Piątek 01.11.2013 15:23,
Phaeton 3.0 TDI 4Motion, 2007
Zdravím všechny,
vlastním Phaeton 3.0 TDI 4 Motion 165kW, r.v. 2007, předfaceliftovou verzi.
Rád bych lehce poopravil autora článku ohledně rozšířenosti vozů dle toho, jak dobré či špatné jsou.
Pod vedením Ferdinanda Piëcha vzniklo unikátní auto s vlastnostmi, které jej právem staví mezi luxusní vozy jako A8 nebo BMW 7, dokonce je v mnoha ohledech předčí.
Zkušenost mám mj. se všemi jmenovanými vozy.
Rozšířenost Phaetona, dle mého názoru, neumožnily dva fakty.
Prvním je příliš vysoká prodejní cena, mnohdy vyšší, než u konkurence a druhým nižší image VW.
Co se chování vozu týká, je to velmi příjemné svezení, ideální na dlouhé cestování. Do zatáček jej, díky vyšší pohotovostní hmotnosti (2.233 kg), musím trochu přemlouvat, ale ten vůz na to není určen.
U ojetých vozů bych řekl, že se otázka image trošku obrací, protože A8 a BMW 7 vidíte na silnici dnes a denně, v tomto je Phaeton tak trochu exot.
Vůz jsem koupil na jaře 2013 s najetými 110.000 km z Německa za 470.000,-Kč, nyní mám 129.000 km a jsem velmi spokojen.
Ano, servisní náklady jsou vyšší, ale s tím uživatel luxusních tříd, alespoň odhaduji, počítá.
Asi bych se nepouštěl do vozu s nájezdem 180.000 a více km, byť jsem potkal pána s najetými 351.000 km, r.v. 2006 a ten si na žádný zásadní problém nestěžoval. Ještě to upřesním, koupil bych si jej s tímto nájezdem, ale při skutečně doložitelném servisu ve VW. Žádné servisky typu Franta z Nemanic, ale VW. A doporučuji důkladně prověřit historii dle VIN, VW to umí docela dobře.
O jiné motorizaci, než 3.0 TDI jsem ani neuvažoval, benzín pokládám za ekonomický nesmysl a V10 TDI za časovanou bombu.
Spotřeba (kombinace) za celou dobu 9,8l/100 km. Okreska 7,0-8,5l/100 km, dlouhé dálniční přesuny CZ-DE 8,8-9,3l/100 km (v ČR tempomat 145km/h, Německo 150-200 km/h), město 10,5-15,0l/100 km dle zácp (Brno).
Je to skvělé auto, lámu si hlavu, co koupit potom, protože když přesednete např. do Superba, tak je to strašný pekáč...
Zdraví,
Aleš z Brna
reagować