Poniedziałek 07.06.2010 11:48,
rada
Pane tazateli, Vámi udávané roky výroby jsou u obou aut hraniční jak z hlediska modelů, tak vznětových motorů. Fiestu chcete asi 4. generace (tu, co je na obrázku), která se vyráběla (tuším) od roku 2002 a začaly se do ní montovat 1,4 TDCi, o kterých toho moc nevím. Oproti starým 1,8 TD a pak TDDi jsou určitě kultivovanější a úspornější, ale co se týče životnosti nevím (vzhledem k tomu, že jde o komín 1. generace)...
S Polem Vám poradím víc, neb jsem polista (i když trochu falešný). V roce 2001 se vyrábělo Polo 6N2, ve kterém nejčastěji z chrochtáků najdete 1,9 SDi, který představuje vrchol spolehlivosti a životnosti, s dynamikou a kultivovaností je to horší. Kdybyste chtěl TDi, musel byste z daného roku vzít Classic nebo Variant, což je vlastně převlečená Cordoba. Do obou se dávaly 1,9 TDi 66 i 81 kw s rotačním čerpadlem a oba to jsou VYNIKAJÍCÍ agregáty z hlediska životnosti a spotřeby (v Polu i z hlediska dynamiky). Potíže mají jen z váhou vzduchu a zatuhlou regulací lopatek turba, kterou v roce 2001 měly už všechny verze (ne pouze ta s 81 kw, jak se často tvrdí). V krátkém 6N2 jsem viděl i 1,7 SDi a údajně se tam montoval i 1,4 SDi a před ukončením výroby modelu se tam dostal i z Fabie známý tříválec 1,4 TDi PD. Ale na tyto tři jmenované motorizace u nás u Pola 6N2 jen těžko narazíte. Naopak pro následující generaci 9N (to je tato: Oo=v=oO) je 1,4 TDI PD typickým agregátem a najdete tam i 1,9 TDI PD (74 kw).
Jak ale píše níže David V - rozmyslete si, zda skutečně potřebujete diesel. Pokud na něm trváte, hledejte poctivě servisované Polo 6N2 s 1,9 SDi, což nebude lehké.
reagować