Citroenak napisał:
Prepac,ale to co si napisal je blbost. Porovnavat biturbo naftu s mocovinou a eu kravinami so 6 valcovym atmosferickym benzinom je divne. To by si tiez mohol povedat, ze to ma o 10 litrov nizsiu spotrebu ako americke v8 so 180 konmi. Co keby sme zobrali kvalitativne pravdepodobne podobne smejdy, a sice 1.6 thp od psa a bmw. Tie uz boli naladene aj na vyssi vykon s podobnou spotrebou, a len jednym turbom. Samozrejme ked sa na to bude dupat zozerie o nieco viac,hovorim o normalnej jazde.
No vidíš, a Superb 3,6 má pověst naprosto tragické motorizace, velmi poruchové. Ale my jsme neřešili poruchovost, kolega se ptal na to, jaký má smysl výkonný diesel, když tak moc žere. Že se diesel přece kupuje, aby se ušetřilo. A já jsem mu psal, že není jeden diesel.
Příklad: já bych si koupil obyčejnou 530d, ale jsou lidé, co si připlatí za jedno nebo dvě turba, a platí
šílené peníze za 550d, která navíc žere tak 12,5 litru nafty na sto, což je spotřeba hodná velkého SUV
typu LC200. Ale už bych pravděpodobně nechtěl 520d, protože to je ultratraktor a navíc ne moc spolehlivý. Ale prostě říct: diesel je abych ušetřil - to už dneska tak jednoduše nelze. Většina výrobců
nabízí víc výkonových variant a VW s Passatem se k nim přidal a nabídku rozšířil. Nepochybuju o tom,
že prodávat se bude oboje.