Petr79 napisał:
Já vážně nechápu, co všichni řeší. Vzhledem k metodice měření splnění norem je otázka softwaru stejně podružná (alespoň já nejezdím se zalepenými spárami, jen s minimem paliva, pouze v jednom a jen na hranici volnoběhu), takže normu v provozu vlastně moje. byť nové, auto nikdy nesplní...skutečnost, že si automobilka pomohla v testu je sice nečestné, ale globálně to otázku vypouštěných škodlivin stejně nijak neřeší a vlastně ani neovlivňuje....pokud by se mělo něco řešit, pak změnu metodiky měření, aby odpovídala reálnému provozu...
Jenže musíme rozlišovat emise a emise. Problém vznikl, kvůli emisím jedovatých NOx, které i za normálního provozu lze udržet nízké (jsou nezávislé na množství paliva, které motorem projde), zatímco zalepené spáry a málo benzínu v nádrži a příslovečná jízda na volnoběh jsou kvůli emisím CO2, které korespondují se spotřebou paliva.
Takže s poslední větou se nedá souhlasit, protože je demagogická a zavádějící neb míchá dohromady obě skupiny emisí.
Změna software má snížit emise škodlivin (NOx), ale neškodné emise CO2 neměnit. Problémem ovšem je, že za emise CO2 platíme z vlastní peněženky, zatímco NOx máme tak nějak zadarmo.