomu chtěla, nakonec jsem skončil u C30 D5 Summum v plné palbě (na převážení větších věcí nebo hodně bagáže mám služební Passat Variant). Jinak souhlasím s tím, že byť je V50 kombík, na velké rodinné cestování to fakt moc není - ideální pro dva (stejně jako C30), anebo na cesty s malými dětmi (vzadu je fakt málo místa, ale Focus to má stejně), kufr je tak akorát (oproti parodii na kufr u C30)... Jinak pokud jde o spolehlivost, tak aspoň, pokud jde o mou C30, tak nějak průměr - kroutěj se kotouče (jako u každého malého Volva), teď jsem měnil ložiska (mám najeto jen 105 tkm) - ale to je možná těmi velkými osmnáctkami a cestami v Praze. Občas zlobí parkovací senzory (to je slabina téhle řady), ale vždycky se to zatím vzpamatovalo samo. Na motoru jsem už měnil EGR, relé žhavení a opravoval port na CPU. V tom si myslím, že by ten PSA motor mohl být lepší než ten originál Volvo. Jinak podvozek - nesouhlasím, že je líp naladěný než ve Focusu. Nevím, jak to Volvo dělá (už mám druhé malé Volvo, předtím S 40 I), ale přijde mi nesmyslně tvrdý (chápu ale, že s 1.6 D, která bude zákonitě lehčí než pětiválec, to může být o něco lepší). Jízdní vlastnosti ale výborné, skvěle to brzdí atd. Oproti 2.4 D je uvnitř 1.6 D klid. Vnitřek je pak oproti Fordu o level jinde - tradičně skvělé sedačky, pokud nemáte základní rádio, tak i skvěle hraje (pozor - základní rádio podle mně neumí číst CD v MP3). Jen pokud jde o materiály, tak i tady se hodně šetří (hlavně tam, kam není moc vidět - koženka místo kůže, tvrdé plasty, ale to samé se týká i Focusu, Passatu, Octy, Mazdy...), u první generace S40 tomu tak ovšem nebylo a klidně se budu hádat. Jinak s C30 celkem spokojenost (až na ten servis, to je vždycky raketa - předchozí S40 byla se spolehlivostí jinde, tedy až na ty kotouče) - pokud chcete něco jiného než koncern, je V50 určitě dobrá volba, ale nikoli jediná (být Vámi, zkusil bych třeba Civic v dieselu)...
reagować
woji
ilość wystąpień17
data registracji13.09.2013
Cztwartek 10.03.2016 21:06, podvozek je stejny a prece jiny
Tvrdší než ve focusu rozhodně není. Tlumiče,pružiny, ramena, čepy aj. vše je shodné s Fordem... Ten dojem kazí 18'' kola (v zimě jezdím na 15'' a v létě na 16''kolech), ale hlavně motorizace D5. Tento motor je poměrně těžký a úplně mění vlastnosti vozu ( zkušenost s C70)
reagować
gravestone
ilość wystąpień105
data registracji14.02.2016
Piątek 11.03.2016 07:46, V50 Momentum nebo Summum
Tohle auto s motorem D2 ve výbavě Summum jsem kupoval létě. Jak už bylo psáno není to čistokrevný švéd, ale využívá podvozkovou platformu od Forda s výrobním závodem v Belgii. Výkon motoru s manuální 6-ti stupňovou převodovkou 84 kW je dostatečný, nicméně papírově slabší 1,9 TDI/66 kW co jsem měl přel tím v Octavii byla svižnější. Na ježdění je to ale nádhera, nastavitelný volant ve dvou osách, královsky pohodlné kožené sedačky (stavitelná vlastní výška ,samostatně i sklon sedáku a samostatně opěradlo a dále bederní opěrky) vpředu vyhřívané, středová loketní opěra i opěry ve dveřích přesně jak májí být.. Opticky vnitřek možná vypadá zmenšený díky silným plechům a profilům dveří, sloupků, rámů karoserie ...ale to je daň za pocit bezpečí ve voze. S místem vzadu je to zhruba stejné jako v Octávii, tedy jen pro dvě dospělé osoby+pohodlná zadní loketní opěrka. Kufr mi připadá dostatečný i v porovnáním s Octavií, roletu prakticky ale nezatahuji. Použité materiály v interiéru jsou opravdu kvalitní (plasty, kůže, hliník...), nic nevrže a nešpiní se. Volvo u mne vítězí oproti konkurenci maximální pohodlností, pocitem bezpečí, odhlučněním motoru (ve voze uslyšíte i kvalitní audio) maximem výbavy ve standardu (4x el. okna, tempomat, samozatmívací zrcátka, blikače ve zpětných zrcátkách, automatická dvouzónová klimatizace, handsfree...) a skvělými jízdními vlastnosti převzatými z platformy. Naklápěcí xenony a el. prosklená střecha jsou třešničkou na dortu vozu a příště auto už nebudete chtít bez ní. Originální náhradní díly jsou sice o trochu dražší, nicméně některé jsou zaměnitelné s Fordem nebo Peugeot/ Citroen příp. i druhovýrobou.
Rezume: V50 mohu s klidným svědomím doporučit a radím se poohlédnout po výbavě Momentum nebo Summum.
reagować
jiriez
ilość wystąpień10
data registracji10.05.2007
Piątek 11.03.2016 12:26, RE: podvozek je stejny a prece jiny
woji napisał:
Tvrdší než ve focusu rozhodně není. Tlumiče,pružiny, ramena, čepy aj. vše je shodné s Fordem... Ten dojem kazí 18'' kola (v zimě jezdím na 15'' a v létě na 16''kolech), ale hlavně motorizace D5. Tento motor je poměrně těžký a úplně mění vlastnosti vozu ( zkušenost s C70)
.

Tak s koly souhlasím, v létě 18" , na zimu 16" - je to o něco lepší... Motor D5 - ano, určitě to bude těžší na předek (měl jsem srovnání akorát s 1.8 benzín a bylo tomu tak), nicméně jízdní vlastnosti i tak vynikající (je tam akorát problém s malým rejdem). S tím pérováním - u Staigera, kde jsem to auto kdysi kupoval (tenkrát to ještě nebyl Staiger, ale dealer Volva už to byl i tenkrát) mi říkali, že C 30 D5 a 30 T5 mají snížený upravený podvozek z Focusu ST a nějaké odlišné věci mi tam na zvedáku ukazovali (pomocný rám atd.). Takže ten tvrdší podvozek nedělají jen ta 18" kola, ale možná i tvrdší tlumiče a pružiny. Kdesi psali (možná, že i tady), že si u těch vrcholných verzí dělalo odladění podvozku Volvo samo.
reagować
martin stern
ilość wystąpień4
data registracji10.05.2015
Sobota 12.03.2016 14:41, v50 v benzínu?
Zdravím, uvažuji o v50 v benzínu, máte někdo zkušenosti?
Zřejmě 1.8, ale i 1.6 nebo 2.4, bych se nebránil...
reagować
stormwitch
ilość wystąpień9
data registracji13.02.2016
Poniedziałek 14.03.2016 14:49, RE: Otázka priorit
jiriez napisał:
Zdravím, souhlasím s tím, co už tady bylo napsáno. Sám jsem chtěl kdysi V50, ale nejlépe 2.0 D, výbava Momentum, anebo 2.4 D výbava Summum (když Momentum se s tímhle motorem v podstatě nevyskytuje), proč s autem jezdím buď sám anebo ve dvou - na delší cesty po dálnicích anebo do práce (po Praze). 1.6 D jsem výslovně nechtěl, protože mám dost zkušeností s tímhle motorem z Peugeotu 307 a fakt to moc nejede (ale zase to fakt málo žere). Brzdou provozu nejste, ale žádné sprinty a závodění na semaforech a po dálnici od toho nechtějte. Jinak motor je to spolehlivý, myslím, že se PSA docela povedl (jen patří do menšího auta, u C30/S40/V50 je to fakt naftovej základ). Náhoda tomu chtěla, nakonec jsem skončil u C30 D5 Summum v plné palbě (na převážení větších věcí nebo hodně bagáže mám služební Passat Variant). Jinak souhlasím s tím, že byť je V50 kombík, na velké rodinné cestování to fakt moc není - ideální pro dva (stejně jako C30), anebo na cesty s malými dětmi (vzadu je fakt málo místa, ale Focus to má stejně), kufr je tak akorát (oproti parodii na kufr u C30)... Jinak pokud jde o spolehlivost, tak aspoň, pokud jde o mou C30, tak nějak průměr - kroutěj se kotouče (jako u každého malého Volva), teď jsem měnil ložiska (mám najeto jen 105 tkm) - ale to je možná těmi velkými osmnáctkami a cestami v Praze. Občas zlobí parkovací senzory (to je slabina téhle řady), ale vždycky se to zatím vzpamatovalo samo. Na motoru jsem už měnil EGR, relé žhavení a opravoval port na CPU. V tom si myslím, že by ten PSA motor mohl být lepší než ten originál Volvo. Jinak podvozek - nesouhlasím, že je líp naladěný než ve Focusu. Nevím, jak to Volvo dělá (už mám druhé malé Volvo, předtím S 40 I), ale přijde mi nesmyslně tvrdý (chápu ale, že s 1.6 D, která bude zákonitě lehčí než pětiválec, to může být o něco lepší). Jízdní vlastnosti ale výborné, skvěle to brzdí atd. Oproti 2.4 D je uvnitř 1.6 D klid. Vnitřek je pak oproti Fordu o level jinde - tradičně skvělé sedačky, pokud nemáte základní rádio, tak i skvěle hraje (pozor - základní rádio podle mně neumí číst CD v MP3). Jen pokud jde o materiály, tak i tady se hodně šetří (hlavně tam, kam není moc vidět - koženka místo kůže, tvrdé plasty, ale to samé se týká i Focusu, Passatu, Octy, Mazdy...), u první generace S40 tomu tak ovšem nebylo a klidně se budu hádat. Jinak s C30 celkem spokojenost (až na ten servis, to je vždycky raketa - předchozí S40 byla se spolehlivostí jinde, tedy až na ty kotouče) - pokud chcete něco jiného než koncern, je V50 určitě dobrá volba, ale nikoli jediná (být Vámi, zkusil bych třeba Civic v dieselu)...


Děkuji moc za postřehy i příspěvky. Jsem rozhodnutý jít do V50, Volvo mne oslovilo především perfektním provedením interiéru a mírou bezpečnosti. Přemýšlel jsem ještě o Subaru Legacy s podobným stářím, ale ve srovnatelné výbavě je dražší a vnitřek vozu vypadá o dost hůř, ale zase je to čtyřkolka.
reagować
woji
ilość wystąpień17
data registracji13.09.2013
Piątek 18.03.2016 09:21, 1,8 ne
1,6 74 kW je jednoduchý spolehlivý motor od Fordu, o kterém toho bylo již napsáno spousty. Bohužel s touto motorizací je většinou spojená chudší výbava. 1,8 je sice stejného původu, ale raději se jí vyhněte. Nadměrná spotřeba oleje ( i dle norem výrobce) může způsobit zadření motoru. 2,4 a 2,4 i (motor stejný, rozdíl výkonu) je čistě pětiválec od Volvo. Skvělý chod a spolehlivost za cenu vyšší spotřeby cca 10 l/100 km. Za zmínku stojí také t5 (2,5T) - léty prověřený s obdobnou spotřebou vykouzlí úsměv na tváři.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.