safi napisał:
Vlastním 6 let Volvo S80 2.5T z roku 2006 a pokusím se odpovědět na dotaz.Shrnutí:S80 první generace je velmi pohodlné auto ze staré školy, kdy platilo, že čím vyšší objem motoru a váha auta, tak tím lépe. Zároveň má i na dnešní dobu zcela konkurenceschopnou výbavu a krásný vzhled a v Něměcku (ehm) jej můžete rozjet na maximálku 235km/h, na trojku můžete jet 40-150Km/h - ideální pro nájezdy na dálnici. Pokud jej ale chcete udržet v dobrém stavu, bude to něco stát (15-25 000 CZK na rok) a průměrná spotřeba 10-11 litrů u benzínového modelu by vás neměla nijak rozhodit (60% město). S příslušnou péčí není problém s autem jezdit na dovolené přes celou Evropu.Svoji S80 jsem si koupil ve Volvo Auto Průhonice, s kompletní servisní historií - auto zde bylo prodáno jako nové a celou dobu servisováno. V čemž pokřačuji. Proto se ceny za servis mohou zdát vyšší. Vyzkoušel jsem jiné neznačkové servisy a doporučuji servisovat právě v Průhonicích.Interiér je velmi prostorný, přední i zadní sedadla jsou neskutečně pohodlná, boční vedení předních sedadel není nic moc. Dozadu snadno nastoupí i vaše osmdesátiletá babička. Všechny ovládací prvky kromě mlhovek jsou velmi dobře umístěné a dají se ovládat i po slepu. Světle béžová kůže je velmi odolná trvanlivá. Vyhřívání předních sedadel funguje rychle a bez problémů, automatická dvojzónová klimatizace je více než dostatečně dimenzovaná. Počítejte s vrzáím plastů i konstrukcí předních sedaček (za to může systém minimalizující zranění páteře při nárazu zezadu. Lze je nechat v servisu seřídit (dotáhnout šrouby atd) za cca 6 000 CZK.Audio s 9 reproduktory hraje nadprůměrně dobře, ve vyšších rychlostech (nad 130km/h) poslech ruší vyšší aerodynamický hluk (aktuální generace Oktávky je na tom mnohem mnohem lépe). Multimediální schopnosti jsou nulové, musíte si dokoupit multimediální krabičku GROM.Sklápění zadních sedadel je pitomé - jde sklopit opěradlo, ale už ne zadní sedáky. V kufru překáží spodní část reproduktorů za opěrkami zadních sedadel. Tato spodní část není nijak krytá, takže pozor, ať si je nezníčíte.Styl řízení předurčuje velký volant, je to Volvo, takže se dost houpe, ale zatáčky projíždí až nečekaně dobře, auto je až do krajnosti stabilní, v kritických situacích vás překvapí přesnou reakcí, což je zásluha dlouhého rozvoru a ESP. Kontrola stabilizace a protiprokluzu je nastavená trochu citlivěji, díky vysokému točivému momentu není problém prohrabat na suchu kola i na trojku. Volant dává dostatek informací o tom, co se dějě s podvozkem.Volvu nejlépe svědčí táhlé dlouhé zatáčky, dobře si vede i v ostrých zatáčkách. Serpentiny leva-prava-leva-prava jej ale spolehlivě rozhodí. Pneu sportovní 17 palců, 225/45. Lze namontovat i 18.Auto má smysl koupit pouze s benzínovým pětiválcem 2.5l. 209 koní a super točivý moment jsou zárukou slušné zábavy za volantem. Pomáha tomu i pětistupňová manuální převodovka, která je hodně do rychla. Při 120km točí 2500ot./min.Třetí stupeň použijete od 40-150km, pětka od 80 do 235 km. V Praze jezdíte na trojku mezi 1500-200 otáčkami. Klasické koncernové nafťáky (pokud to není 3.0) strčíte bez problémů do kapsy. Stará konstrukce auta se projevuje:- Vyšší hluk v porovnání s novými auty- Vestavěné audio neumí MP3, Bluetooth, atd. To jde naštěstí vyřešit pomocí krabičky GROM (ebay), která zajistí handsfree, bluetooth streaming z iPhone i z USB- Absence sledování mrtvého úhlu, atd.Závady (započtena sleva z Volvo programu pro starší vozy) :- Výměna jedné xenonové výbojky 3 000 CZK- Těsnění kolem oken je vhodné po cca 6-8 letech vyměnit za nové 6 000 CZK-Po změně zařazené rychlosti a člápnutí na plyn se ozve “lupnnutí”, bylo potřeba vytmelit poloosy - 1 000 CZK- Opotřebované zařážky předních kol - 1000 CZK- Loketní středová opěrka a schránka před spolujezdcem mají tendenci vrzat a nelícovat (nemá smysl opravovat v servisu)- Prorezlý výfuk výměna 10 000 CZK- Krabička alarmu výměna cca 5 000 CZK- Prožrané zvukové těsnění mezi motorem a kabinou (asi kuna) 8 000 CZK po druhém prožrání už neopravováno.- Nákup a montáž BT handsfree a audio krabičky GROM 7 000 CZKTedy žádná závada, která by bránila v používání auta.Ceník pravidelných prací:- Roční prohlídka normální cca 10 000 CZK- Roční prohlídka velká (180 t. km) 15 000 CZK- Výměna předních brzd komplet 10 000 CZK- Přední a zadní tlumiče 20 000 CZK- Rozvody 12 000 CZK- Nové zimní pneu 17 Good Year Ultra Grip - 20 000 CZK- Nové letní pneu - 10 - 12 000 CZKBezpečnost:- Vysoká pasívní bezpečnost, hmotnost skoro 1800 Kg- Pozor na některé zatáčky, Volvo dost často bourá vyjetím do protisměru a čelním nárazem do protijednoucího auta. - Pokrok v bezpečnosti jde dále, takže se už nejedná o nejbezpečnější auto. Shrnuto: Pokud chcete velké auto pouze na přepravu z bodu A do bodu B, nebo pokud máte hlouběji do kapes, kupte si něco jiného.
Dobrý den, děkujeme za velmi obsažný příspěvek a poprosím Vás, abyste Váš příspěvek vložil do samostatné recenze na TipCars:
http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Vaše zkušenosti se tak dostanou k širšímu okruhu čtenářů. Děkuji a přeji hezký den.