0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetý VW Polo - jak často měnit rozvody?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Rover623
ilość wystąpień96
data registracji14.04.2009
Wtorek 23.10.2012 00:30, Olej
Tady by bylo dobré ještě dodat, že díky mizerné kvalitě oleje může dojít k přeskočení řetězu dokonce dřív než je něco ze studeného motoru slyšet. Když se zanedbá výměna oleje nebo se použije blbý olej, může ten řetěz přeskočit aniž by na sebe upozornil. Ze stejného důvodu není radno tomuhle motoru dávat kapky za studena, i když to nesvědčí žádnému motoru.
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Wtorek 23.10.2012 14:16, Polo 1.2
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
reagować
panelak
ilość wystąpień3
data registracji17.12.2011
Wtorek 23.10.2012 18:19, RE: Polo 1.2
gottak napisał:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne

5W30?? no kdyby jsi napsal 5W40, nebo 5W50, tak to pochopím, ale 5W30 se mi nezdá.. a menit po 15t?? co to je za nesmysl, u tohoto motoru max po 10t kilometrch... trošku se ti to tu plete..

reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Wtorek 23.10.2012 19:27, RE: Polo 1.2
panelak napisał:
gottak napisał:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
5W30?? no kdyby jsi napsal 5W40, nebo 5W50, tak to pochopím, ale 5W30 se mi nezdá.. a menit po 15t?? co to je za nesmysl, u tohoto motoru max po 10t kilometrch... trošku se ti to tu plete..


Ale neplete, jezdil jsem i na 0W-30 a menil po 20 tkm, ted na 5W-30 a menim po 15 tkm a zadny problem, najeto 225 tkm s 40kW verzi. Az najedu 300 tkm, tak konecne napisu nejakou poradnou recenzi ...
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 23.10.2012 21:40, RE: Polo 1.2
gottak napisał:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne


Tedy mít benzín atmosféru a nesmět ji občas točit přes 4000 kde má teprve výkon ?
Taková jízda by mě asi stresovala. Jezdím většinou v poklidu, ale někdy je potřeba akcelerovat a nemít přitom strach, že možná zničím motor. To bych neměnil rozvody, ale auto.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 24.10.2012 09:42, RE: Polo 1.2
Petr S napisał:
gottak napisał:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
Tedy mít benzín atmosféru a nesmět ji občas točit přes 4000 kde má teprve výkon ?Taková jízda by mě asi stresovala. Jezdím většinou v poklidu, ale někdy je potřeba akcelerovat a nemít přitom strach, že možná zničím motor. To bych neměnil rozvody, ale auto.


Strach míti netřeba - motoru HTP je pojem akcelerace zcela cizí . Osobně se přiznám, že najezdit 300 tisíc s HTP je pro mě děsivá představa. Na pojíždění proč ne, ale na "polykání" kilometrů je to děs.
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Środa 24.10.2012 23:38, RE: Polo 1.2
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
gottak napisał:
Tak rozhodne: nesetrit na oleji, pouzivat jen 5W-30, menit max. po 15 tisicich. Motor netocit zastudena, ani za tepla pres 4000rpm, brat kvalitni benzin (ShitVPouver apod.). Odchazi napinak retezu, lambda sondy, zapalovaci civky - a pak katalyzator. U 40kw verze i podpalene ventily - dusledek spaleneho oleje a podtaceni motoru. Jinak motor je staveny na ujeti 350 tkm a par jedincum se to uz podarilo, tak bych to nevidel tak cerne
Tedy mít benzín atmosféru a nesmět ji občas točit přes 4000 kde má teprve výkon ?Taková jízda by mě asi stresovala. Jezdím většinou v poklidu, ale někdy je potřeba akcelerovat a nemít přitom strach, že možná zničím motor. To bych neměnil rozvody, ale auto.
Strach míti netřeba - motoru HTP je pojem akcelerace zcela cizí . Osobně se přiznám, že najezdit 300 tisíc s HTP je pro mě děsivá představa. Na pojíždění proč ne, ale na "polykání" kilometrů je to děs.


Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP

reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Środa 24.10.2012 23:43, 1,2 HTP
http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htm

S dovolenim davam zajimavy odkaz.....
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 25.10.2012 15:01, RE: Polo 1.2
Ale i tak si myslím že by do toho Pola líp pasoval bezproblémový a výkonější 1.0L 3-válec od Toyoty. Pak by se možná dalo mluvit o Das Autě
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 25.10.2012 15:06, RE: 1,2 HTP
gottak napisał:
http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htmS dovolenim davam zajimavy odkaz.....


Odkaz je celkem k tématu:

"Točivý moment 106 N.m je zárukou dobré pružnosti. Stejně jako BMW a Mercedes řetěz je prostě řetěz."

"rozvodový řetěz s hydraulickým napínákem (po dobu životnosti motoru nevyžaduje údržbu ani výměnu)"
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Cztwartek 25.10.2012 18:36, Polo
Pokud byjste dali do těžšího Pola motor 1,0 od Toyoty 93 N.m. tak to nepojede o nic líp.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 26.10.2012 00:15, RE: Polo
Fanda napisał:
Pokud byjste dali do těžšího Pola motor 1,0 od Toyoty 93 N.m. tak to nepojede o nic líp.


Ty auta jsou stejně těžký cca 1020-1040 kg obě (podle roku výroby), stačí se podívat třeba na EuroNCAP kde jsou váhy aut uvedený.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 26.10.2012 06:40, RE: Polo
Fanda napisał:
Pokud byjste dali do těžšího Pola motor 1,0 od Toyoty 93 N.m. tak to nepojede o nic líp.


Polo váží téměř stejně, takže dynamika by byla srovnatelná, ale hlavně by tam byl spolehlivý bezproblémový motor.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 26.10.2012 06:48, RE: Polo 1.2
Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP

Nevím co je na spotřebě 5,5 tak světoborného. Motor 1,2 co mám v modusu jezdí "kolem komína" se stejnou spotřebou. A to je "výkonnější" (55kw), je to 4 válec a tahá výrazně těžší auto s větší čelní plochou. Ale trochu pravdy máš, tvoje HTP jede do 2000RPM lépe - renault 1,2 je klasická 16v atmosféra, takže se chová jinak než HTP.
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Piątek 26.10.2012 14:28, RE: Polo 1.2
Pavlik napisał:
Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP
Nevím co je na spotřebě 5,5 tak světoborného. Motor 1,2 co mám v modusu jezdí "kolem komína" se stejnou spotřebou. A to je "výkonnější" (55kw), je to 4 válec a tahá výrazně těžší auto s větší čelní plochou. Ale trochu pravdy máš, tvoje HTP jede do 2000RPM lépe - renault 1,2 je klasická 16v atmosféra, takže se chová jinak než HTP.

Svetoborneho nic, jen chci podotknout, ze je to v souladu s TP, coz je dnes kupodivu u benzinu asi celkem vyjimecne....jinak spotreba dle TP: mesto 7.8, 90kmh 4.9, 120kmh 6.0
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 26.10.2012 15:03, Polo
Co já vím tak Yaris 1.0 VVTi váží 985 kg a zrychluje z nuly na 100 za 15,3 vteřiny,tak poku by daný motor měl pohánět polo 1,2 47 kw z roku 2003 vážící 1 120 kg zrychlující z nuly na sto za 14,9 na víc solidně jezdící v nízkých otáčkách,tak by to byl krok zpět.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 26.10.2012 21:02, RE: Polo
Fanda napisał:
Co já vím tak Yaris 1.0 VVTi váží 985 kg a zrychluje z nuly na 100 za 15,3 vteřiny,tak poku by daný motor měl pohánět polo 1,2 47 kw z roku 2003 vážící 1 120 kg zrychlující z nuly na sto za 14,9 na víc solidně jezdící v nízkých otáčkách,tak by to byl krok zpět.


Polo 1,2 váží 1035kg
http://euroncap.com/results/vw/polo/371.aspx

Ale to máš jedno. Pěkný vikend
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 26.10.2012 21:23, RE: Polo 1.2
gottak napisał:
Pavlik napisał:
Pravda akcelerace je ponekud vlazna, ale je to dan za nizkou spotrebu - 5,5 L/100km zadny problem....Maximum vykonu je mozna pres 4000 rpm, ale dulezity je tocivy moment, a ten vrcholi uz pres 2000 rpm, proto HTP
Nevím co je na spotřebě 5,5 tak světoborného. Motor 1,2 co mám v modusu jezdí "kolem komína" se stejnou spotřebou. A to je "výkonnější" (55kw), je to 4 válec a tahá výrazně těžší auto s větší čelní plochou. Ale trochu pravdy máš, tvoje HTP jede do 2000RPM lépe - renault 1,2 je klasická 16v atmosféra, takže se chová jinak než HTP.
Svetoborneho nic, jen chci podotknout, ze je to v souladu s TP, coz je dnes kupodivu u benzinu asi celkem vyjimecne....jinak spotreba dle TP: mesto 7.8, 90kmh 4.9, 120kmh 6.0



Po víc než 4 letech jezdíme v rodině Yarisem 1.3 64 kW za průměrných 5,92L benzínu. Měřeno dotankováním. Je to průměr za celou dobu od nového auta, včetně zajetí nového motoru.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/370745.html
Cestuju tím denně do centra Prahy, tzn. kolony na magistrále, ráno večer.

Když se podívám na Spritmonitor, tak je na tom HTP hůř 6,59L vs Yaris 6,1:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/441-Yaris.html?fueltype=2
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Sobota 27.10.2012 10:06, RE: Polo
Petr S napisał:
Fanda napisał:
Co já vím tak Yaris 1.0 VVTi váží 985 kg a zrychluje z nuly na 100 za 15,3 vteřiny,tak poku by daný motor měl pohánět polo 1,2 47 kw z roku 2003 vážící 1 120 kg zrychlující z nuly na sto za 14,9 na víc solidně jezdící v nízkých otáčkách,tak by to byl krok zpět.
Polo 1,2 váží 1035kghttp://euroncap.com/results/vw/polo/371.aspx Ale to máš jedno. Pěkný vikend


Hmotnost vozů se samozřejmě mění podle modelů,ale daný vůz 1,2 47 kw z roku 2002 váží skutečně 1 100-1 155 kg podle stupně výbavy. http://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Polo
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.