0
powrót
 

diskuze k tématu: VW Transporter T5 – dokáže nahradit spolehlivou předchozí generaci?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Piątek 27.12.2013 11:57, t5
t4, pominu-li první 2-3 roky výroby, byla obvzláště spolehlivá auta a novější auta se spoustou elektroniky, menšími motory o vyšším výkonu a dalšími "nutnostmi", dle předpisů evropské unie nebo přání majitelů, nemohou konkurovat

první t5 nejsou šťastné a ačkoli jsou na nich problémové partie obvykle už vyměněny (i několikrát), modely 2004 a 2005 nedoporučím.

na co si dát hlavně pozor - zda servis dodržoval doporučenou specifikaci olejů. s tím měly problémy vačky zvlášť u 2,5 litrových motorů. pokud majitel měnil (správný!) olej častěji než po předepsaných 30.000 km, pak berte všemi deseti.
dalšími problémy byly vodní pumpy, hlavy motorů (opravdu je nutno zahřát, než šlápnete do plných) a turba (nechávat dochladit). u nejsilnějších variant (128 kw) odcházely poloosy, u slabších (96 kw a 77 kw) jen pokud byly čipované a řidič čuně (plný rejd a plný plyn)

pokud chcete starší t5, pak průběžně stoupala spolehlivost a od modelu 2008 lze říct, že jsou již povedené. za sebe doporučiím motor 1,9 se 77 kw. pokud jezdíte dálnice nebo často s těžkým přívěsem, pak 2,5 s 96 kw.
i zde ocházely vodní pumpy a hlavy motorů (u 2,5), ale pumpy jsou již většinou měněny. pokud neodešla hlava motoru doposud, patrně s tím jezdil rozumný řidič a neodejde ani teď.
myslím, že pohon 4x4 se nedělal s motorem 1,9, pak máte jednoduchou volbu

po faceliftu (model 2010) se změnily motory na 2,0 a doporučitelné jsou zase obě prostřední motorizace (75 kw a 103 kw). 75 kw opět pro město a okolí, 103 kw pro častý dálniční provoz. 4x4 zase se silnější motorizací. už tu jsou filtry pevných částic, tak obvzlášť u 103 kw, pokud ji občas neprojedete po dálnici, bude řvát kontrolka o nutnosti servisu kvůli filtru. samozřejmě byly drobné dětské nemoci, ale spolehlivostí srovnatelné s modely 2008 a 2009
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 27.12.2013 13:20, T5 vs. T4
Je třeba počítat s tím, že T5 je navoněnější, hezčí, líp se s ním jezdí, ale kvalit T4 zdaleka nedosahuje. U T4 bylo jedno, jestli byl s 1,9 nebo 2,5 TDI, prostě jezdil a nic nechtěl. Maximálně začal reznout (což ale T5 rezne taky ale dřív). T5 je doporučitelná pouze s 1,9 TDI a ta může být pro spoustu lidí slabá. 2,5 je už úplně jiná konstrukce a o problémech jsou pomalu knihy, i když jezdí pěkně se solidní spotřebou. Druhá věc je, že dnes už nelze koupit pořádnou nezničitelnou dodávku v této velikosti, takže to chce vybrat nejmenší zlo. Asi největší výhoda Transporteru je, že se s ním jezdí jako s normálním autem a má malý pokles hodnoty (i když taky vyšší ceny).
reagować
cooon
ilość wystąpień9
data registracji05.12.2008
Piątek 27.12.2013 13:50, T5 Nebrat
S T5 (zakoupen nový 2009) jsem najezdil za 4 roky 187000km (1,9TDi 62 kw). Problémy : Hned ze začátku prasklá vzduchová hadice turba- opraveno v záruce, dále vadná řídící jednotka ESP- auto občas samo od sebe přibrzdilo jedno z kol než vyhlásilo poruchu na brzdovém systému - dost nepříjemné v zimě - opraveno v záruce. potom ve 150000km výměna poloosy (prý bolest transportérů), výměna středního dílu výfuku, pořád upadávalo hrdlo z nádržky pro ostřikovače. JInak celkem často odcházely žárovky H4 a osvětlení SPZ. Pořád něco drnčelo a skřípalo v interiéru - servis nebyl schopen vyřešit. Měřím 190cm a za volantem jsem se cítil jak v "dobytčáku", posed ja ve vlaku ČD, otlačené pravé koleno od palubní desky ( umístění řadicí páky). Na kratší vzdálenosti ok, ale po delší jízdě byl člověk zničený - nepohodlné tvrdé sedačky, které brzo popraskaly, vysoká hlučnost v interiéru jak od kol tak od motoru a tvrdý podvozek. Ve zpětných zrcátkách se špatně orientovalo, jsou totiž úplně stejné jako ve VW Caddy, ne půlené jako v ostatních dodávkách. A motor? Ráno člověk startoval traktor ne auto, hlučný a třásl s celým autem - hrůza. Kolem 120km/h začla vibrovat řadící páka. Kdyby záleželo na mě tak tenhle motor bych nikdy do auta nedal( 62Kw je málo i pro osobák) "někdo u nás ve firmě měl slabší chvilku a takhle to dopadlo".Mám zkušenost i se silnější verzi 77KW - taky žádná hitparáda (možná pro rozvážení rohlíků po městě) Od začátku problém s řazení 3°a 4° v servisu mi řekli že je to normální. Jinak výborný, odolný podvozek a výborné brzdy. Po 4 letech začala koroze karoserie spodní hrany dveří a kolem kliky bočních dveří. Takže když to shrnu průměrné auto za nadprůměrné prachy. Teď mám dodávku od konkurenční značky, stejného objemu motoru. Pohodlí, spotřeba a kultivovanost motoru je úplně jinde (lepší ). Poruchy zatím žádné. Myslím že VW by se od konkurence mohl v mnoha ohledech lecos přiučit.
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Poniedziałek 30.12.2013 09:40, Fascinace marketingem VW
Jsem neustále fascinován čecháčstvím k modle v podobě modelu T5. I přestože existují spolehlivější a kupodivu levnější auta stejné kategorie tak předchozí T4 udělala značce VW tak dobrou reklamu, že po T5 touží všichni řidiči kromě těch kteří toto auto a jeho vrtochy už zažili na vlastní kůži. Navíc otázka ohledně T5 už se zde řešila několikrát tak bych tazatelům doporučil hledat. Můj názor je, že raději k ceně olítané T5 přidám 150tKč a každé 4 roky si koupím nového Experta, Vivaro, Traffic. Chápu však, že pro spoustu čechů je společensky nepřijatelné vyrazit na hory v něčem jiném než v T5 4motion na hlínách s dodělávanýma oslňujícíma xenonama a na 200k čiplým tédéíčku.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 30.12.2013 14:54, RE: Fascinace marketingem VW
*autofans* napisał:
Jsem neustále fascinován čecháčstvím k modle v podobě modelu T5. I přestože existují spolehlivější a kupodivu levnější auta stejné kategorie tak předchozí T4 udělala značce VW tak dobrou reklamu, že po T5 touží všichni řidiči kromě těch kteří toto auto a jeho vrtochy už zažili na vlastní kůži. Navíc otázka ohledně T5 už se zde řešila několikrát tak bych tazatelům doporučil hledat. Můj názor je, že raději k ceně olítané T5 přidám 150tKč a každé 4 roky si koupím nového Experta, Vivaro, Traffic. Chápu však, že pro spoustu čechů je společensky nepřijatelné vyrazit na hory v něčem jiném než v T5 4motion na hlínách s dodělávanýma oslňujícíma xenonama a na 200k čiplým tédéíčku.


Myslím, že kdyby konkurence přišla s něčím podobným za lepší cenu, tak by z Transpíku a Mulťáku taková modla nebyla. Jenže kolik podobných vozů jako Mulťák s 4Motion na hlínách vyrábí konkurence? Já žádný takový neznám (aspoň ne se spolehlivým 4x4). A škrábat se pravidelně někam na zasněžený svah s plně zatíženou dodávkou s předním náhonem by se mi nechtělo. Proto i když má T5 své mouchy, tak patří mezi menší zlo opodstatněné vysokou užitnou hodnotou (4x4) a s malým poklesem hodnoty.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Poniedziałek 30.12.2013 16:09, RE: Fascinace marketingem VW
*autofans* napisał:
Jsem neustále fascinován čecháčstvím k modle v podobě modelu T5. I přestože existují spolehlivější a kupodivu levnější auta stejné kategorie tak předchozí T4 udělala značce VW tak dobrou reklamu, že po T5 touží všichni řidiči kromě těch kteří toto auto a jeho vrtochy už zažili na vlastní kůži. Navíc otázka ohledně T5 už se zde řešila několikrát tak bych tazatelům doporučil hledat. Můj názor je, že raději k ceně olítané T5 přidám 150tKč a každé 4 roky si koupím nového Experta, Vivaro, Traffic. Chápu však, že pro spoustu čechů je společensky nepřijatelné vyrazit na hory v něčem jiném než v T5 4motion na hlínách s dodělávanýma oslňujícíma xenonama a na 200k čiplým tédéíčku.


obávám se, že expert/vivaro/traffic na tom nejsou spolehlivostí lépe, jen je ve vašem návrhu výhoda záruky na první dva roky...což je důvod, proč by při menším nájezdu levněji vyjít mohly

málokterá konkurence má 4x4 z výroby...a úroveň těchto 4x4 také kolísá.
také většina konkurence nemůže tahat přívěsy přes 2 tuny (vito/viano a tranzit v určitých konfiguracích za příplatek, jiné snad vůbec) a zmiňovaný expert (scudo/jumpy) je menší než t5 = místo krátké t5 koupit dlouhého experta

cenový rozdíl sofistikovanější techniky t5 s podobnou spolehlivostí - v konkurenci s jinými dodávkami této kategorie - je pro mě osobně, i přes akční slevu 100 tisíc na některé modely (tyto akční slevy jsou téměř neměnné ještě od doby, kdy jsem vw prodával), velký.
ale, částečně i díky marketingu vw, absolutní ztráta hodnoty t5 je srovnatelná s konkurencí...čili proč by si bohatší člověk nekoupil t5, když ztratí na hodnotě naprosto stejně jako jakákoli jiná dodávka? a firma má trochu lepší image

zakončil bych to tak, že na trhu neexistuje dodávka spolehlivá jako byla t4 (netuším, jak relativně nový custom), vzdáleně se jí blíží t5 (od modelu 2008) a vito/viano (pokud uživatel nezkombinuje pohon 4x4 a jízdu po dálnicích).
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Poniedziałek 30.12.2013 16:30, RE: Fascinace marketingem VW
Paul napisał:
*autofans* napisał:
Jsem neustále fascinován čecháčstvím k modle v podobě modelu T5. I přestože existují spolehlivější a kupodivu levnější auta stejné kategorie tak předchozí T4 udělala značce VW tak dobrou reklamu, že po T5 touží všichni řidiči kromě těch kteří toto auto a jeho vrtochy už zažili na vlastní kůži. Navíc otázka ohledně T5 už se zde řešila několikrát tak bych tazatelům doporučil hledat. Můj názor je, že raději k ceně olítané T5 přidám 150tKč a každé 4 roky si koupím nového Experta, Vivaro, Traffic. Chápu však, že pro spoustu čechů je společensky nepřijatelné vyrazit na hory v něčem jiném než v T5 4motion na hlínách s dodělávanýma oslňujícíma xenonama a na 200k čiplým tédéíčku.
Myslím, že kdyby konkurence přišla s něčím podobným za lepší cenu, tak by z Transpíku a Mulťáku taková modla nebyla. Jenže kolik podobných vozů jako Mulťák s 4Motion na hlínách vyrábí konkurence? Já žádný takový neznám (aspoň ne se spolehlivým 4x4). A škrábat se pravidelně někam na zasněžený svah s plně zatíženou dodávkou s předním náhonem by se mi nechtělo. Proto i když má T5 své mouchy, tak patří mezi menší zlo opodstatněné vysokou užitnou hodnotou (4x4) a s malým poklesem hodnoty.


http://professional.peugeot.cz/professional-katalogy-osobni-expert-tepee-4x4-cenik/
pro hardcore uživatele i s mechanickou uzávěrkou diferenciálu na zadní nápravě. Mimo jiné v ČR celkem oblíbené ve furgonu u vodárenských společností. Když si odmyslím 4x4 tak např Vivaro Life nabízí stejnou variabilitu interiéru jako Multivan a stojí o třetinu méně. Přitom 2.0 CDTi neboli Dci od Renaultu je oproti R5 TDI držák stejně jako 2.0HDI u Expert/Jumpy nebo Scudo. Nově lze toto auto koupit i jako Toyota Proace se zárukou na 3 roky. Další kouzlo všech uvedených je výrazně levnější autorizovaný servis a to i v případě Toyoty kde s Vámi nebudou zametat jako u VW neboť tato značka i v jinak obvykle otřesných poměrech panujících u autorizovaných servisů v ČR drží celkem slušný standard pokud jde spokojenost zákazníka - mluvím z vlastní zkušenosti s Yarisem a Avensisem servisovaným v autorizáku. Je mi jasné, že ani jeden z jmenovaných konkurentů nemá tak zvučné jméno a modře osvětlené nástupní schůdky, ale tazatel má dvě možnosti. Buď si koupí ojetou T5 a pokud mi ji neukradnou dříve než se začne sypat tak si musí vyčlenit více peněz na servis nebo sleví z pár požadavků a image a má normální auto podobné užitné hodnoty se servisními nároky na úrovni Octavie a ne Phaetonu.


reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Poniedziałek 30.12.2013 17:03, RE: Fascinace marketingem VW
*autofans* napisał:

http://professional.peugeot.cz/professional-katalogy-osobni-expert-tepee-4x4-cenik/ pro hardcore uživatele i s mechanickou uzávěrkou diferenciálu na zadní nápravě. Mimo jiné v ČR celkem oblíbené ve furgonu u vodárenských společností. Když si odmyslím 4x4 tak např Vivaro Life nabízí stejnou variabilitu interiéru jako Multivan a stojí o třetinu méně. Přitom 2.0 CDTi neboli Dci od Renaultu je oproti R5 TDI držák stejně jako 2.0HDI u Expert/Jumpy nebo Scudo. Nově lze toto auto koupit i jako Toyota Proace se zárukou na 3 roky. Další kouzlo všech uvedených je výrazně levnější autorizovaný servis a to i v případě Toyoty kde s Vámi nebudou zametat jako u VW neboť tato značka i v jinak obvykle otřesných poměrech panujících u autorizovaných servisů v ČR drží celkem slušný standard pokud jde spokojenost zákazníka - mluvím z vlastní zkušenosti s Yarisem a Avensisem servisovaným v autorizáku. Je mi jasné, že ani jeden z jmenovaných konkurentů nemá tak zvučné jméno a modře osvětlené nástupní schůdky, ale tazatel má dvě možnosti. Buď si koupí ojetou T5 a pokud mi ji neukradnou dříve než se začne sypat tak si musí vyčlenit více peněz na servis nebo sleví z pár požadavků a image a má normální auto podobné užitné hodnoty se servisními nároky na úrovni Octavie a ne Phaetonu.


a jak se chová ten dangal při delších dálničních přesunech? a jaký to má vliv na jeho životnost?
jak rozhodí chování a vyváženost vozu?
zjevně u toho nefunguje esp a automat...no, ani jedna z věcí mi nepřipadá extra důležitá, ale spousta umělců za volantem bez nich nepřežije

tím na tento systém neplivu, jen píšu, že nebyl přímo vyvíjen s vozem, jak tomu je např. u vw nebo mercedesu.
je to taková "dodělávka", jako když volvo nabízí náklaďáky 6x6 a do speciální dílny dodají sériovou 6x4 a tam ji předělají. na první pohled umí to samé, co man či mercedes, na druhý je to kompromis s posvěcením továrny

jinak jsem viděl i 4x4 u transitů...kde nevím, zda se jedná o tovární 4x4 nebo dodělávku
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 31.12.2013 08:54, Filozofie Transpíku
Bavím se teď o Transpíku s 4x4, protože bez 4x4 dávají větší smysl (většinou) konkurenti.
Ano, vyrábí se i jiné dodávky s 4x4, ale i v případě MB jde o externí dodělávky, obvykle s nevalnou použitelností celku na silnici (příšerné jizdní výkony, omezené jízdní vlastnosti) a ne zrovna dlouhou životností. Jak už bylo výše zmíněno, i užitné vlastnosti a omezenost ve výbavě tím utrpí. Prostě musí zájemce učinit velké kompromisy. A vysoké servisní náklady, nepočítaje ztrátu času a nervů v případě větší závady, ho čekají taky.
Kouzlo a filozofie Transpíku, kterou konkurence nepochopila, nebo se bojí s něčím takovým přijít (asi si spočítali, že by to pak nemohli prodávat za diskontní ceny jako obyč dodávky), je v univerzálnosti bez kompromisů. Chci funkční a blbuvzdorné 4x4? Není problém. Chci k tomu automat a veškerou komfortní výbavu? Není problém. Chci mít malý autobus a zároveň si odtáhnout jachtu k Jadranu a zacouvat s ní až do vody a pak vyjet zpátky na cestu? Není problém. Chci to vše najednou? Ano, stačí to zaplatit.
Jezdil jsem už s různými dodávkami, od Transitu po velkého Craftera, i s malými jako Caddy. Čím se ale Transpík od všech odlišuje? Dám příklad. Jeli jsme s kamarádovým firemním T5 2,5 TDI 4x4 v 8mi lidech do Rakouska na lyže. Jen se naházely sedačky a všude možně věci a jeli jsme. Nikdo nechtěl řídit (raději nechali kolovat flašku), tak jsem řídil já. A mé pocity? Připadal jsem si jako řidič autobusu, který se řídí jako osobák. Nehlučnost, řízení, řazení, komfort, vše o parník vzdálené něčemu podobnému co uveze tolik lidí a věcí. A ve 130 jsem se klidně mohl šťourat v nose a poslouchat jak se posádka náramně baví. A díky 4x4 s uzávěrkou zadního difu jsme v klidu vyjeli až pod ledovec bez nutnosti potupně přesedat na skibus.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 02.01.2014 23:22, T5
Zdravím.
Měl jsem T4 i T5 a jezdil už s kde čím.
Většina lidí bájí o T4 a pomlouvá T5. Já na T5 najel 415 tis. km a pak ji ví bůh proč prodal. Myslím, že by jezdila bez problémů dodnes. Měnil jsem olej po 30 tis. km. a vyměnil na ní čidlo tlaku chladiva klimatizace, vodní pumpu, ložiska v zadních kolech a komplet spojku s dvouhmoťákem. Toť vše. Destičky nepočítám, kotouče si nepamatuju, asi taky při těch kilometrech.
Byla to jen předokolka ,128 kw a při dálniční cca 130. brala 8,5 l. Se 4x4 mám jen malou zkušenost, ale tam je spotřeba tak o 2 l vyšší.
Jinak s MB se dá T5 srovnávat jen ve dvoukolce, ve 4x4 vůbec neboť je to dodělávka k hotovýmu autu.
O ostatních značkách bych já osobně vůbec neuvažoval.
reagować
eTeflon
ilość wystąpień173
data registracji04.11.2008
Piątek 03.01.2014 00:53, T4
Já mám pár osobních zkušeností a znám pár lidí, kteří měli T4 Multivan a koupili T5 Multivan a dodnes toho litují. Moje rada by byla, sehnat někde mimo CZ co nejzachovalejší T4 Multivan/Caravellu s podloženýma KM, vyměnit spotřební věci a jezdit dál T4.
reagować
cooon
ilość wystąpień9
data registracji05.12.2008
Piątek 03.01.2014 08:44, RE: T5
fousz napisał:
Zdravím. Měl jsem T4 i T5 a jezdil už s kde čím. Většina lidí bájí o T4 a pomlouvá T5. Já na T5 najel 415 tis. km a pak ji ví bůh proč prodal. Myslím, že by jezdila bez problémů dodnes. Měnil jsem olej po 30 tis. km. a vyměnil na ní čidlo tlaku chladiva klimatizace, vodní pumpu, ložiska v zadních kolech a komplet spojku s dvouhmoťákem. Toť vše. Destičky nepočítám, kotouče si nepamatuju, asi taky při těch kilometrech. Byla to jen předokolka ,128 kw a při dálniční cca 130. brala 8,5 l. Se 4x4 mám jen malou zkušenost, ale tam je spotřeba tak o 2 l vyšší. Jinak s MB se dá T5 srovnávat jen ve dvoukolce, ve 4x4 vůbec neboť je to dodělávka k hotovýmu autu. O ostatních značkách bych já osobně vůbec neuvažoval.



A jakou máte zkušenost, že by jste o jiných neuvažoval? Mám zkušenost s T5 a s Francozkou konkurencí, mám teď namysli užitkové vozy s FWD a auta zakoupena jako nová (ojeté podle mne nemá v tomto segmentu smysl - auto si na sebe musí vydělat jinak by byla hloupost ho pořizovat) a T5 v mnoha ohledech zaostává, hlavně poměr cena/užitná hodnota hraje ve prospěch konkurence.
reagować
Dronte Mauricijský
ilość wystąpień2
data registracji15.11.2008
Sobota 04.01.2014 13:57, Gaz Gazelle
A co takhle zvážit koupi tohoto: http://www.gazelle.cz/co-je-gazelle.php? Pravda, je to ruský automobil, což by někomu mohlo vadit, ale třeba někomu může prokázat spoustu služby.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.