Reno napisał:
Ještě k tomu tvému známému, co má Phaetona 5.0 V10 od pořízení až do teď. Znám pár movitých lidí, ale neznám prakticky žádného z nich, co si kupuje takový druh auta na to, aby s ním pak jezdil osm let. Dívám se, že poslední phaetony s tímhle motorem jsou k mání v roce 2006. Drtivá většina z nich s tím jezdí 2 roky, max. 3 a pak to dává pryč. Stačí se podívat do inzerátů, kolik je tam aut z roku 2006 a u nich je napsáno první majitel.
Má ho pořád právě proto že už se potom nedělal. Prostě mu vyhovuje. Co vím tak diesel nekupoval proto aby šetřil, ale proto že když to jede jak má nedá se to srovnat asi s ničím. Ted s tím už ale jezdí převážně jeho syn.
Díky totální nenápadnosti a malému počtu aut phaeton pořád vypadá dost exkluzivně. Interier je jako nový.
Nikdy jsem ale nepsal že to je nejlepší motor, vím že V6 TDI je mnohem lepší. Provozní náklady budou oproti V10 minimální. Vyšší cenu si drží oprávněně a je to rozhodně nejrozumnější volba i v tuaregu.
Já jen původně chtěl říct že i V10 může být slušný motor, jen to stojí opravdu hodně peněz a i běžný servis je častější. Kdo si to koupil jako cenově výhodnou ojetinu asi většinou brečel a ani se nedivím.
V době kdy se ještě dělal V10 některé prvky výbavy nebylo možno do levnějších motorů vůbec objednat. I to dost lidí přesvědčilo. Ted už to samozřejmě jde, jiná nafta než V6 u toho auta v nabídce snad ani neni.
Nová V8 TDI jako nepřímá náhrada V10 se zatím ukazuje jako dobrý motor, neslyšel jsem jedinou výtku. Tedy pokud je to stejný motor jako v A8. Já ale tyhle velké diesly moc nechápu, mám raději benzín.