0
powrót
 

diskuze k tématu: Volvo C30 1.6 a zkušenosti majitele po 23 tis. km.

kategorie zaszeregowania tematu: ostatní
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 30.01.2013 09:33, Převodovka chce asi více času
Velkoryse přehlédnu tu větu o Fordu a poradil bych po vyřazení dopředné rychlosti pustit spojku, počkat 3sec, sešlápnout spojku a zkusit zařadit zpátečku. Prostě na převodovku se asi nesmí spěchat.
Asi se předpokládá, že kdo si koupí do Volva 1.6-ku, tak má dost času...
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 30.01.2013 09:56, RE: Převodovka chce asi více času
David V napisał:
Velkoryse přehlédnu tu větu o Fordu a poradil bych po vyřazení dopředné rychlosti pustit spojku, počkat 3sec, sešlápnout spojku a zkusit zařadit zpátečku. Prostě na převodovku se asi nesmí spěchat. Asi se předpokládá, že kdo si koupí do Volva 1.6-ku, tak má dost času...


Mladíkovo otec zřejmě koupil tohle jako "přibližovadlo", od kterého se nedá nic čekat (kromě image).
Na jeho místě bych se zkusil někoho zkušenějšího na termín meziplyn... Na zpátečku to sice není ten správný grif, ale pořád je to řazení "dolů".
reagować
donald
ilość wystąpień30
data registracji09.05.2007
Środa 30.01.2013 10:33, na co sáhne Ford...
Asi proto Ford patří k největším výrobcům aut na světě a Volvo zkrachovalo
reagować
nicco
ilość wystąpień49
data registracji15.12.2010
Środa 30.01.2013 11:00, focus II
Focus II ma stejnou prevodovku a stejny "problem". Spatecka nekdy jde zaradit jenom pres zuby nebo po 3s nebo s vyslapnutim spojky, ale ve srovnani s Fiestou, ktera nema synchronizaci spatecky, je to mnohem lepsi. Neresim, vetsinou jezdim dopredu
reagować
Alda
ilość wystąpień36
data registracji25.05.2007
Środa 30.01.2013 11:03, místo vzadu
Ale jo, jako auto pro 2 je to ok. Měl jsem tu čest nechat se vézt, ale vzadu bych to nepřál nikomu, byť mám jen 185cm, tak jsem byl rád, že jsem se dozadu nasoukal a potom i vylezl...
reagować
eLzyx
ilość wystąpień11
data registracji03.11.2008
Środa 30.01.2013 11:44, synchronizace zpátečky
bohužel se pro většinu aut nedělají plně synchronizované převodovky. Většina z nich má nesynchronizovanou zpátečku. Řekl bych, že je tomu tak i v případě tohoto "Fordu". Někdy bývá pro snazší a rychlejší zařazení zpátečky v převodovce brzdící element, je možné, že již nebrzdí tak jak by měl.
Každopádně - když Volvo, tak s Volvo motorem a převodovkou. Auto získá úplně jiný charakter, zvuk pětiválce si majitel zamiluje. A převodovka? Plně synchronizovaná včetně zpátečky.
reagować
eLzyx
ilość wystąpień11
data registracji03.11.2008
Środa 30.01.2013 11:50, RE: na co sáhne Ford...
donald napisał:
Asi proto Ford patří k největším výrobcům aut na světě a Volvo zkrachovalo


to bohužel nemusí nic vypovídat o technických kvalitách výrobce. Vyrábíte-li ryze spotřební věc se ziskem 100t Kč při ročním prodeji 1mio ks, získáte více než když vyrábíte kvalitu se ziskem 200t Kč při prodeji 100t ks. A jak jistě víte, tak lidé se dívají převážně na cenu. Platí to o elektronice, nábytku, autech ...
reagować
rojack
ilość wystąpień145
data registracji06.01.2009
Środa 30.01.2013 13:59, Tak si shrňme ty rady
1. Čekejte 3s
2. Dávejte meziplyn
3. Jezděte jenom dopředu
Dnes jsem se pobavil. Děkuji. Tohle auto s fordí převodovkou si nikdy nepořídím.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 30.01.2013 16:23, RE: Tak si shrňme ty rady
rojack napisał:
1. Čekejte 3s2. Dávejte meziplyn3. Jezděte jenom dopředuDnes jsem se pobavil. Děkuji. Tohle auto s fordí převodovkou si nikdy nepořídím.


Hele s tím meziplynem asi někteří nechápete dost dobře jeho funkci. Meziplyn sloužil k roztočení předlohového hřídele na otáčky přibližně podobné s otáčkami hnaných (ozubených) kol (přesněji ne otáčky, ale obvodové rychlosti), aby vůbec šlo zařadit. Takže meziplyn se dával jen při podřazování, kdy se např. na 4-ku předloha točila nižšími otáčkami než na 3-ku a tudíš ji bylo třeba meziplynem roztočit. Proto se spojka sešlapuje 2x. Poprvé při vyřazení, pak se musí pustit, plynem se roztočí předloha (to je ten meziplyn) a pak se rychle šlape znovu spojka dokud se předloha točí a obvodové rychlosti příslušných ozubených kol jsou podobné, aby tato do sebe zapadla. Při stání na místě je meziplyn nesmysl a naopak je potřeba předlohu zabrzdit nebo zpomalit, a proto se čeká. Spojka se dá vyšlápnout 2x, podle velikosti otáček, které měl motor bezoprostředně před tím.ˇPokud byly vyšší, tak předlohu dvojspojkou zpomalím rychleji na volnoběžné, než čekáním na dotáčení předlohy.

Jen doplním, že pokud se řadí nahoru, tak se mačká jen 2x spojka, právě pro zbrzdění předlohy padajícími otáčky motoru během přeřazení na následující stupeň. Proto bývá např řazení starých náklaďáků nebo autobusů tak rozvážné. Tam se železo hlídalo ušima, nohama a rukama. Dnes to udělá párek třecích kroužků, kterým se honosně říká synchrony.
Navíc se tehdy přesouvala tuším celá kola a dnes všechna kola běží v záběru stabilně a přesunují se jen "zámky". Takže kdž to chrčí při nedošlápnuté spojce nebo synchron není schopen vysoké rychlosti zbrzdit, tak se neočesávají zuby přímo na kolech a ozuby "zámků".
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.