0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak na kouřivost u benzínového Volva V40?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, ostatní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 09:38, špatný poměr benzín/vzduch?
Obecně může kouř/mlhu jdoucí z výfuku způsobovat VODA, která se do spalovacího procesu dostala buď přirozenou cestou nebo netěsností v motoru, OLEJ - u toho v úvahu přichází pouze netěsnost (a to nejčastěji buď mezi pístem a válcovou vložkou, nebo opotřebovanými gufery co vytěsňují zdvíhátka ventilů). Vzhledem k popisu závady mne ale ještě něco napadlo. Další možnou příčinou kouřivosti by byl stav, kdy se do spalovacího prostoru dostane výrazně bohatší směs BENZÍNU se vzduchem. Někteří si možná vzpomenou na starší motory s karburátory s ručním sitičem, kde když byl motor studený a sitič byl "vytažen", tak motor nebyl schopen spalovat toto množstní benzínu a z výfuku šel težký bílý zapáchající kouř podobný tomu co popisuje pán v dotazu.
A dostáváme se tedy k další možné závadě - co když vstřikovač benzínu dávkuje za určitých okolností výrazně bohatší směs?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 11:35, RE: špatný poměr benzín/vzduch?
free78 napisał:
Obecně může kouř/mlhu jdoucí z výfuku způsobovat VODA, která se do spalovacího procesu dostala buď přirozenou cestou nebo netěsností v motoru, OLEJ - u toho v úvahu přichází pouze netěsnost (a to nejčastěji buď mezi pístem a válcovou vložkou, nebo opotřebovanými gufery co vytěsňují zdvíhátka ventilů). Vzhledem k popisu závady mne ale ještě něco napadlo. Další možnou příčinou kouřivosti by byl stav, kdy se do spalovacího prostoru dostane výrazně bohatší směs BENZÍNU se vzduchem. Někteří si možná ...
Přesně to mě napadlo také. Nespálené zbytky benzínu. K výše řečenému sledování vody a oleje by měl pohlídat ještě spotřebu i když by to nemuselo být nic drastického. Z popisu prd vyplývá, ale klidně může být v řiti snímač klepání motoru a proto v nižších otáčkách a přechodových stavech motoru můžou vstřiky šplíchat palivo jen tak na blind. Je pravda, že ten motor by se také choval poněkud jinak a rozjezdy by připomínaly jízdu na praseti i když těžko říct jak je to u Volva citlivé.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 11:59, RE: špatný poměr benzín/vzduch?
typek napisał:
Přesně to mě napadlo také. Nespálené zbytky benzínu. K výše řečenému sledování vody a oleje by měl pohlídat ještě spotřebu i když by to nemuselo být nic drastického. Z popisu prd vyplývá, ale klidně může být v řiti snímač klepání motoru a proto v nižších otáčkách a přechodových stavech motoru můžou vstřiky šplíchat palivo jen tak na blind. Je pravda, že ten motor by se také choval poněkud jinak a rozjezdy by připomínaly jízdu na praseti i když těžko říct jak je to u Volva citlivé.....
Je pravda, že tu bohatou směs jsem měl trochu více rozvést, je tam zmínka jen na závěr článku, nicméně stížnost je tam na určité rozmezí otáček. Bohatá směs bude i na volnoběh a čichem lze detekovat charaktteristický zápach čpatně spáleného paliva. Měl jsem to na Vectře vlivem vynechávání válců. I na volnoběh šel tmavý zapáchající kouř. Máš nápad, jakým mechanismem by motor jen při určitých otáčkách vykazoval známky špatného spálení paliva? Snímač klepání? To nevím, do čeho všeho ho nechá ŘJ mluvit. Lze pomocí hodnot z něj korigovat předstih, ale obohacování směsi by muselo mít algoritmus vázaný na čistotu spalin, kdy by intervence senzoru klepání mohla krátkodobě povolit výrazně nižší obsah kyslíku ve spalinách, ale zase pozor na hořlavinu v katu, tu on nemá moc rád. Obecně si myslím, že je skutečně třeba hlídat hladiny a spotřebu nebo změřit emise.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 12:31, RE: špatný poměr benzín/vzduch?
David V napisał:
Je pravda, že tu bohatou směs jsem měl trochu více rozvést, je tam zmínka jen na závěr článku, nicméně stížnost je tam na určité rozmezí otáček. Bohatá směs bude i na volnoběh a čichem lze detekovat charaktteristický zápach čpatně spáleného paliva. Měl jsem to na Vectře vlivem vynechávání válců. I na volnoběh šel tmavý zapáchající kouř. Máš nápad, jakým mechanismem by motor jen při určitých otáčkách vykazoval známky špatného spálení paliva? Snímač klepání? To nevím, do čeho všeho ho nechá ŘJ mlu...
Těžko říct jaký by to mohl být mechanismus, Volvo je úplně mimo mé zájmy ale obecně je možností špatného spálení směsi na hektar papíru. Kdyby pán měl skutečně problém se spalováním obecně bych se zaměřil v první fázi na palivový systém (může být zanesený a klidně při nízkých otáčkách může dojít k podtlaku a tím vzniku chudé směsi vlivem přisátí vzduchu- ale pak by byl neklidný chod) pak na vstřiky a svíčky (ty bych prohlédl taky v každém případě na prvním místě, jejich stav mnohé napoví). Taky může být přidřený ventil a může zůstávat viset tak, že je mimo rozlišovací schopnost elektroniky a snímačů a přesto působit kouřivost. Udělat rozbor z toho co pán napsal je na křišťálovou kouli, to je skoro lepší to auto znovu nechat vyrobit Každopádně bych v prví fázi nehledal u elektroniky (většina lidí si myslí, že se elektronika sere, jen technici a bůh ví, že je to totální omyl) ale u údržby mechanických částí..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 13:03, RE: špatný poměr benzín/vzduch?
David V napisał:
Je pravda, že tu bohatou směs jsem měl trochu více rozvést, je tam zmínka jen na závěr článku, nicméně stížnost je tam na určité rozmezí otáček. Bohatá směs bude i na volnoběh a čichem lze detekovat charaktteristický zápach čpatně spáleného paliva. Měl jsem to na Vectře vlivem vynechávání válců. I na volnoběh šel tmavý zapáchající kouř. Máš nápad, jakým mechanismem by motor jen při určitých otáčkách vykazoval známky špatného spálení paliva? Snímač klepání? To nevím, do čeho všeho ho nechá ŘJ mlu...
Pokud je závada snadno reprodukovatelná, tak by měl zkušený mechanik už podle zápachu a charakteru kouře odhadnout, zda jde o páru, spálený olej, či příliš bohatou směs.
U té rady změřit emise mne napadlo, že pokud změřit emise v rámci servisu, tak proč ne, ale mám takovou obavu, že zajede li s tím pán na STK a nechá li si tam změřit emise, tak nastane následující:
Pán vysolí u slečny u okénka na STK 400,- za měření emisí s tím, že to jako nějak kouří a rád by věděl na čem jako je. Za pár minut si auto a papíry vyzvedne machanik. Po dalších 20 min si ho slečna zavolá k okénku s tím, že se na to jako mechanik díval, že emise byly prej hrozný, hlavně nějaký HC nebo co to Fanda říkal. Ale co je hlavní, že mu museli seškrábnout tu emisní známku, protože se s tím teď nedá jezdit.
Dále bude následovat odtah (Po vlastní ose to bez emisí asi nepůjde...) a v originálním servisu se na autě vyřádí mladej Penca a Lojza co právě vyšli z učnáku a co jediný byli ochotný dělat za 10 hrubého.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 15:07, Otáčky
Nemůžu si pomoct, ale mě v tom dotazu zarazily ty otáčky, na jaké tazatel jezdí. Píše tam o 1000-1200 otáčkách, což je u benzínového motoru strašně málo. Sice se zmiňuje o kolonách (to v nich jezdí denně?), ale je to napsané "v kolonách A PŘI JÍZDĚ NA 1000-1200 otáček". Tedy to vidím takto - uživatel motor trápí v extrémně nízkých otáčkách, což zajisté přispívá k zanášení motoru usazeninama. Jestli to takto provozuje dlouho, pak se to dostává do stavu, kdy je motor hodně zaprasený a asi by to potvrdily tlaky na válcích. Pak následkem vlhkosti může docházet k částečné dekarbonizaci s patřičkými kouřovými efekty. Pokud bych se trefil, tak by stál za úvahu postup s nějakými přísadami do paliva proti karbonovým usazeninám a přechod na provoz minimálně nad 2000 otáčkami. Tedy ve městě nepoužívat pětku, ale často i ze čtyřky zařadit trojku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 17:35, RE: Otáčky
Koloss napisał:
Nemůžu si pomoct, ale mě v tom dotazu zarazily ty otáčky, na jaké tazatel jezdí. Píše tam o 1000-1200 otáčkách, což je u benzínového motoru strašně málo. Sice se zmiňuje o kolonách (to v nich jezdí denně?), ale je to napsané "v kolonách A PŘI JÍZDĚ NA 1000-1200 otáček". Tedy to vidím takto - uživatel motor trápí v extrémně nízkých otáčkách, což zajisté přispívá k zanášení motoru usazeninama. Jestli to takto provozuje dlouho, pak se to dostává do stavu, kdy je motor hodně zaprasený a asi by to po...
S těma otáčkama bych to bral s rezervou. Měl jsem S 40 1.8 šest let a to auto je zpřevodované (nadto je tak "klasický" šestnáctiventil) tak, že na otáčky 1000-1200 se prostě nedá jet. Motor prostě nemá absolutně pružnost a zdechá. Dokážu si snad představit, že to autor trápí v koloně na jedničku, ale to ten motor nemůže dlouhodobě vydržet. Jinak co se týče dotazu, ano, občas to taky zakouřilo, hlavně za studena, a bylo to přesně tak, jak už tady někdo napsal. Nic fatálního, vlastně vůbec nic.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 18:00, Soustředil bych se na.
Jak popisuje autor v závěru článku na: 1/ zapalovací svíčky (životnost, tepelná hodnota), 2/ vysokonapěťová, nízkonapěťová část zapalování (průchodnost a doteky konektorů), 3/ vstřikování (přicmrdávání vstřiků do proudu vyfukovaných plynů z válce), příčina může být zase elektrická.
Nezapomeňte na to, že motor se v režimu těchto otáček v tahu třese. Neslyšíte to, protože je motor dobře odhlučněn.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 18:04, RE: Soustředil bych se na.
Abík napisał:
Jak popisuje autor v závěru článku na: 1/ zapalovací svíčky (životnost, tepelná hodnota), 2/ vysokonapěťová, nízkonapěťová část zapalování (průchodnost a doteky konektorů), 3/ vstřikování (přicmrdávání vstřiků do proudu vyfukovaných plynů z válce), příčina může být zase elektrická.
Nezapomeňte na to, že motor se v režimu těchto otáček v tahu třese. Neslyšíte to, protože je motor dobře odhlučněn.
Vzhledem k tomu, že se mluví o benzínu a není to přímovstřik, tak těžko můžou vstřiky přicmrndávat do výfukových plynů, se kterými se vůbec nepotkají.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 18:06, RE: Otáčky
jiriez napisał:
S těma otáčkama bych to bral s rezervou. Měl jsem S 40 1.8 šest let a to auto je zpřevodované (nadto je tak "klasický" šestnáctiventil) tak, že na otáčky 1000-1200 se prostě nedá jet. Motor prostě nemá absolutně pružnost a zdechá. Dokážu si snad představit, že to autor trápí v koloně na jedničku, ale to ten motor nemůže dlouhodobě vydržet. Jinak co se týče dotazu, ano, občas to taky zakouřilo, hlavně za studena, a bylo to přesně tak, jak už tady někdo napsal. Nic fatálního, vlastně vůbec nic.
Jak jsem koupil, tak prodávám. Nemyslím si, že na 1000 otáček vyjede kopec, ale ustálenou rychlostí po rovině se takto dá jet (v domnění, jak šetřím palivo) a motoru to neprospívá. Ale už vzhledem k tomu, že o takovýchto otáčkách tazatel píše, tak by tipoval, že pod 2000 se bude pohybovat naprosto běžně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 20:30, RE: Soustředil bych se na.
Koloss napisał:
Vzhledem k tomu, že se mluví o benzínu a není to přímovstřik, tak těžko můžou vstřiky přicmrndávat do výfukových plynů, se kterými se vůbec nepotkají.
Jste na omylu. Velkém omylu. Víte co je to časování ventilů a jejich překrývání. Sací otevírá, když výfuk vyfukuje a větrá. Měřil jste to někdy na klikovce, jaké to je překrývání. Vstřiky tam můžou přicmrdnout ještě dřív, než je vůbec sací ventil otevřen. 1000 rpm = 16,66 ot za sec. Jinak je mi jedno, co bude pán s autem dělat. Jinak si myslím, že servis mu to tak za 70 t. Kč zajisté opraví.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 21:50, RE: Otáčky
Koloss napisał:
Jak jsem koupil, tak prodávám. Nemyslím si, že na 1000 otáček vyjede kopec, ale ustálenou rychlostí po rovině se takto dá jet (v domnění, jak šetřím palivo) a motoru to neprospívá. Ale už vzhledem k tomu, že o takovýchto otáčkách tazatel píše, tak by tipoval, že pod 2000 se bude pohybovat naprosto běžně.
Pokud jedeš v koloně na jedničku krokem, tak těch 1000 otáček mít můžeš.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 20.10.2011 12:19, RE: Otáčky
Petr S napisał:
Pokud jedeš v koloně na jedničku krokem, tak těch 1000 otáček mít můžeš.
Už jsem to psal, ale zopakuju to: on v dotazu mluví o jízdě v koloně a při jízdě kolem 1000-1200 otáček. Tedy s takto nízkými otáčkami jezdí i mimo kolony.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 20.10.2011 12:23, RE: Soustředil bych se na.
Abík napisał:
Jste na omylu. Velkém omylu. Víte co je to časování ventilů a jejich překrývání. Sací otevírá, když výfuk vyfukuje a větrá. Měřil jste to někdy na klikovce, jaké to je překrývání. Vstřiky tam můžou přicmrdnout ještě dřív, než je vůbec sací ventil otevřen. 1000 rpm = 16,66 ot za sec. Jinak je mi jedno, co bude pán s autem dělat. Jinak si myslím, že servis mu to tak za 70 t. Kč zajisté opraví.
Ano, na překrytí ventilů jsem zapomněl.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.