cytat:
reakce na: Jimmy05, 08.10.2022 22:07 (Zdravim, zvazuji nakup ojeteho ...)
Pokud někomu nevadí, že vozí metr místa nad hlavo, malý kufr (= krátký!), auto, co se tváří namachrovaně jako že by mohlo do terénu, proč ne?
taky jsem před lety blbnul s SUV (konkrétně šlo o Honda CR-V a Mitsubishi Outlander), ale pak mě to naštěstí přešlo. Jinak pokud bych mermomocí trval na SUV, vybíral bych opět podle obecných zásada a vítězem mé volby by bylo Honda CR§V s atmosferickým benzínovým motorem 2,0i. SUV je jen módní blbost, protože užitná hodnota auta je degradována výše zmíněnými rysy. Dospěl jsme ale k názoru, že SUV není kategorie pro mě a vybral jsem kombi s pořádným benzínovým motorem, pohonem 4x4 a nejlepší bezpečností ve své třídě. A nelituji. Na to, že motor má 129kW, převodovku CVT je spotřeba menší!!! než u moderního dýzlu a je jen stěží uvěřtelných 6,7l průměr za dobu, co jej mám (na dlouhé trasy a s trochou cviku se dá jet úplně v pohodě za 6-6,2). Stačí si uvědomit, že mám pod zadekm usedlé ropdinné kombi a ne nějaký hot hatch. V terénu za využití moderních asistentů, jako je X-mode, zdolám prakticky cokoliv, pokud mě nelimituje světlá výška vozu (cca 19cm) a když potřebuji, tak do kufru nacpu půl baráku. Ale SUV??? Nevidím v tom žádný smysl. Každý se ke své volbě musí propracovat. Vyjádřit se mohu pouze k Volvu XC60, ale jde o vůz z roku asi 2012. Mrňavý namačkaný nic uvnitř, vzadu tragédie. Měřím 186cm a jízda za volantem byla na hranici únosnosti a za mě si nesedl nikdo. Kufr jsem již zmínil. Motor nehodnotím, protože z dýzlů jsme již dávno taky vyrostl a nevidím v nich dnes žádný ekonomický smysl, zeména v době, kdy nafta stojí výrazně víc, než benzín a předpoklad závady s ohledem na složitost dýzlového motoru je otázkou každého dne. Spotřeba je už dávno srovnatelná s benzínem, tedy mezi 6-8/100 km. Musím ale říct jednu pozitivní věc: asi před měsícem jel taxikem na letiště. Šlo o Oktávku kombi r.v. 2020 (prý). Když jsem s ezeptal na motor, jestli je to 1,4 TSI či 1,8TSI či jaký (nezajímám se o škodofky), tal prý 1,6 dýzl. Klobouk dolů, protože podle projevu motoru jsem žil celou cestu v domění, že jde o benzín. Mát mě jen otáčkoměr s nízkým rozsahem. Výtečně odhlučněný, velmi slušná dynamika. No a protože kombi, tak vysoká UH. prostor uvnitř, kufr, ticho a pohodlí. Oktávka urazila od dob, kdy jsem vlastnil služební 1,9TDI, veliký kus. 100x lepší, než nějaké pseuod auto typu SUV, které si hraje na něco, čím ve skutečnosti není.