wolff napisał:
Jeden dotaz? Jak jste přišel na to, že AR 164 koroduje (nebo rezaví) a Vento ne - neb to není napsané. Co já vím, tak Ar koroduje naprosto klasicky (to znamená, že je chycený spodek u aut starších 12 - 13 let, ale co se Venta týká, tak to je rezavý jak liška ne jenom na zadním víku (známý to neduh VW),a le i na lemech blatníků a o prohnilým spodku nemluvím. Samozřejmě záleží na tom, odkud to auto je dotažené a kdo s tím a jak jezdil, ale rozhodně porovnávat Vento s AR je trochu ulítlý. Prostě op...
Nechápu jak se může někdo srovnávat Alfu 164 s Ventem, divim se, že dotyčný nechce ještě MX5?
, Vento je volba rozumu, Alfa je volba srdce. Motor 2,5 TD je opravdu od VM motori a nevím, jak autor přišel na to, že má rozvod OHV, to je ale blbost,
, Tenhle motor má rozvody poháněné soustavou ozubených kol, což je zvláštní, ale věčné a bezproblémové, jinak později tenhle motor poháněl třeba i Jeep Vrangler, Chrysler Voyager, ale tadxy užv ozubená kola ke škodě nemá, ale klasickej řemen. Zvláštností hlavy na 2,5 TD od VM motori je, že je rozdělena netypicky na 5 částí, což při případném prsknutí trochu redukuje náklady na opravy. které jsou jinak vysoké.Oproti 164 je Vento konstrukčně mnohem méně vyspělé, ale zato podstatně spolehlivější, Je to také vůz o dvě třídy nižší, takže ta nižší vyspělost a atypičnost některých řešení je pozoruhodná, ale co třeba místo venta Peugeota 306, nebo Citroena ZX 1,9TD, ty nejsou špatné a až na nižší odolnost některých komponentů (uložení zadní nápravy) celkem spolehlivé.Osobně bych si koupil asi nějakého Japonce.