michal.borovka.7FB napisał:
Můžu napsat jen to co vím.Moje maminka vlastní 1.2 47 kw.Je to samozřejmě benzínový motor.Musím říci,že s tímto motorem auto jede docela pěkně.Spolehlivost bude určitě dobrá,ale nám se stalo třeba v 70 tis km,že přeskočil rozvod o zub.Nové rozvody ve škoda servisu 5800Kč,žádná tragedie.Auto velmi dobře reaguje na povely a musím říci,že se mi v něm sedí i jede lépe,než ve fabii.Taky má auto více místa na pravou nohu řidiče,než ve fabii.Nemoc interieru je,že plasty jsou něčím jakoby pogumované a to se časem odírá a vypadá to doslova nevábně i když máte málo kilometrů.Fabie má tvrdé plasty,ale nic takového se neděje.Pocitově z jízdy bych šel asi raději do VW Polo,nebo fabie 2.Motor bych moc neřešil,ve škodovce mi řekli,že 1.2 s nájezdem do 200tis km nemá žádné potíže.Muj známý prodával auto s najetými 269 tis km a motor šlapal jak hodinky.Spotřeba je pro okresky kolem 5l/100km,město netuším a na dálnici jsem s autem jel jen jednou,když jsem ho mamince kupoval.Sám mám roomstera 1.9 tdi,to by byla asi lepší volba,ale pro tak malé auto bych šel do benzínového motoru.
3 věci bych komentoval:
1.) Přeskočené rozvody jsou tragedie samo sobě a děkujte bohu, že se nic nestalo, dost motorů na tomto podle Vás banální poklesku končí.
2.) Motor bych řešil a vůbec bych se neřídil tím, co mi říká výrobce, který potřebuje především prodat. Určitě Vám výrobce / prodejce řekne, že u jejich motorů skáčou rozvodové řetězy (TSi) a teprve až pokud budete mít kliku a nestane se tak, máte šanci najet 200 tkm.
3.) Roomster je opoti Polu natolik větší auto, že už si totiž požádný diesel zaslouží...