anonym napisał:
Takže z roku 2001 jste našel jen jeden lepší diesel? To není moc,to ještě neodsouvá TDI někam stranou.A ještě k tomu ten váš nalezený nesplnuje kriterium - obsah do 2 ,0 l.
A nezaponte,že už od roku 2000 nabízel VW TDI se 130 koňmi.
Ceny klesly,ano,ale pořád je tu otázka kolik lidí si takový auto i s tou dnes zajímavou cenou může nebo chce koupit. Já myslím,že 100 kW common raily mají cenu pořád ještě vyšší než je nejčastější hodnota kupovaných aut.
Vy říkáte že motory CR dohnaly a předehnaly ...
Nenašel jsem jeden, to jen děravá paměť. Pamatuji že byly slušně hodnocené i 1.9 od koncernu Fiat a znám ho ze Stila a Alfy 156 a není to vůbec špatný motor a asi se dá sehnat levněji než TDi.
To že výrobci jako PSA či Honda použili o dvě deci větší objem není náhoda nebo neschopnost, ty motory jsou pak výrazně kultivovanější. Máte ale pravdu že v česku se spíš dá na ten objem a o fous menší povinné ručení.
Že common rail předehnal TDi v roce 2001 to si můžete najít v celosvětovém hodnocení motorů Engine of the Year. Myslím že to je o dost hodnotnější zdroj informací než můj nebo váš pocit a názor.
V letech minulých TDi nezatracuji a před i krátce po přelomu tisíciletí ještě byl zajímavou volbou, to jsem již napsal. Ale jsme v druhé polovině roku 2008 a naprosto všichni už používají common rail, včetně malých městksých korejských vozů a včetně Dacie Logan a včetně všech lepších modelů koncernu VW!!!
Čo bolo to bolo, TDi byl fajn, dnes už prostě není. Ještě chvíli (chviličku) bude zajímavou variantou v bazarech a dost. Tak jako Passat 1.9 TDi 96 kW z let 2001-4 a líp dnes jezdí Fiat Bravo 1.6 Multijet 88 kW, je nový se zárukou, motor výborný a cenový rozdíl od toho bazarového passatu není až tak velký. PROTO taky všude (včetně srovnatelného Maďarska) převládá prodej nových aut nad ojetinami (stařičké ojetiny nad 10 let už vůbec ne), protože to prostě je rozumější. Zrovna česko je docela rájem ojetin a myslím že to NENÍ dobře. Třeba deset a více let staré auto je prostě staré a opravdu je rozumnější koupit nové, byť třeba o třídu menší.
Trochu mimochodem, nedejte jen na paoírové hodnoty výkonů. Existuje bezpočet testů kde papírově slabší auto rozcupovalo silnější.