0
powrót
 

diskuze k tématu: Touran : 1.6 MPI vs. FSI

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.05.2014 19:40, Touran : 1.6 MPI vs. FSI
Dobrý den,

uvažuji o koupi VW Touran, v benzinu, s motorem 1.6, protože počítám s ročním nájezdem okolo 6t km. Stačila by mi MPI verze, ale těch je pomálu, mnohem méně než FSI. Z recenzí vím, že ten motor nesplnil výkonová očekávání, což by mi až tak nevadilo, nejdůležitější pro mě je spolehlivost.
Z testů se dá dočíst, že má rozvodový řetěz, což je plus, ale na druhou stranu přímý vstřik benzinu do válců, Natural 98 v TP a komplikovanější katalyzátor s redukcí oxidů dusíku.
Jaký je váš názor, popřípadě zkušenost? Bude motor bezproblémově sloužit i na český Natural 95?
Děkuji za odpověď.

Martin
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Sobota 31.05.2014 10:54, 1,6 MPi
FSI nebrat, sice tam je řetěz, ale taky s ním bývají problémy a celkově není o co stát. Myšlenka VW byla dobrá, ale provedení se nepovedlo. Proto jich je tolik na prodej. Spolehlivou 1,6 Mpi si lidi spíš předávají v rodině a drží si ji.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Niedziela 01.06.2014 18:20, RE: Touran : 1.6 MPI vs. FSI
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den,uvažuji o koupi VW Touran, v benzinu, s motorem 1.6, protože počítám s ročním nájezdem okolo 6t km. Stačila by mi MPI verze, ale těch je pomálu, mnohem méně než FSI. Z recenzí vím, že ten motor nesplnil výkonová očekávání, což by mi až tak nevadilo, nejdůležitější pro mě je spolehlivost.Z testů se dá dočíst, že má rozvodový řetěz, což je plus, ale na druhou stranu přímý vstřik benzinu do válců, Natural 98 v TP a komplikovanější katalyzátor s redukcí oxidů dusíku.Jaký je váš názor, popřípadě zkušenost? Bude motor bezproblémově sloužit i na český Natural 95?Děkuji za odpověď.Martin


Motor je relativně dobrý, v těžším Touranu to není žádný trhač asfaltu, pro svižnější jízdu je třeba jezdit v rozsahu nad 4000 ot./min. Co se spolehlivosti týče, tak ano, má řetěz, který však není bezúdržbový a po jisté porci kilometrů si žádá údržbu, zvláště pak je třeba dávat pozor na to, že má řetězy dva a zpravidla se mění pouze jeden, případně se nevymění vše. Pak to dělá neplechu. Jinak je ale relativně velmi spolehlivý a při klidné jízdě s naturalem 98 se dá jezdit s velmi solidní spotřebou. S naturalem 95 už to není ono, ale taky žádná tragédie.
reagować
Alkantpan
ilość wystąpień19
data registracji08.12.2008
Niedziela 01.06.2014 20:57, MPI
V práci máme 2 octavie s 1.6 MPI a 3 octavie s 1.6 FSI. Všechny jezdí bez problému na Natural 95 a mají již přes 300 tisíc na hrbu. Když v nich jedu, prakticky nepoznám rozdíl ve výkonu. Kolikrát se musím kouknout do malého techničáku, kterou verzi motoru jsem vlasně dostal. Spotřebou je na tom fsi o pár deci lépe ale to nehraje rozdíl. Služební řidiči si více pochvalují MPI, je trochu živější na rozjezd. Auta s motorem FSI mají zase o trochu delší převodovku a na dálnici točí při 130 o trochu méně. 1.6 MPI točí ve 130 rovné 4000 otáček. Na tak málo km ročně bych se asi díval po MPI verzi motoru.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 02.06.2014 22:08, RE:
Dobrý den. Atmosférické FSI jednotky měly díky přímému vstřikování potenciál k nižší spotřebě paliva, praxe ale ukázala spíše opak. Potenciální rizikovost je oproti MPI verzi vyšší, motor vytváří poměrně hodně karbonu a je důležitá pravidelná výměna oleje. Provoz na Natural 95 potom znamená snížený výkon a vyšší spotřebu, a z dlouhodobého hlediska se nedoporučuje. Z těchto dvou motorizací tedy doporučuji starší MPI.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.