*autofans* napisał:
Jsem neustále fascinován čecháčstvím k modle v podobě modelu T5. I přestože existují spolehlivější a kupodivu levnější auta stejné kategorie tak předchozí T4 udělala značce VW tak dobrou reklamu, že po T5 touží všichni řidiči kromě těch kteří toto auto a jeho vrtochy už zažili na vlastní kůži. Navíc otázka ohledně T5 už se zde řešila několikrát tak bych tazatelům doporučil hledat. Můj názor je, že raději k ceně olítané T5 přidám 150tKč a každé 4 roky si koupím nového Experta, Vivaro, Traffic. Chápu však, že pro spoustu čechů je společensky nepřijatelné vyrazit na hory v něčem jiném než v T5 4motion na hlínách s dodělávanýma oslňujícíma xenonama a na 200k čiplým tédéíčku.
obávám se, že expert/vivaro/traffic na tom nejsou spolehlivostí lépe, jen je ve vašem návrhu výhoda záruky na první dva roky...což je důvod, proč by při menším nájezdu levněji vyjít mohly
málokterá konkurence má 4x4 z výroby...a úroveň těchto 4x4 také kolísá.
také většina konkurence nemůže tahat přívěsy přes 2 tuny (vito/viano a tranzit v určitých konfiguracích za příplatek, jiné snad vůbec) a zmiňovaný expert (scudo/jumpy) je menší než t5 = místo krátké t5 koupit dlouhého experta
cenový rozdíl sofistikovanější techniky t5 s podobnou spolehlivostí - v konkurenci s jinými dodávkami této kategorie - je pro mě osobně, i přes akční slevu 100 tisíc na některé modely (tyto akční slevy jsou téměř neměnné ještě od doby, kdy jsem vw prodával), velký.
ale, částečně i díky marketingu vw, absolutní ztráta hodnoty t5 je srovnatelná s konkurencí...čili proč by si bohatší člověk nekoupil t5, když ztratí na hodnotě naprosto stejně jako jakákoli jiná dodávka? a firma má trochu lepší image
zakončil bych to tak, že na trhu neexistuje dodávka spolehlivá jako byla t4 (netuším, jak relativně nový custom), vzdáleně se jí blíží t5 (od modelu 2008) a vito/viano (pokud uživatel nezkombinuje pohon 4x4 a jízdu po dálnicích).