David V napisał:
Je pravda, že tu bohatou směs jsem měl trochu více rozvést, je tam zmínka jen na závěr článku, nicméně stížnost je tam na určité rozmezí otáček. Bohatá směs bude i na volnoběh a čichem lze detekovat charaktteristický zápach čpatně spáleného paliva. Měl jsem to na Vectře vlivem vynechávání válců. I na volnoběh šel tmavý zapáchající kouř. Máš nápad, jakým mechanismem by motor jen při určitých otáčkách vykazoval známky špatného spálení paliva? Snímač klepání? To nevím, do čeho všeho ho nechá ŘJ mlu...
Pokud je závada snadno reprodukovatelná, tak by měl zkušený mechanik už podle zápachu a charakteru kouře odhadnout, zda jde o páru, spálený olej, či příliš bohatou směs.
U té rady změřit emise mne napadlo, že pokud změřit emise v rámci servisu, tak proč ne, ale mám takovou obavu, že zajede li s tím pán na STK a nechá li si tam změřit emise, tak nastane následující:
Pán vysolí u slečny u okénka na STK 400,- za měření emisí s tím, že to jako nějak kouří a rád by věděl na čem jako je. Za pár minut si auto a papíry vyzvedne machanik. Po dalších 20 min si ho slečna zavolá k okénku s tím, že se na to jako mechanik díval, že emise byly prej hrozný, hlavně nějaký HC nebo co to Fanda říkal. Ale co je hlavní, že mu museli seškrábnout tu emisní známku, protože se s tím teď nedá jezdit.
Dále bude následovat odtah (Po vlastní ose to bez emisí asi nepůjde...) a v originálním servisu se na autě vyřádí mladej Penca a Lojza co právě vyšli z učnáku a co jediný byli ochotný dělat za 10 hrubého.