Citroenak napisał:
Chyba mi tu par informacii: Kolko budete jazdit, ake dlhe trate, ako dlho si ho priblizne chcete nechat, popripade ci to bude len koncern. Ak ale hladate naftove auto z doby okolo 2009, tak ja by som si na vasom mieste urcite nechal velku rezervu na servis. Aj tie najspolahlivejsie naftaky uz mozu chciet po 9 rokoch opravy. No a ja osobne by som z nafty vyberal asi renault laguna 2.0dci. V tom roku uz bola jeho posledna generacia a je to velmi dobre auto. Dalej citroen c5 a mondeo, obidva maju rovnaky motor 2.0hdi 103kw. UZ v tej dobe jeho udrzba patrila k najlacnejsim, tak sa to hadam nezmenilo. Citroen a renault v tychto koncinach nemaju dobre meno, preto za svoje peniaze dostanete urcite zachovalejsie auto oproti passatu. Ale keby som vyberal ja, priplatim si a idem do mazdy 6 2.0, alebo 2.5 benzin.
Mam VW rad, ale vzhledem k cenam ojetin a stavu jsem se musel poohlednout jinde. Passaty byly hodne predrazene a kompletne bez historii a dost často uz velmi utahane. A pokud byly takove, podle mych predstav tak cenovka byla hodne premrstena. Takze jsem nakonec volil mezi Mazdou 6 2,2 diesel, Mondeo 2,0TDCI a C5 2,0HDI a tam byl vyber o dost lepsi a stav a historie vozu také mnohem lepsi. Ja kupoval auto na najezd cca 100km denne, takze jsem se rozhodovla mezi benzin s LPG nebo naftu. Zbolil jsem naftu ze 2 duvodu, nechtel jsem auto na LPG, které prestavel jiz někdo predemnou, protože to bylo většinou 6-8 let jezdene na LPG s buh vi kolika kilometry. A druhy důvod byl, ze srovnatelne benzinove auto bylo drazsi nez nafta + navíc bych musel pripocitat ještě dalších 30 tis na prestavbu. Takze jsem si onech 30 tis nechal bokem navíc na servis nafty a koupil naftaka za nižší cenu nez benzin. A ještě jedna věc mi na LPG vadila (mel jsem před C5 vectru s LPG) a to bylo tankovani každých 350-400km. Je to otrava tankovat každý treti den. S C5 najizdim zhruba 1200km a to se ještě ani nerozsviti hladove oko. Pro nekoho mozna blbost, pro me uzivatelsky prijemne. Urcite jakykoliv 2,0HDI muzu doporucit jak v C5 nebo 508. Motor v mirne upravene podobe je i v Mondeo 2,0TDCI. Lisi se hlavne ve filtru pevnych castic, kdy PSA ma aditiva EOLYS a FORD to vykuchal a dal tam klasicky DPF jako mají nemecke vozy. Obe reseni mají sve vyhody a nevyhody. Jinak není dulezity rok vyroby, jestli koupite 7 nebo 9 let stare nehraje moc roli, to same kilometry nehraji roli, obzvláště ne dnes, kdy je většina aut stocena. Koukejte po stavu auta a po servisu, jaka mu byla venovana. Urcite nechte auto před nakupem zkontrolovat v autorizovanem servisu, nebo servisu, co se na danou znacku specializuje. Ja sam zavezl C5 taky před koupi co Citroena ohledne stavu. Reknou vam, jak jsou na tom vstřiky, FAP filtr a vse ostatní, takze vite co můžete ocekavat, zdali zatlacit na cenu, nebo jit radeji nekam jinam...C5 rozhodne ve meste ani za jizdy nesmrdi. Ba naopak když ted rano skrabu auto tak mam vetsi problém s tim, ze smrdi Astra 1,6benzin nez C5. Mozna je to i tim, ze Astra ma vyfuk vodorovne a kouri za auto, kdyzto C5 ma vyfuk schovany, ale pokud je vse v poradku není důvod, aby tyto moderni naftaky nejak smrdeli vic, nez smrdi benzin. U najezdu 120km denne bych uz zvazoval LPG nebo naftu. A pokud mate 70% po meste tak C5 s 2,0HDI spojeny vyborny automat AISIN, který muzu jen a jen doporucit narozdil od 1,6HDI, kde je robototicka převodovka. Jinak jak Citroenak psal o tom, ze s benzinem je radost predjizdet, ze staci podradit....ano do jiste miry se s tim da souhlasit, zalezi na osobních preferencích. Me se naopak příjemněji jezdi naftakem, staci mit 2 tisice otáček, nemusim resit podrazeni o jeden nebo dva stupne a vytáčet motor. Auto nemam pro nejaky pozitek z jizdy, mam ho proste jako dopravni prostředek pro kazdodenni dojizdeni a tak jsem rad, když me auto odveze pohodlne a chce po me "minimum spoluprace" Proto me i netrapi, zdali benzinak je rychlejsi z 0-100km/h nebo jestli dokaze predjet kamion o vteřinu rychleji s vytocenym motorem. Ja naopak ocenuji pruznost při konstatnti jizde, predjizdeni neresim, bud mam dostatek prostoru, kdy je mi jedno jestli předjíždím o dve vteriny dele nebo ne, a nebo prostor nemam a tak v klidku jedu a cekam az bude volno. Problém je ten, ze u velkych aut typu Passat/C5/5008/Laguna/Moneo moc benzinu není, a když ano, tak je to 1,6 nebo 2,0 coz je na to auto slabe, takze pak se s 2,0naftou jezdi lepe. A sehnat turbo benzin nebo vykonejsi benzin u těchto aut je problém, moc jich není a jsou hodne draha 1,6T nebo 2,0T. Jinak pokud jste klidnejsi ridic tak by vam mohla vyhovovat C5 s 1,6HDI 82kw. Mamka ma tenhle motor v 5008 a motor jede nma svůj objem opravdu paradne, spotřeba kombinovana 5,5 dle tankovani (dojizdim po okresce 40km+10km mesto). C5 mi na stene trase bere 6,0 dle tankovani, ale ta ma 120kw a automat. Finalni rozhodnuti bude stejne na vas, prohlednete si ty auta, svezte se, prectete si recenze a pak sam uvidíte co se naskytne. Moje C5 ma 240tis km a mamka koupila 5008 s 275tis km a obe auta jsou jak nova, většina ostatních kusu co jsem projel na bazarech měli polovicni najezdy, ale byly mnohem utahanejsi uz na první pohled, jak zvenku, tak interier. Proto koukejte po stavu a servisu, ne po kilometrech.