cytat:
reakce na: Leshaxy, 30.08.2020 18:49 (Zdravím,Chtěl bych poradit. Če ...)
Ahoj, řeším to samé, naštěstí v práci je nás vícero, co nějak moc často navštěvují čápi a vrány, takže vyzkoušel jsem kde co a nekonec šetřím na Opel Zafiru B 1.8i.
Ford C-MAX II natož Grand C-Max prakticky neseženeš za 130 000kč. Navíc prostřední sedadlo není plnohodnotné, jako u S-Maxu. Na menší nájezdy je skvělý motor 1.6 Ti-VCT 92kw, tam není co vytýkat, Grand má ještě eso v rukávu v podobě pojízných dveří.
Jinak Ford C-MAX I je v druhé řadě o centimetr užší, než Focus II kombik

a kufr je už malý.
Do rozpočtu se Ti vleze starší VW Touran, kde v benzínu je spolehlivý klasický 1.6 MPI, který sice moc nejede s tak velkou skříní, ale zvládne vše a ještě dětem není špatně z rychlé jízdy

Touran je také širší, než C-Max a dle mého i praktičtější, už kvůli kufru a možnosti 7 sedadel.
Grand C-MAX má 7 sedadel i kufr, ale je prostě drahý jak jsem psal. VW Touran 2010 1.6 MPI lze sehnat od 150 000kč, to je skvělá cena, Grandy Fordu začínají někde od 180 000kč, nevím proč

Pak je tu Berlingo II 1.6 VTi, které nelze doporučit kvůli motoru, tam je opravdu jediná možnost diesel 1.6 HDI, který ale je dobrý až s normou Eu5, tj. 8ventilový. Mě vadí i absence okenních airbagů v druhé řadě sedadel a také jen pootoveření oken v druhé řadě přes "klipsy".
Můžeš také zkusit projet Renault Grand Scenic III 1.6 81kw, který sice má své mouchy, ale jako celek vydrží hodně, je pohodlný a motor při správném servisu vydrží stejně jako koncernový nebo od Oplu. Mě se líbí i 6-kvalt, což není u starších jednašestek pravidlem.
A proč Zafira?
- Bezkonkurenční atmosférický motor 1.8i od GM (tichý, silný, odolný, kultivovaný)
- Motor 1.8i

Jen pro ukázku: Chorvatsko a zpět za 7l, v ničem jsme se neomezovali.
- Posuvná lavice a možnost 7 sedadel
- Komfortní podvozek, který není přehnaně nízký a vyjede i na chatu v lese

- Řidičsky příjemné auto, deklasuje i některé kompkatky z té doby
- Odolné proti korozi(nebourané), odolné výfuky, odolné čalounění
- Dostupný servis, s vozem si poradí i šikovný malý servis, vůz bez "zákeřností"
- Na rozdíl od S-Maxe, Zafiře neodchází zámek pátých dveří, který je u Fordu za neuvěřitelných 7000kč.
Nevýhodou Zafiry B je, že druhá řada nemá plnohodnotné tři sedačky. Kamarádi to řeší užšími(cca 45cm) sedačkami, pak se vše vleze. Ale pořád je Zafira v druhé řadě širší, než bežný komakt a kombík!
Jinak alternativní pohled na věc je, že tři dětské sedačky vlezou například do Golfu V Variant/Jetta/Hatch 1.6 MPI, stačí že prostřední sedačku předsuneš(dávám tak 5cm podložku z polystyrenu(čalouněnou

) za sedačku). Takhle vlezou tři děti i do Megane III nebo Suzuki SX4

Bez nějakých udělátek se vlezou tři děti např. do Renaultu Fluence. Kamarád vozí tři děti ve Fordu Focus II, také se to dá.
Tož držím palec!