0
powrót
 

diskuze k tématu: Rodinné auto vyšší jako SUV, bezpečné, prostorné do 225tis

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy
Puk82
ilość wystąpień21
data registracji07.07.2018
Sobota 09.01.2021 13:38, Rodinné auto vyšší jako SUV, bezpečné, prostorné do 225tis
Zdravíčko přátelé.
Uvažuji vzhledem k rozrůstající se rodině o autě s vyšším posedem jako některá SUV, bezpečné, prostorné do 225tis cca. ad roku 2012 a výše.
Koukal jsem na Tiguan, pak na S-Max s mnohem větším kufrem, Kuga mě zase velikostí kufru zklamal.
Z aut mi prošli pod rukama jen škodovky, VW, Fordy a žigulíci, které jsem si servisoval sám, ale nyní se blíží "doba turbová" a já se v tom neorientuji.
Pokud poradíte auto s vyšším posedem, prostorem, přijatelnou cenou za servis a díl, sem s ním. Preferoval bych benzín, ale pokud servis vychází cca stejně - rozvody, spojka, DPF,.. tak klidně naftu, obojí do obsahu 2.0.
Jaké motory si nechám tedy poradit. Děkuji.
Dacii prosím vynechte. POkud bych ji koupil, rovnou bych se do ní musel odstěhovat
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 12.01.2021 11:01, RE: Rodinné auto vyšší jako SUV, bezpečné, prostorné do 225tis
cytat:
reakce na: Puk82, 09.01.2021 13:38 (Zdravíčko přátelé. Uvažuji vzh ...)

Ahoj, nevíme, jestli jezdíš spíše krátké trasy nebo dlouhé a kolik těch dětí musíš vozit. Pokud jen dvě, může stačit bohatě i C-MAX apod

- Ford S-MAX má spolehlivý benzín až mnohem dražší 1.5 Ecoboost. Pak je tu atmosférický 2.0i, kde můžou selhat vířivé klapky a odrovnat motor. Prý se to dá poznat zvukově, že jsou uvolněné a je čas se tomu vyhnout. Spolehlivý je 2.3i, ale ten je dostupný jen v automatu.
V dieslu je situace lepší, motor 2.0 TDCi 2011+ se povedl a pravidelně udržovaný má nadprůměrnou výdrž. Díly nejsou tak drahé jako u korejců a japonců, tohle bych si pozjišťoval přesněji. S-MAX má slabinu jen v zámku pátých dveří a ve vyšším nájezdu odchází něco v kompresoru klimatizace(šikovný automechanik to umí opravit, ostatní mění celý kompresor )
V práci hned několik kolegů mají S-MAX facelift 2.0 TDCi a jezdí i město. U dvou se musel kolem 200tis.km uměle vypálit filtr pevných částit, ale funguje dobře dál, neměnil se.
Jinak u SMAXe je dobré se vyhnout 1.6Ecoboostu, je to riziková volba, zejména u ojetiny.

- Touran II.facelift - cenově jsi pod povednenými motory EA211 1.4 TSI, možná bys něco našel v Německu. Jinak zbývají diesly 1.6 TDI a 2.0 TDI, oba už CR a ty při poctivé údržbě jsou spolehlivé. U dvoulitru, kde se měnil olej co 30tis.km, se doporučuje preventivně vyměnit sadu zdvihátek a vahadel. Můj automechanik mi tvrdí, že i do města raději tyhle CR diesly, než TSI řady EA111

- Pokud máš max. dvě děti, stačil by Ford C-MAX, resp. Grand C-Max a ten je sehnatelný s atmosférickým motorem 1.6 Ti-VCT 92kw, což by Ti možná sedlo, protože bys neměl problém si jej servisovat sám. Motor 1.0EB 9xkw jede dobře, má 6-kvalt, ale nemá rád jen krátké trasy, na zahr. forech si pak majitelé stěžijí na zakarbonovaný motor. Pokud ale jezdíš do práce okresky 2x20km, motoru to bude stačit na "vypálení sazí".
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.