0
powrót
 

diskuze k tématu: VW Passat 1,9 TDI - co způsobuje vibrace automobilu?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.05.2009 13:19, může za to chip
Jezdím s O1 1,9TDi 81 kW již 7 let (r.v.2002). Po dvou letech v roce 2004 jsem ji nechal také odborně čipnout na 96 kW (cena 10.000). Od té doby se auto začalo třepat přesně tak, jak vy popisujete. Největší vibrace - táhlá zatáčka do kopce na čtyřku kolem 1500 ot/min na mokré vozovce. Nepřestalo to ani po pravidelné roční generálce, kde se měnily opotřebované čepy, silentbloky a jedno ložisko. Takže nápravou to není. Zajel jsem tedy zpět do Škodovky, kde mi zdarma přečipovali vůz na původních výrobních 81 kW. Od té doby klid. Sice 10.000 v tahu, ale o zkušenost více. Zkrátka a dobře, je-li konstrukce vozu nastavena na určitý výkon a točivý moment motoru, nemělo by se do toho vrtat. Anebo ano, ale pak za cenu posílení více namáhaných částí motoru a podvozku. Jenže to už je dost drahé a něco takového dělat s Oktávií mi připadá padlé na hlavu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.05.2009 19:36, RE: může za to chip
Ryšár napisał:
Jezdím s O1 1,9TDi 81 kW již 7 let (r.v.2002). Po dvou letech v roce 2004 jsem ji nechal také odborně čipnout na 96 kW (cena 10.000). Od té doby se auto začalo třepat přesně tak, jak vy popisujete. Největší vibrace - táhlá zatáčka do kopce na čtyřku kolem 1500 ot/min na mokré vozovce. Nepřestalo to ani po pravidelné roční generálce, kde se měnily opotřebované čepy, silentbloky a jedno ložisko. Takže nápravou to není. Zajel jsem tedy zpět do Škodovky, kde mi zdarma přečipovali vůz na původních vý...
Já s tímto plně souhlasím. Je takových více. Doporučoval bych pobyt motoru na brzdě. Průběh výkonu a krouťáku. Porovnat s původním a budete koukat co jste vlastně chipem získal. Tak prostě jezděte nad 2200 ot. a nedřete motor v otáčkách, které mu nesvědčí. I když zase tady, z hlediska životnosti motoru: dřít ho kolem 1500 ot. do kopce? No nevím nevím? Mám zásadu, pod 2000 ot. tak jedině na rozjezd. Ale na 4 a 5 st., nikdy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 13.05.2009 00:47, RE: může za to chip
Abík napisał:
Já s tímto plně souhlasím. Je takových více. Doporučoval bych pobyt motoru na brzdě. Průběh výkonu a krouťáku. Porovnat s původním a budete koukat co jste vlastně chipem získal. Tak prostě jezděte nad 2200 ot. a nedřete motor v otáčkách, které mu nesvědčí. I když zase tady, z hlediska životnosti motoru: dřít ho kolem 1500 ot. do kopce? No nevím nevím? Mám zásadu, pod 2000 ot. tak jedině na rozjezd. Ale na 4 a 5 st., nikdy.
Se mi líbí, jak pánové od ropy se 130tkm nově používají termín "odborně načipováno" jen doufám, že s autem nezačnou i odborně jezdit
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 13.05.2009 09:02, RE: může za to chip
Ráďa napisał:
Se mi líbí, jak pánové od ropy se 130tkm nově používají termín "odborně načipováno" jen doufám, že s autem nezačnou i odborně jezdit

Prodloužení doby vstřiku nafty se říká odborně načipováno. Nedávno tady byl velice přínosný článek na tohle téma, ale komu není rady, tomu není pomoci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 13.05.2009 15:17, RE: může za to chip
David V napisał:

Prodloužení doby vstřiku nafty se říká odborně načipováno. Nedávno tady byl velice přínosný článek na tohle téma, ale komu není rady, tomu není pomoci.
Dělá to spojka, respektive dvouhmnotý setrvačník. V otáčkách kde je největší krouťák to nepobírá a proto se auto celé klepe. Doporučuji čip odstranit, a doufat, že to poleví, nebo si řikáte o problém, kterým je poměrně nákladná výměna spojky...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 14.05.2009 10:51, RE: může za to chip
pan Purkrábek z Purkrabí napisał:
Dělá to spojka, respektive dvouhmnotý setrvačník. V otáčkách kde je největší krouťák to nepobírá a proto se auto celé klepe. Doporučuji čip odstranit, a doufat, že to poleví, nebo si řikáte o problém, kterým je poměrně nákladná výměna spojky...
Robi to zotrvacnik jak pise kolega. Vela krutaku a malo otacok. Odporucam nechat cip a nedusit auto v nizkych otackach. Zvlast do kopca. Treba jazdit od 2000 do 2500 otacok a bude po probleme.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 14.05.2009 15:45, RE: může za to chip
Radec napisał:
Robi to zotrvacnik jak pise kolega. Vela krutaku a malo otacok. Odporucam nechat cip a nedusit auto v nizkych otackach. Zvlast do kopca. Treba jazdit od 2000 do 2500 otacok a bude po probleme.
Rada typu nejezdete pod 2 tis otacek me prijde dost prastena. I s benzinem jezdim po rovine kazdou chvili pod totou hodnotou a se starym TDI jsem jezdil bezne na 1500 otacek po rovine a uz v techto otackach melo 110konove TDI dost sil na zrychleni takze nevim proc jezdit na 2 tis otacek? A ze by se motor nejak dusil treba pri tech v rozmezi 1500 - 2000 me neprijde? NEbo to je opravdu tak spatne? Ano nejezdit pod 1500 to chapu, ale nad 1500 me to prijde ok pokud od auta nepozadujete nejake extra zrychleni nebo pokud ho netrapite do kopce v techto otackach....ale bezna rovinka ci jen mirny kopecek ty TDI zvladaji lehce nad 1500 otackami
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 14.05.2009 16:27, RE: může za to chip
David V napisał:

Prodloužení doby vstřiku nafty se říká odborně načipováno. Nedávno tady byl velice přínosný článek na tohle téma, ale komu není rady, tomu není pomoci.
Davi, já to též četl, ale "odborně", to tam rve uši. Kdyby aspoň B vyměnili za P
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 14.05.2009 18:31, RE: může za to chip
mufik.martin napisał:
Rada typu nejezdete pod 2 tis otacek me prijde dost prastena. I s benzinem jezdim po rovine kazdou chvili pod totou hodnotou a se starym TDI jsem jezdil bezne na 1500 otacek po rovine a uz v techto otackach melo 110konove TDI dost sil na zrychleni takze nevim proc jezdit na 2 tis otacek? A ze by se motor nejak dusil treba pri tech v rozmezi 1500 - 2000 me neprijde? NEbo to je opravdu tak spatne? Ano nejezdit pod 1500 to chapu, ale nad 1500 me to prijde ok pokud od auta nepozadujete nejake extra ...
Na vyšší převodové stupně se dnes jezdí s dieselem stejně jako s benzínem. Když jsem si přebíral nového megana v dieselu, prodejce zdůrazňoval "nepodtáčet". Sice chápu, že staré TDI s rotačním čerpadlem nízké otáčky pobralo bez problémů, ale PD motory mají dvouhmotový setrvačník, který je právě kvůli jejich nevyváženému chodu už tak dost namáhaný. Když ho budete ještě zatěžovat nízkými otáčkami, připravte se na jeho životnost kratší než 50 tisíc km. Máme takového kolegu řidiče ve firmě, přesedl z Octavie 1 do O 2 s motorem PD - zničil právě dvouhmoťák za 30 tis. km. Pravda, naučil se díky tomu jezdit, protože mu dali opravu k úhradě - podle znaleckého posudku byla závada způsobená nesprávným užíváním a tak se na ni nevztahovala záruka...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 17.05.2009 19:02, RE: může za to chip
Ráďa napisał:
Davi, já to též četl, ale "odborně", to tam rve uši. Kdyby aspoň B vyměnili za P
Pokud vám auto takto vybruje je čip udělaný špatně a ne odborně.Křivka točivého momentu nahrnutá na jedno místo,okolo dvou tisíc otáček a autíčko dostává pěkně zabrat.Buď čip předělat nebo sním pryč.
reagować




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.