cytat:
reakce na: Puk82, 09.01.2021 13:38 (Zdravíčko přátelé. Uvažuji vzh ...)
Ahoj, nevíme, jestli jezdíš spíše krátké trasy nebo dlouhé a kolik těch dětí musíš vozit. Pokud jen dvě, může stačit bohatě i C-MAX apod
- Ford S-MAX má spolehlivý benzín až mnohem dražší 1.5 Ecoboost. Pak je tu atmosférický 2.0i, kde můžou selhat vířivé klapky a odrovnat motor. Prý se to dá poznat zvukově, že jsou uvolněné a je čas se tomu vyhnout. Spolehlivý je 2.3i, ale ten je dostupný jen v automatu.
V dieslu je situace lepší, motor 2.0 TDCi 2011+ se povedl a pravidelně udržovaný má nadprůměrnou výdrž. Díly nejsou tak drahé jako u korejců a japonců, tohle bych si pozjišťoval přesněji. S-MAX má slabinu jen v zámku pátých dveří a ve vyšším nájezdu odchází něco v kompresoru klimatizace(šikovný automechanik to umí opravit, ostatní mění celý kompresor
)
V práci hned několik kolegů mají S-MAX facelift 2.0 TDCi a jezdí i město. U dvou se musel kolem 200tis.km uměle vypálit filtr pevných částit, ale funguje dobře dál, neměnil se.
Jinak u SMAXe je dobré se vyhnout 1.6Ecoboostu, je to riziková volba, zejména u ojetiny.
- Touran II.facelift - cenově jsi pod povednenými motory EA211 1.4 TSI, možná bys něco našel v Německu. Jinak zbývají diesly 1.6 TDI a 2.0 TDI, oba už CR a ty při poctivé údržbě jsou spolehlivé. U dvoulitru, kde se měnil olej co 30tis.km, se doporučuje preventivně vyměnit sadu zdvihátek a vahadel. Můj automechanik mi tvrdí, že i do města raději tyhle CR diesly, než TSI řady EA111
- Pokud máš max. dvě děti, stačil by Ford C-MAX, resp. Grand C-Max a ten je sehnatelný s atmosférickým motorem 1.6 Ti-VCT 92kw, což by Ti možná sedlo, protože bys neměl problém si jej servisovat sám. Motor 1.0EB 9xkw jede dobře, má 6-kvalt, ale nemá rád jen krátké trasy, na zahr. forech si pak majitelé stěžijí na zakarbonovaný motor. Pokud ale jezdíš do práce okresky 2x20km, motoru to bude stačit na "vypálení sazí".