Milan123 napisał:
To není o tom, že by mi bylo ukradený životní prostředí a to co čicháme. Ale myslím to tak, že pokud chceme jezdit, létat, plout lodí...vždycky budeme ničit životní prostředí i sebe. Konkurence na tom nebyla s pravidla lépe než VW a ani se toho moc nezměnilo. Kvůli této aféře se jde naplno do elektromobilu..což pořádně nikdo nechce a navíc se stejně bude ničit životní prostředí...myslíte si snad, že se elektrika vyrábí v zásuvce a že baterie se samy rozmnožují? Jen se přenese problém z automobilek jinam...toť vše!
I tohle všechno lze dělat, ale nemusíme se přitom tvářit jako pokrytci.
Nikdo netvrdí, že najdeme něco, čím nebudeme ničit ŽP. Nic takového neexistuje při současném standardu života vyspělých civilizací, založených na nadprodukci. Ale proč se tváříme, že zrovna my budeme tu Zemi ochraňovat ausgerechnet chrochtákem, jen pro to, že má o 10% nižší emise naprosto z hlediska škodlivosti nepodstatné CO2. A teď padla kosa na kámen, protože se ukázalo, že to neumíme s těmi ostatními, skutečnými jedy. A co uděláme? Poučíme se z toho? Ale kdeže, stejné technologie nacpeme do mnohem čistšího procesu spalování a rozeserem (musel jsme to napsat) i to, co nám 15 let spolehlivě plní EURO 6 (ano napsal jsem 15 let a Euro 6, protože Euro 6= prakticky Euro 4, ty odchylky jsou zanedbatelné).
A místo toho začínáme prokopávat jiné slepé uličky, protože proč? protože na to můžeme dostat prachy od hloupých vlád, které nemají odborníky, ale pochlebovače, lobisty a podobnou svoloč.
Ani elektřina ani vodík se tady nikde neválí, oboje musíme nějak získat/vyrobit a na oboje budeme potřebovat co? No energii a tím se nám kruh uzavírá, a to prosím na té elementární bázi, aniž by bylo nutno provádět sáhodlouhé výpočty.
Jediné skutečně ekologické pohony jsou na CNG, LPG, benzín kombinované s nějakým krátkodobým úložištěm přebytečné energie (Hybridní pohon). Všechno ostatní považuji do osobních aut s ohledem na emise a hospodaření s energií za méně vhodné alternativy (nafta, vodík, plug-in elektromobily).
V lokálním použití pak mají některé alternativy opodstatnění, ale pouze za předpokladu rozumné ekonomiky provozu a samozřejmě bez dotací.
Otevřeně říkám, že já ty chrochtáky čuchat nechci a není mi vůbec proti srsti ty nevyhovující prostě rozebrat a předělat a stejně tak nechci nikomu platit "ekologické" vozítko, když moc dobře vím, že ekologické není.