KoobaS napisał:
Ad Závada: Troufám si tvrdit, že ložisko na převodovce se projevuje jiným způsobem. Pouze na jednom převodovém stupni a při stejné rychlosti stejným zvukem, při stoupající nebo klesající se ten zvuk bude mírně měnit. Jezdit s tím můžete do té doby, než se ložisko rozletí, pak to může skončit destrukcí převodovky. Tak jako tak počítejte s tím, že auto momentálně více namáháte. Ad Servis: Doufám, že pokud by servis shodil převodovku a zjistil že tam závada není, platit by jste neměla. Poslední moje zkušenost s koncernovým servisem: Kolegyně má Octa I Tour 1,9 Tdi od nova. Jedna z posledních vyrobených. Asi před dvěma měsíci, při nějakých 65000km auto začalo vydávat rány při rozjezdu a trhaně se rozjíždět. Zničená spojka... Přestože auto celou dobu servisuje v autorizáku kde auto koupila, přístup otřesný. Podle servisu jednoznačně její chyba a bez nároku na slevu. Cena asi 14000Kč... Takže ano, je možné aby Vaše ještě nové polo vydávalo takovéto zvuky...
To jsou ty propagované autorizáky, dokud zákazník platí a drží hubu jsou to ti nejlepší, ale jen do doby kdy se něco po*ere, pak je to samá výmluva. Případ Polo bych rozhodně chtěl řešit na kulanci a to i kdybych musel pohrozit stížnostmi u importéra. Navštívil bych každopádně nějaký doporučený nezávislý servis ať to nezaujatě prohlédne. Sice to nebude zadarmo, ale člověk má něco v ruce a nebudou z něj pak v autorizáku dělat úplného idiota. Případ Octavia - bohužel to opravdu bývá často tím, že někdo neumí jezdit, stačí se na vyndanou spojku podívat a je to jasné. Sám jsem zažil několik takových případů, kdy byla spojka KO po 50 000. TDI mají obecně delší převody a v případě PD je rozpětí pro záběr spojky užší než u rotaček a tak častěji chcípají. Vystrašený řidič pak radši vytáčí při rozjezdu víc motor a tím pádem i víc hobluje spojku, jen aby mu to nechcíplo. Dalším častým nešvarem je stání na spojce na křižovatce atd. Může to být i výrobní vada, ale normálně tyhle spojky vydrží klidně 250 000 a kdo jezdí dálky i víc.